بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

معرفی بتن فوق سبک ( فوم بتن)

بتن فوق سبک یکی از جدیدترین فناوری های بتن است که از ترکیب سیمان ،آب و نوع خاصی کف تولید می شود که می تواند همراه با ماسه ریز و یا بدون ماسه باشد .کف یا فوم بتن (foamed concrete) از یک ماده پروتئینه و طی فرایند خاصی بدست می آید .محصول بدست آمده بتنی است که بصورت سیال می باشد و به راحتی قابل جایگذاری در کف ساختمان و یا در قالب است.

اسلاید 2 :

مزایای فوق العاده استفاده از فوم بتن :

1-ارزان بودن

2- کاهش بار مرده ساختمان

3- کاهش ابعاد مقاطع سازه

4- کاهش هزینه سازه با کاهش یافتن ابعاد سازه

5- سبک شدن وزن کل سازه

6- مقاومت بسیار بالا در برابر آتش سوزی

7- کاهش مصرف انرژی در ساختمان

8- کاهش قابل توجه آلودگی صوتی

اسلاید 3 :

ویژگی های منحصر به فرد فوم بتن :

1- عامل اقتصادی

استفاده از فوم بتن به دو صورت  هزینه اجرای ساختمان را کاهش می دهد:

اسلاید 4 :

2- سرعت اجرای بالا

یک مزیت مهم بتن کفی سرعت اجرای فوق العاده بالای ان است به طوری که در یک شیفت کاری 8 ساعته با اکیب 5 نفره حدود 800 مترمربع کف سازی را با یک دستگاه می توان اجرا نمود.

3- مقاومت در برابر زلزله

نیروی زلزله رابطه مستقیم با وزن سازه دارد یعنی هرچه وزن سازه کمتر باشد نیروی زلزله وارده کمتر خواهد بود . در نتیجه استفاده از این نوع بتن در کاهش نیروی زلزله بسیار موثر خواهد بود.

اسلاید 5 :

5- عایق صوتی

یکی از ویژگی های خوب بتن کفی مقاومت بالای بتن در مقابل صدا می باشد. مثلاً بتن سبک با دانستیه kg/m3 800 با ضخامت 8 سانتی متر دارای عایق صوتی حدود 32 دسی بل در فرکانس 500 می باشد. مقادیر صوتی بسیار مناسبی نیز از بتن های استفاده شده در سقف و کف با ضخامت 5 سانتی متر بدست آمده است. بدیهی است که استفاده از ورقه های عایق صوتی مثل فرش و کف پوش این مشخصه را بهبود می بخشد.

6-مقاومت در مقابل یخ زدگی فرسایش ناشی ازآن

فوم بتن در قشرهای سطحی دارای تخلخل فراوان می باشد و در نتیجه شکافهای موئین و درزهای کمتری در سطح ایجاد می شود و اگر پوشش فوم بتن با ضخامت کافی مورد استفاده قرارگیرد به راحتی می تواند در مقابل یخ زدگی و آب شدنهای مکرر مقاومت نماید.

اسلاید 6 :

7- مقاومت در برابر نفوذ رطوبت

با توجه به تخلخل این نوع بتن ، رطوبت نمی تواند از آن انتقال پیدا کند . و در نتیجه عایق بسیار خوبی  در برابر رطوبت می باشد .

8- عدم نیاز به فضای زیاد برای دپو مصالح

برای اجرای بتن با پوکه به فضای زیادی برای دپوی پوکه و شن و ماسه و فضا برای اختلات مصالح نیاز است در حای که برای اجرای بتن کفی مساحتی در حدود 10 مترمربع برای دستگاه نیاز است که کلیه عملیات تولید و انتقال در همین فضا انجام میگیرد .

اسلاید 7 :

9- عدم نیاز به بالابر و جرثقیل

در اجرای پر کننده با پوکه به تجهیزات بالابر یا جرثقیل برای بالابردن مصالح نیاز است که علاوه بر ایجاد هزینه ، احتمال بروز خطرات سقوط را نیز در بردارد. درحالیکه عملیات حمل و ریختن فوم بتن تنها با پمپ صورت میگیرد که حداکثر ایمنی را دربر دارد.

10- استفاده از حداقل کارگر

یک اکیب اجرای فوم بتن شامل یک نفر اپراتور و 3نفر کارگر ساده می باشد که این مسئله هزینه اجرای این نوع بتن را در مقایسه با سایر انواع بتن سبک به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

اسلاید 8 :

11- پوشش مناسب لوله های تاسیساتی

این نوع بتن دور لوله های تاسیساتی را بطور کامل می گیرد و علاوه بر محافظت عایق بسیار مناسبی برای آن ها محسوب شده و در نتیجه از این نظر نیز نقش مهمی در صرفه جویی در مصرف انرژی ایفا می نماید.

اسلاید 9 :

12- کاهش مصرف انرژی

مشکل محدودیت انرژی در دسترس، کم و بیش برای همه کشورهای جهان مشترک است و بسته به میزان فعالیت صنعتی بخش قابل توجهی از کل انرژی مصرفی در ارتباط با ساختمان استفاده می شود ،بطور تقریبی از کل انرژی موجود حدود 15 تا 30 درصد جهت گرمایش و سرمایش در ساختمان مصرف می شود که استفاده از بتن سبک منتج به صرفه جویی قابل ملاحظه ای  از انرژی یعنی چیزی معادل 35 در صد در گرمایش و 65درصد در سرمایش  در کشور می شود .

13- مقاوم در برابر انتقال حرارت

بافت همگن و سلولی بتن هوادار باعث مقاومت در مقابل انتقال حرارات شده و با استفاده از این بتن در جداره های خارجی (سقف . دیوار و کف ) دیگر نیازی به استفاده از دیگر محصولات عایق بندی در برابر دما نحواهیم داشت . بطوریکه مقاومت حرارتی یک لایه بتن سبک هوادار به ضخامت mm50 با دانسیته (kg/m3) 400 معادل یک لایه از چوب پنبه به ضخامت mm25 می باشد .

اسلاید 10 :

مزایای بلوک های clc

سبکی وزن

      یک متر مکعب این بلوک حدود 600 کیلوگرم وزن دارد  که برابر866 آجر به وزن 1750 کیلو گرم میباشد

عایق بسار خوب صدا و حرارت

مقاومت بسیار بالا در برابر آتش سوزی

مقاومت در برابر نفوذ  رطوبت

سرعت اجرا ی بالا حداقل 3برابر سایر مصالح

کاهش هزینه اجرا و دیوار چینی

کاهش مصرف ملات

کاهش  زمان و هزینه اندود کاری

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید