بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

بازاریابی  داخلی زیربنا و شالوده بازاریابی خدمات است و امروزه به یکی از استراتژی های محوری و حیاتی بسیاری از شرکتهای خدمت محور همچون بانک ها مبدل گشته است. ماهیت کسب و کار آن گونه متحول شده که بسیاری از صنایع تولیدی و خدماتی موفق در جهان ، به ارائه خدمت کارآمد و منطبق با نیاز مشتری به عنوان یک مزیت رقابتی می نگرند .

اسلاید 2 :

کاتلر بازاریابی داخلی را بدین صورت تعریف می‌نماید :
عمل استخدام ، آموزش ، انگیزاندن موفقیت آمیز کارکنان بطوری که سازمان را قادر می سازد بصورت دائم خدماتی با کیفیت عالی ارائه نمایند. وی تأکید می کند که بازاریابی داخلی در واقع باید بر بازاریابی خارجی مقدم باشد چرا که پیش از آنکه کارکنان شرکت آمادگی ارائه خدمت صحیح و در خور مشتری را داشته باشند تعهد و قول ارائه بهترین خدمات به مشتریان خارجی بی معنی است.

اسلاید 3 :

جوهره و اساس بازاریابی داخلی خلق و ایجاد جو سازمانی  و محصولات شغلی است که منجر شود کارکنان با کفایتی خدمات را به شیوه ای کارآمد عرضه دارند . در شرایطی که عمل کرد افراد همان چیزی است که فروخته می شود ، وظیفه بازاریابی صرفن آن نیست که مشتریان خارجی را به خرید محصولی ترغیب نمایند ، بلکه علاوه بر آن بایستی مشتریان داخلی را نیز به ارائه خدمات کارآمد تشویق نماید .بازاریابی داخلی مفاهیم منابع انسانی را با مفهوم بازاریابی پیوند می دهد . از این رو برای اجرای موفقیت آمیز بازاریابی خدمات شرکتهای خدماتی بایستی در بازاریابی داخلی موفق ظاهر شوند .
- باید در جذب کارکنان مستعد  و نخبه مجدانه به رقابت برخیزند ،
تا کارکنان شایسته ای به مشتریان  خدمات شایسته و برتر ارائه کنند -

اسلاید 4 :

از رویکردی مبتنی بر بازاریابی و هماهنگی پویای فعالیت های گوناگون داخلی سازمان ، کارکنان را آن گونه برانگیزاند که در ارائه خدمت به مشتری غوطه ور شوند وعملکردی مشتری مدار داشته باشند .
- گرونوس -

اسلاید 5 :

مطالعات كوهرت و لوین بیان گر این واقعیت است كه رضایت كاركنان (مشتریان داخلی) بر كیفیت محصولات تاثیر بسزایی داشته و در نتیجه رضایت مشتریان خارجی را به همراه دارد.
در این زمینه موریسون پنج زمینه رفتار خارجی را كه متاثر از فعالیتهای بازاریابی داخلی سازمان است برشمرده كه برمشتریان خارجی سازمان و رضایت آنها تاثیر مستقیم دارد. این پنج زمینه رفتاری عبارتند از:
▪ وظیفه شناسی و وجدان كاری ▪ نوع دوستی ▪ حسن اخلاق اجتماعی ▪ جوانمردی ▪ ادب و نزاكت
این پنج مورد در زمینه ارائه خدمات برای سازمانها سرنوشت ساز هستند.

اسلاید 6 :

در زمینه بازاریابی داخلی یكسری اصول بیان گردیده است كه بیشتر به عنوان معیارهای اصلی بازاریابی داخلی مطرح هستند تا یك اصل.هر فرآیندی كه از عرضه كنندگان داخلی سرچشمه می گیرد، در مراحل بعـــــــدی می بایست برای مشتریان ارزش آفرینی كند . نیازها و انتظارات مشتریان داخلی می بایست با عرضه كنندگان داخلی در ارتباط باشند ، ارزیابی خدمات ارائه شده به وسیله مشتریان داخلی نیازمند ارتباط مستمر با عرضه كنندگان داخلی است. هدف فرایند بازاریابی داخلی بهبود مستمر و مداوم ارائه محصولات و خدمات در سطح سازمان است . تمامی این اصول بیان گر فرایند بازاریابی داخلی از سمت مشتریان داخلی به سوی مشتریان خارجی سازمان است .

اسلاید 7 :

کلیه اقدامات بازاریابی انجام پذیرفته در هر سازمانی به منظور جذب، حفظ و ارتقای وفاداری مشتریان در سازمانها صورت مــــــی گیرد. در کنار این امر، مدیریت منابع انسانی در صدد دستیابی به تعهد مشتریان داخلی، رضایت شغلی و جلب اعتماد نسبت به مدیران است که این امر با فعالیتهای بازاریابی داخلی سازمان عجین گشته است. به طور کلی عناصر اصلی بازاریابی داخلی سازمان را از چندین جنبه مختلف می توان مورد بررسی قرار داد.

اسلاید 8 :

1 . امنیت شغلی: امنیت شغلی به عنوان یکی از عناصر اصلی بازاریابی داخلی مطرح است. این جنبه از بازاریابی داخلی تجهیز کارکنان را در زمینه امنیت شغلی قابل قبول دربر می گیرد. هر کاهش در زمینه بهره وری و یا سودآوری ممکن است به انتقال، آموزش مجدد و گردش شغلی کارکنان منجر گردد. به عنوان یک راه جلوگیری از ریزش کارکنان، به کارگیری مجدد آنها در سایر بخشها امکان پذیر است. بررسی ها بیان گر این واقعیت هستند که باافزایش سطح امنیت شغلی کارکنان، رضایتمندی ، وفاداری و اعتماد به مدیریت افزایش می یابد. 2 . آموزشهای متنوع و گسترده: در یک اقتصاد جهانی توسعه یافته ، ایجاد و توسعه دانش یکی از عوامل مهم دستیابی به مزیت رقابتی در عرصه جهانی است. عموماً آموزش کارکنان در رابطه با شناخت و حل مسائل، ایجاد تغییرات ضروری در زمینه فرایندها و روشهای انجام کار و خدمات پس از فروش محصولات است. براساس تحقیقات انجام گرفته مشخص گردیده است که سرمایه گذاری در زمینه آموزش نتایج ملموسی را به همراه خواهد داشت که این نتایج بهبود نگرش ها ، افزایش مهارتها در رابطه با ارتقای کیفیت خدمات و رضایتمندی و وفاداری کارکنان را در بردارد.

اسلاید 9 :

3 . ارائه پاداشهای سخاوتمندانه: ارائه حقوق و مزایای بالاتر از متوسط سطح صنعت و پرداخت متناسب با عملکرد و بهره وری، یکی از روشهای اعمال این کار است. براساس بررسیهای انجام شده مشخص گردیده که کارکنان شرکتهای باحقوق و مزایای بالاتر از متوسط، دارای سطوح رضایتمندی و تعهد بیشتری نسبت به سازمان هستند. 4 . تسهیم اطلاعات: به منظور ایجاد ارتباطات و تسهیم اطلاعات سازمانها می بایست بااستفاده از روشهای مختلف، جریان اطلاعات را در سازمان برقرار سازند. اهمیت این جریان اطلاعات در ایجاد سهولت در زمینه تصمیم گیری و ایجاد یک مکانیسم مناسب بازخورد، است. همچنین ارتقای سطح تواناییها را به همراه دارد.

اسلاید 10 :

5 . توانمندسازی کارکنان: توانمندسازی دو جنبه را در بر می گیرد که شامل آزادی عمل و اختیار در یک طرف و انتظارات و مسئولیت در طرف دیگر است. 6 . کاهش فاصله طبقاتی در میان کارکنان: باکاهش فاصله طبقاتی کارکنان، آنها می توانند به سادگی ایده هایشان را بیان کرده و در نتیجه خلاقیت، صداقت، اعتماد و رضایت شغلی افزایش می یابد. دو روش کاهش تفاوت مقام، کاهش تفاوت سطح حقوق و دستمزد در عرض سازمان و ایجاد سمبول های سازمانی در راستای ارتباطات سازمانی برمبنای توسعه فرهنگ صداقت و اعتماد و عدالت سازمانی است.  

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید