بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----


اسلاید 1 :


انقلاب های علمی و تکنولوژیکی دائما در حال رخ دادن هستند

اسلاید 2 :


انسان نیز به تبع آن پیوسته در تغییر است

اسلاید 3 :


پس هر چه از آن انسان است هم تغییر میکند

اسلاید 4 :


   آیا می توانید چیزی را

 در ثبات و قرار پیدا کنید؟

اسلاید 5 :


جمله بی ‌قراریت ، از طلب قرار تست

طالب بی‌قرار شو ،  تا که قرار آیدت

                                             مولوی

 

اسلاید 6 :


    تئوری آشوب

        (نظم در بی نظمی)

اسلاید 7 :


تئوری پیچیدگی چیست ؟

تا چندی قبل اندیشمندان جهان را مجموعه ای از سیستم هایی تصور می کردندکه مطابق با قوانین جبری طبیعت ، به طریقی مشخص و قابل پیشبینی ، در حال حرکت هستند . اکنون آنان بر نقش خلاقانه بی نظمی و آشوب تاکید کرده و جهان را مجموعه ای از سیستم هایی میدانند که به شیوه های خود سازمان ده عمل می نمایند . این علم جدید ، تئوری پیچیدگی  یا پویایی غیر خطی نامیده می شود.

اسلاید 8 :


سیستمهای خطی و غیر خطی چگونه اند ؟

در یک رابطه خطی ، یک رابطه علت معین ، یک معلول  و فقط یک معلول دارد . اما در یک رابطه غیر خطی یک علت معین یا یک اقدام معین ، می تواند معلول ها یا پیامدهای متفاوتی داشته باشد . بعد آنکه ، سیستمهای خطی مجموعه ای از عناصر متشکله خود هستند . میتوان یک سیستم خطی را به عناصر و اجزا ی خود تقسیم کرد و هر کدام از آنها را بررسی نمود سپس به نوعی تبیین کلی از سیستم دست یابید . ولی در سیستم های غیر خطی نوعی هم افزایی وجود دارد ، ونمی توان به روش تجزیه اجزا و بررسی مجزای هر کدام از آن ، به تبیین کل آن پرداخت .

اسلاید 9 :


واژه آشوب چه معنی می دهد ؟

اسلاید 10 :


تئوری آشوب چیست ؟

vتئوری آشوب (یا تئوری سیستم های غیر خطی ) نگرشی جدید است که کاربردهای فراوانی را برای هر علمی (از جمله هیدرو دینامیک ، علم اوزان و مقیاسها ، بیولوژی ، شیمی ، فیزیک ، نجوم ، پزشکی و . . . ) در پی داشته است . و از هر تفکر قطعی و کل گرایی به دور است .

vاز جهت ساختاردهی  نظام سازمانی ، روش قطعیت گرای سنتی باعث شده تا با ساختارهای مکانیکی  و غیر قابل انعطاف روبرو باشیم که نمی تواند خود را با دنیای واقعیات  ، که دنیایی مشحون از بی نظمی تلاطم است تطبیق دهد ؛ در حالی که با کمک نظریه آشوب به سادگی می توان انواع مشکل بی نظمی  و ساختاری را حل کرد .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید