بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

یک وب سرویس به معنای ساده نوعی
کامپوننت تحت وب است.
این کامپوننت به APPLICATIONهایی که از آن استفاده می کنند این امکان را می دهد که بتواند از متدهای این وب سرویس استفاده کنند.

اسلاید 2 :

    وب سرویس ها نرم افزارهایی هستند که از XML برای انتقال اطلاعات بین نرم افزارهای دیگر از طریق پروتکل های معمول اینترنتی استفاده می کنند. به شکل ساده یک وب سرویس از طریق وب اعمالی را انجام می دهد (توابع یا سابروتین ها) و نتایج را به برنامه دیگری می فرستد. این یعنی برنامه ای که در یک کامپیوتر در حال اجراست اطلاعاتی را به کامپیوتردیگری می فرستد و از آن درخواست جواب می کند. برنامه ای که در آن کامپیوتر دوم است کارهای خواسته شده را انجام می دهد و نتیجه را بر روی ساختارهای اینترنتی به برنامه اول برمی گرداند.

اسلاید 3 :

وب سرويس دارای خواصی است که آن را از ديگر تکنولوژی و مدل های کامپيوتری جدا می سازد.
وب سرويس از ديگر تکنولوژی های موجود مجزا شده است و دلیل آن استفاده از XML و بعضی استاندارد های تکنيکی مانند:
SOAP ، WSDL و UDDI
وب سرویس ها قابل برنامه ریزی هستند.
وب سرویس ها برپایهxml بنا شده اند.
وب سرویس ها خود توصیف هستند.
وب سرویس ها قابل شناسایی هستند.

اسلاید 4 :

یک تکنولوژی است که به شکل گسترده از آن پشتیبانی می شود، همچنین این تکنولوژی OPENاست به این معنی که متعلق به شرکت خاصی نیست. اولین بار در کنسرسیوم WWW در سال ۱۹۹۶ برای ساده کردن انتقال دیتا ایجاد شده است. با گسترده شدن استفاده از وب در دهه ۹۰ کم کم محدودیت های HTML مشخص شد. ضعف HTML در توسعه پذیری (قابلیت اضافه و کم کردن خواص) و ضعف آن در توصیف دیتاهایی که درون خود نگهداری می کند برنامه نویسان را از آن ناامید کرد.

اسلاید 5 :

استقلال اطلاعات
متنهای XML فقط یک دیتا را توصیف می کنند.
عدم نیاز به سیستم عامل و زبان خاص
متنهای XML حاوی دیتا بدون شکل خاص هستند.

نرم افزارها XML را براحتی شناسایی و قابل جهانی شدن می کنند .

اسلاید 6 :

SOAP يکی از عمومی ترين استاندارد هايی است که در وب سرويس ها استفاده می شود . طبق شواهد اولين بار توسط شرکت UserLand و مايکروسافت در سال 1998 ساخته و نسخه اول آن در سال 1999 ارايه شده است .
آخرين نسخه SOAP ، نسخه 1.2 بود که نسخه 1.2 نشان دهنده کار زياد بر روی آن و نمايانگر اشتياق زياد صنعت IT برای استفاده از SOAP و وب سرويس است .

اسلاید 7 :

SOAP برای انتقال ديتا بر روی اينترنت و از طريق پروتکل HTTP طراحی شده است.

اسلاید 8 :


پيغام های SOAP معمولا ً کدهای زيادی ندارند و برای فرستادن و گرفتن آن به نرم افزار های پيچيده نياز نيست .
SOAP اين امکان را به برنامه نويس می دهد تا بنا به نياز خود آن را تغيير دهد .
در آخر بدليل اينکه SOAP از XML استفاده می کند می تواند بوسيله HTTP اطلاعات را انتقال بدهد بدون اينکه زبان برنامه نويسی ، سيستم عامل و سخت افزار برای آن مهم باشد .

اسلاید 9 :

UDDI يک متن مبتنی بر XML را تعريف می کند که در آن شرکت ها توضيحاتی درباره چگونگی کار وب سرويس شرکتشان و امکانات خود را می دهند .
برای تعريف اين اطلاعات از شکل خاصی که در UDDI توضيح داده شده استفاده می شود .
شرکت ها می توانند اين اطلاعات را در UDDI شرکت خود نگهداری کنند و تنها به شرکت های مورد نظرشان اجازه دستيابی به آنها را بدهند يا آنها را در مکان عمومی و در اينترنت قرار دهند .

اسلاید 10 :

وقتی IBM و مایکروسافت تصمیم گرفتند تا استاندارد های خود را یکسان کنند WSDL بوجود آمد.
هر وب سرویسی که بر روی اینترنت قرار می گیرد دارای یک فایل WSDL است که مشخصات، مکان و نحوه استفاده از وب سرویس را توضیح می دهد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید