بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مدل دلتا شامل مجموعه ای از چارچوبها و روش شناسی
های منحصر به فرد است، و ناشی ازاین عقیده  است که؛

تغییرات تجربه شده در دنیای کسب و کار چنان گسترده شده که چارچوب های مدیریت کنونی را ناتوان و ناقص کرده است. علاوه بر این ظهور اینترنت رویکردهای تجاری مختلفی را مهیا کرده است.

اسلاید 2 :

انتخاب استراتژی و شناسایی قابلیت های لازم؛ نمایی از مدل دلتا

یکی از متمایزترین ابعاد مدل دلتا این است که در چگونگی تعیین وضعیت استراتژیک کسب و کار راهنماییتان می کند و برای دستیابی به آن وضعیت، ابزاری تحلیلی فراهم می آورد. هدف استراتژیک و بنیادین مدل دلتا، برقراری پیوند عمیق با مشتری است  ( جذب، اقناع و حفظ مشتری) برای رسیدن به این هدف، مدل دلتا سه گزینه متفاوت در اختیار شما قرار می دهد، تا بتوانید به هر مشتری مطابق میل او پاسخ دهید.

اسلاید 3 :

در گزینه بهترین محصول، مشتری به خاطر ویژگیهای محصول شما به سراغتان می آید؛ خصوصیاتی چون: پایین تر بودن قیمت پیشنهادی شما یا کارکرد خاص محصولتان یا برند و یا ظاهر محصول، که موجب تمایز عرضه شما از محصولات رقیب می شود.

در گزینه راه حل مشتریان، مشتری به این دلیل جذب می شود که شما چیزهایی فراتر از خود محصول به او پیشنهاد می کنید. این امر به طور غیر مستقیم منجر به انتقال دانش و خدماتی می گردد که نیازهای مشتری را پاسخ می گوید.

در گزینه پایبند سازی به سیستم شما به چنان تسلطی در فضای بازار دست می یابید که مشتری گزینه بهتری غیر از شما ندارد.

اسلاید 4 :

بهترین محصول

گزینه بهترین محصول بیانگر نوع کلاسیک رقابت است، رقابتی که بر اساس خود محصول شکل می گیرد و مشتری جذب ویزگی های ذاتی خود محصول است؛ مثل قیمت ارزان محصول ( که مزیت قیمت را برای مشتری ایجاد می کند) یا تمایز محصول ( که کارکرد یا ویژگی خاصی به محصول اضافه می شود که برای مشتری ارزشمند است) دو راهکار مذکور استراتژی هایی هستند که توسط مایکل پورتر پیشنهاد شدند.

اسلاید 5 :

هزینه پایین موقعیت هزینه پایین مبتنی است بر دست یابی به زیرساختی که از نظر هزینه کارآمد باشدو در نتیجه امکان ارائه جذاب ترین قیمت در بازار را فراهم کند.

تمایز   وارد کردن برخی مشخصه ها یا کارکردها در محصول که آن را از آنچه دیگر رقبا عرضه می کنند،متمتیز می سازد.

اسلاید 6 :

راه حل جامع مشتریان

در این گزینه محور تمرکز از محصول به مشتری تغییر می کند.این امر نشان دهنده ی چرخشی 180 درجه نسبت به گزینه بهترین محصول است.
 موقعیت های استراتژیک گزینه راه حل جامع مشتریان شامل:
 بازتعریف تجربه ی مشتری از ارتباط با ما، یکپارچگی با مشتری و گستردگی افقی است.

اسلاید 7 :

بازتعریف تجربه ی مشتری از ارتباط با ما به ما فرصت می دهد تا با درس گرفتن از رفتارهای کم ارزش رقبا و کنار گذاشتن آنها،خودمان را متمایز سازیم.
یکپارچگی با مشتری   کارهایی را که مشتری خود به صورت جز انجام می داد؛ما برای او در غالب بسته ای یکجا آماده می سازیم.

گستردگی افقی منظور از گستردگی افقی فراتر از دسته بندی هایی است که به طور ساده گروهی از محصولات را در یک بسته قرار داده و اغلب قیمت کل بسته را کاهش می دهند.

اسلاید 8 :

پایبند سازی به سیستم
   گزینه استراتژیک پایبندسازی به سیستم، دارای گسترده ترین قلمرو است.با استفاده از گزینه استراتژیک پایبندسازی به سیستم، سیستم اقتصادی کاملی که کل شرکت را در بر گرفته بر بنگاه گسترده احاطه می یابد. سه راه برای دست یابی به موقعیت پایبندسازی به سیستم وجود دارد:

 استاندارد اختصاصی ، واسط مسلط و دسترسی انحصاری. هر کدام از این سه موقعیت به دنبال یک نتیجه هستند که همان تسلط بر بازار است.

اسلاید 9 :

استاندارد اختصاصی   استاندارد اختصاصی منجر به بیشترین سود،بالاترین سهم بازار و بیشترین ماندگاری می گردد.
واسط مسلط   این نوع کسب وکارهابین خریداران و فروشندگان یا طرفینی که تمایل دارند اطلاعات و کالاها را مبادله کنند، ارتباط برقرار می کند.اگر این سبک از واسطه گری جا بیافتد، خریداران و فروشندگان دیگر به این راحتی ها نمی توانند جایگزینی برای آن پیدا کنند.
 دسترسی انحصاری    رقبا از دسترسی به مشتریان محروم می شوند؛زیرا کانال توزیع ظرفیت به گونه ای محدود کرده است که مانع از حضور فروشندگان دیگر می شود.

اسلاید 10 :

بخش بندی مشتریان و پیشنهاد ارزشی آنان:   اولین وظیفه حیاتی استراتژی

بر اساس مدل دلتا، نقطه شروع استراتژی خلاق، بخش بندی مشتری است. اگر احساس می کنیم که  باید تغییری اساسی در استراتژی خود صورت دهیم، در حقیقت این فرصت را به دست آورده ایم که درباره ی آنچه هم اکنون انجام می دهیم و همچنین رهنمون کردن سازمان به سمت آینده ای سازنده تر دوباره بیاندیشیم. فرآیند بخش بندی مدل دلتا به این شرح است: مشتریانی که صفات مشترک دارند را انتخاب کرده، و به روندهای مجزایی از خدمت رسانی وارد سازیم.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید