بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :


استفاده از موسيقى از روشهاى بسيار مؤثر در افزايش سطح نبوغ، آگاهى و قدرت ذهنى است. موسيقى بر تفكر و نوع يادگيرى تأثير فراوانى دارد، به طوريكه متعاقب اين تأثير، تغييرات محسوسى در زندگى افراد ايجاد مى شود.

به طور حتم آشنايى با موسيقى در سنين پايين اين تأثيرات را بيشتر مى كند و اصلى ترين بخش يادگيرى نيز در افراد، به همان سالها بازمى گردد.

اين آموزش تأثير فراوانى در مراحل بعدى زندگى دارد. به طور كلى آسان ترين و اساسى ترين روش آموزش كودكان در تمامى فعاليتها، استفاده از موسيقى است.

اسلاید 2 :

ميزان دقت، سرعت و توانايى کودکان در چيدن قطعات پازل همراه با موسیقی و آموزش آن افزایش میابد.

موسیقی سطح نمره زیر استاندارد کودکان را تقريباً دوبرابر افزايش میدهد.

همراه كردن موسيقى با مهارتهاى منطقى و عقلانى مثل رياضيات، به افراد مى آموزد كه درتمام موارد به تقسيم بندى و دسته بندى منطقى موسيقى و ذهن توجه داشته باشند.

موسیقی در افراد بى علاقه به كارهاى گروهى تأثير مثبت دارد و فرصت گوش دادن و متعاقب آن در آنها ايجاد انگيزه مى كند.

اسلاید 3 :

ارتباطات عصبی که در حین یادگیری یک زبان جدید بروز پیدا می‌کند، مهارت‌های مغزی مانند ارتباط برقرار کردن با دیگران را نیز تقویت کند.

یادگیری موسیقی قابلیت تطبیق و تغییرپذیری مغز را افزایش داده و در عین حال سیستم عصبی را قادر می‌کند الگوهایی را که برای یادگیری مهم هستند بهتر بشناسد.

در هنگام نواختن یک ساز، مغز خود را با یک پروسه پیچیده شامل خواندن و به یاد سپاری نت‌ها، رعایت زمان‌بندی، و ... هماهنگ میکند که این عوامل تاثیر بسیار مهمی در بهبود عملکرد مغزی دارد.

کودکانی که با موسیقی آشنایی دارند بهتر می‌توانند تغییرات در تن و شدت صدا را تشخیص دهند و قابلیت‌های خواندن و درک صدایی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

اسلاید 4 :

پخش موسيقي آرام و بي كلام در حين انجام اعمال جراحي موجب افزايش تمركز و بهبود ارتباط كلامي بين جراح، متخصص بي هوشي و پرسنل اتاق عمل می گردد.
به گزارش سرويس پژوهشي  ايسنا منطقه علوم پزشکي تهران در اين مطالعه 300 نفر از پزشکان و پرسنل پنج بيمارستان شهرستان اروميه مورد ارزيابي قرار گرفتند.
يافته هاي بدست آمده از این مطالعه حاکيست 70 درصد افراد معتقد بودند كه پخش موسيقي آرام موجب بهبود ارتباط كلامي ميان پرسنل اتاق عمل مي شود و 90 درصد نيز اظهار داشتند قدرت تمركز آن ها در هنگام پخش موسيقي با صداي آرام افزايش پيدا مي كند.
همچنين تمايل به پخش موسيقي با شدت صداي كم در افراد مسن و متخصصان بيهوشي بيشتر بود.

اسلاید 5 :

تغييرات در صداي محيط باعث اختلال در توانايي مغز هنگام حفظ کردن اطلاعات مي‌شود!
عملکرد ضعيف مغز به علت موسيقي به علت تغييرات صوتي در محيط است که باعث تخريب عملکرد مغز در به يادآوري موارد از طريق مرور ذهني مي شود.
کارهاي جدي که فکري بوده و با فعاليت مغزي انجام مي‌شود بهتر است در يک محيط آرام صورت گيرد.
در تمرکز و به يادآوري مطالب، افرادي که در حين مطالعه در محيط آرام قرار دارند، بهترين عملکرد و افرادي که در معرض تغييرات آوايي مدام صوتي هستند بدترين عملکرد را نشان میدهند.
دانشمندان معتقدند بهترین حالت برای گوش دادن به موسیقی قبل از شروع به مطالعه است و در هنگام درس خواندن بهتر است محیط کاملا ساکت باشد.

اسلاید 6 :

شروع ناخواسته موزیک هنگام باز شدن وبلاگ ، موجب اذیت و نهایتاً انصراف از مطالعه پست های وبلاگ می شود

حدود 91 درصد افراد، به دلایل ذیل مخالف قرار دادن موسیقی در وبلاگ می باشند :

1- ایجاد مزاحمت و سر و صدای ناگهانی برای سایر ساکنان محل استقرار کامپیوترکاربر

2- عدم علاقه کلی به شنیدن موزیک و یا عدم علاقه به موسیقی انتخابی متن وبلاگ

اسلاید 7 :

حدود 91 درصد افراد، به دلایل ذیل مخالف قرار دادن موسیقی در وبلاگ ، می باشند:

3-همزمانی پخش چند نوع موسیقی از چند وبلاگ باز شده،  موجب دستپاچگی، اعصاب خوردی و به هم ریختگی تمرکز کار بر می شود و مجموعه صداهای ناهنجاری را تولید خواهد کرد و به یکباره اکثر وبلاگهای باز شده ، بسته خواهد شد.
4- عدم تناسب موزیک انتخاب شده متن با محتوای وبلاگ و ایجاد احساسات و حالات نامتناسب و ناخواسته در شنونده از جمله؛ غم یا شادی  که کاربران اجباری برای همگام شدن با این احساسات در ساعات مختلف شبانه روز ندارند، یکی ممکن است در اوج شادی باشد اما با بازکردن یک وبلاگ با موسیقی زمینه بسیار غمگین دچار عصبانیت و تقابل می گردد و برعکس ...

اسلاید 8 :

حدود 91 درصد افراد، به دلایل ذیل مخالف قرار دادن موسیقی در وبلاگ ، می باشند :

5- باز کردن وبلاگهای مختلف در محیط های رسمی، اداری، آموزشی، اگر دارای موزیک های مختلف و همزمان باشد، برای کاربران ناخوشایند بوده و کلیه وبلاگها به ناچار برای پرهیز از پخش صدای آن بسته می شود

6- اظهار نظر کنندگان اعلام داشته اند که آنها برای خواندن مطالب به وبلاگ ها میروند نه برای شنیدن موسیقی، به عبارتی شیوه های دیگری در اوقات مناسب برای شنیدن موسیقی وجود دارد و نیازی به پخش موزیک در وبلاگ نیست آنها معمولاً به امید دیدن یک وبلاگ با محتوای غنی و مناسب اقدام می کنند

اسلاید 9 :

اگر چه پارک محيطي طبيعي و مناسب براي مطالعه به نظر مي رسد، اما واقعيت اين است که پارک براي مطالعه محيطي کاملا نامناسب است.
پارک عوامل حواس پرتي فراوان دارد و هنگام مطالعه به سراغ افراد مي آيند و حواس آنها را پرت مي کنند.
شما در کودکي شرطي شده ايد که پارک جاي بازي يا استراحت است و همين زمينه ذهني قبلي مانع تمرکز حواس کافي براي مطالعه مي شود.
طبيعت هميشه تفکر برانگيز است و شما در پارک با مظاهر طبيعي زيادي روبه رو هستيد که ذهن شما بسرعت درگير آنها میشود.

اسلاید 10 :

يکي از باورهاي نادرست برخي افراد اين است که براي داشتن تمرکز حواس بايد در محيط، سکوت مطلق برقرار باشد
بهترين مکان براي مطالعه جايي است که سرو صدا در آن از بقيه جاهاي ديگر کمتر باشد
اساسا مطالعه در جاي کاملا ساکت غلط است. شما اين گونه به محيط بسيار ساکت عادت مي کنيد و شرطي مي شويد که فقط در چنين مکانهايي مطالعه کنيد. آن وقت در محيطهاي ديگر با کوچکترين سر و صدايي تمرکز شما به هم مي ريزد
در محيط منزل ، در مدرسه ، دانشگاه و محل کار هر جا که هستيد نسبتا ساکت ترين مکان را براي مطالعه انتخاب کنيد

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید