بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

  • اقْرَأْ كِتابَكَ كَفى بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيباً
  • ( اسراء / 14 )
  • نامه عمل خود را بخوان، امروز كافى است كه خود به حساب خويش برسى.

اسلاید 2 :

  • حاسِبُوا اَنفُسَکُم قَبلَ اَن تُحاسِبُوا وَ زِنوا اَعمالَکُم بِمیزانِ الحَیاء قَبلَ اَن تُوزَنوا
  • امام کاظم (ع)
  • (مصباح الشریعه، ص 86)
  • قبل از اینکه بازخواست شوید (در قیامت و گاهی نیز در دنیا) خودتان (اعمالتان) را بازرسی کنید و اعمال خود را قبل از اینکه بسنجید با میزان حیاء (در برابر عظمت خدا و نیاز خود) بسنجید.

اسلاید 3 :

ارزیابی عملکرد

منظور از ارزيابي عملکرد، فرايندي است که به وسيله آن كارِ كاركنان‌ در فوا صلي معين و به طور رسمي ، مورد بررسي نظارت و سنجش و کنترل قرار مي‌گيرد. تا در تأمين منابع انساني، ‌برنامه‌ريزي جذب، آموزش، تعيين مسير شغلي و حقوق و مزايا مورد استفاده قرار بگيرد.

اسلاید 4 :

شناخت‌ كاركنان‌ قوي‌ و اعطاي‌ پاداش‌ به‌ آنها و از اين‌ طريق‌، ايجاد انگيزه‌ براي‌ بهبود عملكرد آنان‌ و ساير كاركنان‌، از جمله‌ علل‌ اصلي‌ ارزيابي‌ عملكرد است‌.

 بديهي‌ است‌ كه‌ ارزيابي‌ عملكرد كاركنان‌ فرايندي‌ بسيار مهم‌ و از حساسترين‌ مسائلي‌ است‌ كه‌ مسئولان‌ سازمان‌ با آن‌ روبرو هستند. اما آنچه بايد در ارزيابي عملكرد مورد توجه قرار بگيرد خود كنترلي و مسئوليت پذيري است .

اسلاید 5 :

مديريت عملکرد   (Performance management)

کسب نتايج بهتر از سازمان، گروه‌ها و افراد از طريق ارزيابي و مديريت عملکرد براساس چارچوب‌هاي مورد توافق از حيث اهداف و شايستگي‌هاي مورد نياز؛ ارزشيابي و بهبود عملکرد؛ شناسايي و تأمين نيازهاي توسعه‌اي و آموزشي.

اسلاید 6 :

خود كنترلي

 فرآيندي است كه طبق آن افراد بدون اجبار و تهديد و تطميع به وظايف سازماني خود تعهد نشان مي‌دهند و از حد اكثر توانشان در جهت پيشبرد اهداف سازمان استفاده مي‌كنند . موضوع خود كنترلي از مفاهيمي است كه در رفتار سازماني و منابع انساني به آن توجه خاصي شده است . باندورادر نظريه يادگيري اجتماعي به نقش خود كنترلي در فرآيند معرفت پذيري اذعان مي‌كند و معتقد است تا آن جا كه آدمي بتواند محيط و فرآيندهاي شناختي خود را اداره كند ، رفتار خود را نيز مي‌تواند كنترل كند و اين خود كنترلي به يادگيري فرد و عملكرد بهتر منجر مي‌شود.

اسلاید 7 :

خود كنترلي

خود كنترلي كه تأثير گذارترين عامل در بهره وري سرمايه انساني است فوايد و پيامد هاي زير را دارد:

  • چون دروني است و با ميل و رغبت انجام مي‌شود ، در بهبود عملكرد و افزايش بهره وري تأثير بنيادي دارد.
  • اگر فرد خودش را مسئول ارزيابي و پي آمدهاي رفتاري اش بداند ، هيچگاه نمي‌كوشد با ارائه اطلاعات نادرست بر عملكرد ضعيف خود سرپوش بگذارد .
  • جو و فضاي سازماني را آكنده از اعتماد ، اطمينان و صداقت مي‌سازد .
  • موجب مي‌گردد تا در صورت وقوع اشتباه به سرعت نسبت به اصلاح و جبران آن اقدام گردد . كارايي و اثر بخشي فعاليت ها را كه بهره وري خواهد بود افزايش مي‌دهد .

اسلاید 8 :

کاربرد ارزیابی عملکرد

منظور از ارزيابي‌ عملكرد، فرايندي‌ است‌ كه‌ به‌ وسيله‌ آن‌ كارِ كاركنان‌ در فواصلي‌ معين‌ و به‌ طور رسمي‌، مورد بررسي‌ و سنجش‌ قرار مي‌گيرد.

اسلاید 9 :

شاخص های ارزیابی عملکرد

اسلاید 10 :

نکات ارزیابی عملکرد

شاخص‌ها مربوط به فعاليت‌ها باشد.

مزايا و معايب شاخص درنظر گرفته شود.

موجبات رشد و پيشرفت شود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید