بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

نياز انسان به پروتئين موجب شده كه دامهاي اهلي توسط بشر نگهداري و پرورش يافته و بخشي از نياز غذايي وي را تامين نمايند، گرچه در سالهاي اخير جايگزين هايي براي گوشت قرمز معرفي شده وليكن طعم ومزة گوشت كماكان اين محصول را بدون رقيب نگهداشته است. با عنايت به اينكه جمعيت دامي يك كشور سرمايه ملي محسوب مي گردد تداوم توليد و استفاده صحيح از فراورده هاي آن حياتي مي باشد. بنابراين توليد گوشت قرمز بايد چنان باشد كه علاوه بر امكان تداوم توليد، صيانت از جمعيت دامي كشور را بعنوان يك سرماية ملي و استفادة بهينه از فرآورده هاي آن را ميسر سازد.

اسلاید 2 :

طرحهاي دامپروري خصوصا پرورش گاو و گوسفند با روشهاي علمي و درقالب واحدهاي صنعتي و نيمه صنعتي موجبات دستيابي به توليد اقتصادي و بهداشتي فراورده هاي دامي را فراهم مي آورد. با اجراي اين گونه طرحها علاوه بر تامين پروتئين دامي جوامع در حال رشد، راندمان توليد افزايش يافته و از امكانات بالقوه و بالفعل محلي و منطقه اي استفاده بهينه به عمل مي آيد مضافًا اينكه باعث ايجاد اشتغال مولد گرديده و سوددهي معقولي را براي سرمايه گذار در پي خواهد داشت. ضمن اينكه اين طرح داراي اين قابليت مي باشد كه در قالب تعاوني هاي بانوان به مرحله اجرا درآيد.

اسلاید 3 :

جهت شروع يک پروژه پرورش دام و صنايع وابسته، در مراحل ابتدائي نياز به تهيه مکاني مناسب جهت احداث دامداري و سپس اخذ کليه مجوزهاي لازم از سازمانهاي ذيربط مي باشد که در ذيل به طور موردی مراحل گوناگون کار بيان گرديده است :

üمشخصات زمين مناسب جهت احداث

üضوابط فني مورد نياز براي زمين

üمجوزها و نحوه دريافت آنها

üماشین آلات و تاسیسات مورد نیاز

üهزینه مواد اولیه و نهاده های تولید

üحقوق و دستمزد کارگران و سرپرستان واحد پرواربندی

üپیش بینی فروش طی یک دوره

اسلاید 4 :

برای تاسیس واحد پرواربندی باید به فکر کشت علوفه برای دام بود برای این کار :

üیا باید با زارعین محلی قرارداد خرید علوفه تنظیم کرد .

üیا زمینی در نزدیکی واحد خود به کشت علوفه اختصاص داد .

üدرصورتی که گزینه دوم برای تهیه علوفه دام انتخاب شود از اولویت نسبی در صدور پروانه تاسیس برخوردار خواهیم شد !

نکته ! محل تأسيسات بايد به گونه اي انتخاب شود، كه جهت وزش باد از سوي مناطق مسكوني به طرف دامداري باشد در ضمن محل تآسيسات نبايد در مسيل هاي شناخته شده،  قرار گيرد.

اسلاید 5 :

مجوزي است كه، قبل از صدور پروانه تأسيس به متقاضيان فعاليتهاي دامداري، مرغداري، كارخانه... در چهارچوب سياستها و ضوابط نظام دامپروري صادر مي گردد. مدت اعتبار موافقت اصولي 6 ماه است و در موارد ضروري 6 ماه ديگر تمديد مي گردد.

نکته ! هنگام صدور موافقت اصولي يا پروانه تأسيس و بهره برداري این گونه کسب و کارها بايستي هر يك از مجوزها به نام يك نفر يا شركت ثبت شده باشد. در صورتيكه تعدادي از افراد حقيقي درخواست صدور مجوز بنمايد، بايستي قبلاً با ارائه وكالتنامه به نام يكي از سهامداران، زمينه اجراي مقررات مزبور را فراهم آورند. همچنين فروش و انتقال موافقت اصولي تحت هر شرايطي ممنوع است.

اسلاید 6 :

مجوزي را كه هر متقاضي براي احداث ساختمانها و تأسيسات هر نوع واحد دامداري، كارخانه يا كارگاه، كه داراي ضوابط نظام باشد و بايد دريافت نمايد، پروانه تأسيس مي گويند. مدت اعتبار پروانه تأسيس 2 سال و با نظر كميسيون صدور پروانه استان به مدت يك سال ديگر قابل تمديد است. فروش و انتقال پروانه تأسيس به غير، با كمتر از 50درصد پيشرفت فيزيكي ساختمانها و تأسيسات ممنوع است و منجر به ابطال پروانه مي شود .

اسلاید 7 :

مجوزي را كه متقاضيان پس از تأسيس واحد، در موعد مقرر و برابر ضوابط، دريافت مي دارند، پروانه بهره برداري مي نامند.

پس از اعلام خاتمه عمليات از سوي دارنده پروانه تأسيس، كميسيون صدور پروانه استان، موظف است حداكثر ظرف مدت دو هفته زمينه بازديد مشترك كارشناسان دامپروري و دامپزشكي را از تأسيسات مربوط فراهم و در صورتي كه عمليات ساختماني و تأسيساتي مطابق با طرح باشد و مراتب مورد تائيد كارشناسان مربوط قرار گيرد، حداكثر ظرف مدت يك هفته، پروانه بهره برداري صادر كند.

نکته ! در موقع صدور پروانه بهره برداري، پروانه تأسيس از متقاضي پس گرفته ، باطل و در پرونده نگهداري مي شود.

اسلاید 8 :

مجوزي است كه سازمان دامپزشكي كشور به منظور رعايت مسائل بهداشتي و قرنطينه اي در بهره برداري از كارخانجات و كارگاههاي موضوع اين نظام كه مجوز تأسيس آن را از وزارت صنايع يا ديگر دستگاه ها صادر مي نمايند، صادر مي گردد.

اسلاید 9 :

زمين مورد نياز طرح بالغ بر بيست و پنج هكتار مي باشد، كه از اين مقدار چهار هزار متر مربع به احداث گاوداري و مابقي به كشت علوفه اختصاص مي يابد. با توجه به اينكه زمين مورد نياز از محل اراضي ملي و منابع طبيعي تامين خواهد شد ، ارزش آن در محاسبات سرمايه گذاري ثابت منظور نگرديده است.

محل احداث واحد منطقه مازندران می باشد تا ضمن بهره بردن از آب و هوای مناسب جهت کشت علوفه ، از تمرکز سایر واحدهای پرواربندی استفاده کنیم .

اسلاید 10 :

افزايش جمعيت كشور در سالهاي اخير و به تبع آن افزايش مصرف فرآورده هاي غذايي موجب شده است كه روشهاي سنتي استحصال مواد غذايي اعم از كشاورزي و دامداري كارآيي خود را از دست بدهند. از سوي ديگر با توجه به نياز حياتي انسان به پروتئين و همچنين سياستهاي دولت مبني بر لزوم خودكفايي و عدم وابستگي به بيگانگان در تامين مواد غذايي اساسي مورد نياز شهروندان، درگام نخست دستیابی به بازارهای داخلی و درگام بعدی دستيابي به بازارهاي خارجي منطقه اي و فرامنطقه اي ، از طریق بكارگيري روشهاي علمي نوين اهميت روزافزوني يافته است.

مشتریان این طرح عمده و با توجه به عوامل جغرافیایی طبقه بندی شده اند و مسائل مربوط به تبلیغات و بازاریابی آنها بصورت انبوه و یکسان انجام می پذیرد .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید