بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

گروه اول به استمرار در زندگی و دوام چیزی علاقمند است که از قبل وجود داشته است
گروه دوم به چیزی می اندیشد که در هر موجود انسانی تازگی دارد و کاملا منحصر به فرد است

اسلاید 2 :

ابزاری آماری برای تعیین نوع و درجه رابطه ی یک متغیر کمی با متغیر کمی دیگر است . ضریب همبستگی ، یکی از معیارهای مورد استفاده در تعیین همبستگی دو متغیر است. ضریب همبستگی شدت رابطه و همچنین نوع رابطه (مستقیم یا معکوس) را نشان می‌دهد . این ضریب بین ۱ تا ۱- است و در عدم وجود رابطه بین دو متغیر، برابر صفر است.
همبستگی بین دو متغیر تصادفی X و Y به صورت زیر تعریف می‌شود :

اسلاید 3 :

در لغتنامه معین توارث به معنای ارث بردن از یکدیگر است که این کار توسط ژن ها صورت می گیرد .

اسلاید 4 :

هر سلول بدن انسان شامل 25000 تا 35000 ژن است . ژن ها حامل اطلاعاتي هستند که تعيين کننده ي ويژگي هاي شما هستند . ويژگي ها شامل مواردي مي شود که شما از والدين خود به ارث مي بريد : يعني والدين شما مقداري از ويژگي هاي خود را از طريق ژن ها به شما انتقال مي دهند . مثلاًاگر پدر و مادر شما چشم آبي باشند ، ممکن است رنگ چشم شما هم آبي شود ، يا اگر مادر شما روي صورت خود کک و مک دارد ، ممکن است اين ويژگي را از او به ارث بريد . ژن ها فقط در انسان وجود ندارد ، بلکه همه ي حيوانات و گياهان نيز داراي ژن هستند .

اسلاید 5 :

به این ترتیب ، لااقل نخستین جنبه ی تفاوت های فرد که سبب تمایز یک فرد از فرد دیگر می شود ، یعنی جنسیت او ، زاییده ترکیب خاص کروموزومی است که از والدین خود به ارث می برند .

اسلاید 6 :

ژن ها نقشه ساخت پروتئين ها هستند كه در واقع بلوك هاي سازنده همه چيز (موها، چشم ها، گوش ها، قلب، ريه و...) در بدن هستند.

اسلاید 7 :

1- مفهوم ضریب 0/91 این است که حالات روانی فرد و توانایی های جسمی و روانی او در زمان های مختلف فرقق نمی کند .یعنی یک فرد نه تنها سال به سال دگرگون می شود ،بلکه ماه به ماه ،هفته به هفته و حتی روز به روز هم دگرگون می شود
2- از آنجا که ضریب همبستگی برای پیشبینی است ،مفهوم همبستگی 0/91 این است که از روی نتایج افراد در یک آزمون هوشی ،نمی توان به طور کانل پیش بینی کرد که آنها در آزمون های بعدی ،درست مثل آزمون اول عمل خواهند کرد .در واقع آنها در دو نوبت مختلف به صورت های مختلف بازده خواهند داشت .

اسلاید 8 :

وجود همبستگی 0/90 بین نتایج همشکمان یکسان ، که از نظر توارث عینا مثل هم هستند ، از یک طرف اهمیت توارث و از طرف دیگر تاثیر محیط را نشان می دهد .همشکمان یکسان ، حتی زمانی که در یک خانواده بزرگ می شوند ، تفاوتهایی را نشان می دهند ، زیرا غیر ممکن است که محیط زندگی برای دو نفر یکسان باشد .

اسلاید 9 :

همبستگی 0/60 بین نتایج همشکمان عادی همجنس و 0/55 بین همشکمان عادی غیر همجنس بیانگر این واقعیت است که محیط تربیتی در ایجاد تفاوتهای فردی تاثیر دارد .

اسلاید 10 :

اگر کل جدول 1 را در نظر بگیریم می بینیم که هر اندازه رابطه ی خویشاوندی کمتر می شود به همان اندازه تفاوت های فردی افزایش می یابد . این امر اثر توارث در ایجاد تفاوتهای فردی را به تایید می رساند . باز در همین جدول می بینیم که حتی همشکمان یکسان نیز تفاوتهایی دارند و این امر اثر محیط را بازگو می کند .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید