بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

 
فهرست:
 
 
1)مروری بر تئوری بازیها و بازیهای استفاده شده در مقالات 
2)مقایسه پویایی های سیستم با تئوری بازیها و علل ترکیب این متدها
3)بررسی مقالات

اسلاید 2 :

در يك بازي با گروهي از بازيكن ها سر وكار داريم كه هر يك كوشش دارند دريافت (Pay-off) خود را به حداكثر برسانند. لذا هر بازيكن در هنگام تصميم گيري براي حركت بهينه خويش بايد كليه واكنش هاي ممكن بازيكنان ديگر را نسبت به حركت خود در نظر گيرد. وي حركات بازيكنان ديگر را با قطعيت نمي داند، اما بايد درباره حركت خويش با نوعي توجيه عقلانی تصميم گيري كند(rationality). لذا جستجو براي تصميم عقلانی نوعي تصميم گيري در حالت عدم قطعيت به شمار مي آيد. 
 
براي هر بازي سه امر ضروري است: 
الف- بازيكنان 
ب- استراتژي هاي بازيكنان كه تحت قواعد بازي مجاز است 
ج- مطلوبیتها يا دريافتها 
 

اسلاید 3 :

 تعادل( Equilibrium): در تعادل هر بازیکن آن استراتژی را بکار می‌گیرد که بهترین پاسخ به استراتژی‌های انتخابی سایر بازیکنان باشد. در تعادل لزوماً همه چیز برای بازیکنان در بهترین حالت نیست. به عبارت دیگر در تعادل لزوماً بازیکنان به بیشترین پیامد خود دست پیدا نمی‌کنند.
 
یک نقطه تعادل نش است اگر هر بازیکن بهترین پاسخ خودش را پیدا کند.یعنی هیچ کدام از بازیکنان تمایلی به تغییر استراتژي خود ندارند.(در این تعادل این گونه فرض می شود که هر بازیکن استراتژی های تعادلی بقیه بازیکنان را می داند؛ و با توجه به این ترکیب پیامد خود را حداکثر می نماید)
 

اسلاید 4 :

در شكل متعارف، بازيها را بصورت ماتريسهايي نشان مي دهند كه عناصر آن دريافتها مي باشد.حال فرض مي كنيم دو سارق A و B را كه با هم مرتكب سرقت شده اند براي بازجويي به كلانتري آورده و آنها را بطور جداگانه بازجويي مي كنند. اگر هر دو آنها دزدي را بپذيرند، يعني (A2,B2)، انتظار مي رود كه به مدتي زندان محكوم شوند. مطلوبيت دريافتي براي اين مدت زندان را با (0,0) نشان مي دهيم. اگر هر دو آنها اتهام خود را انكار كنند، يعني (A1,B1)، آنها آزاد مي شوند، كه در اينصورت از كلانتري خارج شده و مي توانند محموله مسروقه را ميان خود تقسيم نمايند، با مطلوبيت (5,5). اگر يكي از آنها اتهام را انكار، اما ديگري آن را بپذيرد و به دادستان قول دهد كه به عنوان شاهد در دادگاه حضور مي يابد، آنكه اقرار نكرده به مدت طولاني زنداني شده و ديگري آزاد مي شود و مي تواند محموله مسروقه را به تنهايي در اختيار بگيرد. ماتريس دريافت بصورت ذيل خواهد بود:

اسلاید 5 :

 
 
 
 
 
 
بازي فوق داراي تعادل نش (A2,B2)‌ است (A2 بر  A1و  B2بر B1 تفوق دارد)، گرچه (A1,B1) بر آن ارجحيت دارد. حتي اگر ارتباطات قبل از بازي بين آنها باشد، ممكن است بدان وفادار نباشند 
 

اسلاید 6 :

بازيها را به دو نوع مي توان تقسيم كرد: 
الف- بازيهاي بدون همكاري 
ب- بازيهاي با همكاري 
در يك بازي بدون همكاري، هر بازيكن استراتژي خود را بدون مشورت با بازيكنان ديگر انتخاب مي كند. در اين گونه بازيها هيچكدام از بازيكنان اطلاع اوليه اي از استراتژيهاي سايرين (حريفان خود) ندارد. در حاليكه در بازيهاي با همكاري، بازيكنان در خصوص تصميم گيري درباره استراتژيها و دريافتها با يكديگر همكاري مي كنند. در زندگي واقعي موارد زيادي است كه اگر بازيكنان با هم همكاري ننمايند و درباره استراتژيهاي خود موافقت نكنند ضرر مي بينند. براي مثال اگر يك اتحاديه كارگري تفاضاي حقوق بالايي براي اعضاء خود بنمايد و مديريت از افزايش حقوق به هر قيمتي اجتناب ورزد، هم كارگران و هم مديريت هر دو در اثر طولاني شدن اعتصاب متضرر مي شوند، لذا عاقلانه تر است كه از طريق مذاكره به توافق برسند. 
 
 

اسلاید 7 :

اطلاعات کامل در يك بازي متوالي به معني آنست كه هر يك از بازيكنان هرگاه تصميمي بگيرد، بر همه حركتهاي قبلي كه توسط ساير بازيكنان انجام شده است وقوف كامل دارد. براي مثال شطرنج يك بازي متوالي با اطلاعات کامل است، چرا كه در هر مرحله از فرآيند تصميم گيري، هر بازيكن از همه حركتهاي قبلي كه خود و رقيبش انجام داده اند اطلاع دارد
 
بازي های با آگاهی کامل، بازي هایی هستند که تمام بازیکنان می توانند در هر لحظه تمام ترکیب بازي را در مقابل خود مشاهده کنند، مانند شطرنج. از سوي دیگر در بازي هاي بدون آگاهی کامل ظاهر و ترکیب کل بازي براي بازیکنان پوشیده است، مانند بازي هایی که با ورق انجام می شود.
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید