بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

فضای حاکم بر اقتصاد کلان: تورم

رشد فزایندۀ تورم که ارقام ماهبهماه آن در بهمن ماه سال 1391 از 5 درصد فراتر رفته بود، در پاییز سال 1392تقریباً به صفر رسیده است.

 

 

اسلاید 2 :

گرچه ثبات نسبی بر عمدۀ بازارها حاکم شده، اما چرخ تولید هم‌چنان به‌سختی می‌چرخد. بودجۀ دولت به‌عنوان یکی از موتورهای اصلی اقتصاد به‌شدت کاهش یافته است.

 

 

اسلاید 3 :

گرچه ثبات نسبی بر عمدۀ بازارها حاکم شده، اما چرخ تولید هم‌چنان به‌سختی می‌چرخد. بودجۀ دولت به‌عنوان یکی از موتورهای اصلی اقتصاد به‌شدت کاهش یافته است.

 

 

از نیمۀ دوم سال 1391، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران (TEDPIX) بی‌مهابا افزایش یافت، تا جایی که در پاییز سال جاری و در پی امضای معاهدۀ ژنو، بازدهی این شاخص در مدت 3 ماه به بیش از 40 درصد رسید. البته، این روند در دو ماه اخیر تغییر کرده است.

 

 

 

اسلاید 4 :

بازار سرمایه: ریسک و بازده واقعی

اگر آثار تورم را از ارقام شاخص بزداییم، و رشد جریان‌های نقدی به ارقام واقعی را با توجه به فضای حاکم بر اقتصاد در سال‌های اخیر ناچیز فرض کنیم، خواهیم دید که برآورد بازار از قیمت ریسک بسیار تغییر کرده است.

 

 

 

اسلاید 5 :

بازار طلا

بازار طلا، علاوه بر مؤلفۀ ارز، تحت تأثیر قیمت‌های جهانی این فلز گران‌بهاست. با بهبود اوضاع اقتصادی ایالات‌متحده و کشورهای اروپایی در سال 2013، قیمت فلز طلایی در سال گذشتۀ میلادی با بیش از 30 درصد کاهش روبه‌رو شد.

 

 

 

اسلاید 6 :

بازار طلا: تغییر روند

گرچه بیش‌تر بازیگران بازار سال آرامی را برای طلا پیش‌بینی می‌کردند، اما آمارهای غیرمنتظرۀ بیکاری در کشورهای توسعه‌یافته و چالش‌های سیاسی هفته‌های اخیر (به‌ویژه موضوع اوکراین)، این پیش‌بینی‌ها را دستخوش تحول کرده است.

 

 

اسلاید 7 :

بازار مسکن: سابقه

در سال‌های اخیر سالیانه بیش از 750 هزار پروانۀ ساختمانی در سطح کشور صادر شده است. حدود 30 درصد این پروانه‌ها مربوط به استان تهران و بخش عمدۀ آن به کلان‌شهرها مربوط بوده است.

 

 

 

اسلاید 8 :

بازار مسکن: طرف عرضه

طرف عرضۀ بازار مسکن در اغلب سال‌ها بیش از ارقام برنامه‌ریزی‌شده ساخت‌وساز کرده است. گرچه این روند برای پاسخگویی به تقاضا امیدوارکننده بوده، ولی توزیع نامناسب و اضافه ساخت در کلان‌شهرها (over-built) به مشکلی جدی تبدیل شده است.

 

اسلاید 9 :

بازار مسکن: طرف تقاضا

در سال‌های گذشته، روند تشکیل خانوار در کنار آمار طلاق، مرگ‌ومیر و تخریب؛ تقاضای سالیانۀ مسکن را به بیش از 1 میلیون واحد در سال رسانده است. پیش‌بینی می‌شود این روند در سال‌های آتی تداوم داشته باشد.

اسلاید 10 :

بازار مسکن: رکود

با این همه، در مهر ماه سال جاری، معاملات مسکن در شهر تهران بیش از 65 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. همچنان بخش عمدۀ معاملات در واحدهای مسکونی نوساز تحقق مییابد.

 

 

 

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید