بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

نوع حکومت: سلطنت مشروطه

پایتخت : استکهلم

دین : مسیحی

واحد پول: کرون سوئد

زبان رسمی: سوئدي

متوسط طول عمر (امید به زندگی): 83 سال

جمعیت: 9,415,295 نفر ( 2011)

مساحت : 449,964 کیلومتر مربع

تولید ناخالص داخلی (سرانه قدرت خرید): 47,934 دلار آمریکا سال2010

نرخ بیکاري: 6/5

تولید ناخالص داخلی (نرخ واقعی): 337,893 میلیارد دلار آمریکا 2010

نرخ تورم سالیانه: 4/1

اسلاید 2 :

آشنایی با سوئد
سوئد از سال 1995 عضو اتحادیه اروپا است و عضو سازمان ملل متحد است.

شایان ذکر است که سوئدي ها جزو مرفه ترین شهروندان جهان هستند که از کیفیت بالاي زندگی برخوردار می باشند. همچنین کشور سوئد داراي سیستم رفاهی بیمه اي و درمانی پیشرفته اي می باشد.

 

اسلاید 3 :

متولی نظام سلامت:

وزارت سلامت واموراجتماعی :وزیر بهداشت و اموراجتماعی تقریبأ 200 عضو را استخدام می کند در حدود 20 نفراز این افراد بطور سیاسی انتخاب می شوند و 180 نفر از افراد غیر سیاسی انتخاب می شوند. وزیر بهداشت و امور اجتماعی مسوول سیاست گذاری رفاه اجتماعی که شامل(امنیت مالی- خدمات اجتماعی- مراقبت بهداشتی و پزشکی و حقوق کودکان و مردم ناتوان است.

ولوایح مرتبط با سلامت را پیش نویسی نموده و به پارلمان تحویل می دهد. این وزارت قوانین کلی را مشخص نموده و به اجرا در می آورد. سازمان سلامت و رفاه، بخش مرکزی و دولتی است که بر آژانس های سلامت وخدمات آنان نظارت کرده و نقش مشاوره ای خود را ایفا می کند.

اسلاید 4 :

 

سوئد دارای 21 کانتی (ایالت )و 290 شهرداری است.

نظام بهداشت و درمان سوئد نیمه متمرکز است. دولت فعالیت های بهداشت و درمان را در دو قالب وزارت بهداشت و اموراجتماعی و وزارت تامین اجتماعی صورت میگیرد.

دولت اهداف و خطوط راهنما را تعیین می کند و منابع مالی را تخصیص می دهد اما شکل اجرا را مشخص نمیکند. بیمه اجتماعی در سوئد اجباری توسط هیات ملی بیمه اجتماعی اداره میشود .یک بدنه ایالتی است بیمه اجتماعی سوئد حمایت مالی از خانواده ها بیمه های بیماری و مستمری ها به عهده دارند. در هنگام بروز بیماری یا از کارافتادگی امنیت مالی لازم را برای فرد ایجاد میکند.تامین مالی خدمات در تشخیص بخش خصوصی همانند بخش دولتی از طریق مالیات است.

 

اسلاید 5 :

سوئد دارای 290 شهرک یا شهرداری است که در محلی ترین سطح خدمات قرار دارد.سوئد دارای 20 بخش است که در حیطه جغرافیایی وسیع تری عمل میکند و تخصصی ترین بدنه دولتی محسوب میشود کوچکترین بخش 150 هزارجمعیت را تحت پوشش قرار میدهد و بزرگترین بخش 8/1 میلیون نفر را در استکهلم زیر پوشش دارد.

پوشش بیمه بیکاران و مستمری پایه Basic Allowance   در سوئد زیر نظر وزارت صنایع  استخدام و ارتباطات است.مقرری پایه افراد بالای 20 سال را که بطور اختیاری بیمه نیستند راتحت پوشش قرار میدهند و از طریق کارفرمایان تامین مالی میشود.

 

اسلاید 6 :

تمرکز زدایی:
18 شورای محلی و 2 بخش ناحیه ای و 1 بخش شهرداری، چهار چوب اولیه سیستم سلامت را تشکیل می دهند.در سوئد به طور سنتی سطوح محلی خود را اداره می کنند و بر خود حکومت می کنند.مسولیت در تمرکززدایی سیستم سلامت بر عهده شوراهای محلی و هم بر عهده سطوح ناحیه ای می باشد.به غیر از تدوین سیاست ها و اهداف که بر عهده دولت مرکزی میباشد تمام امور دیگر در بخشها تمرکز زدایی شده است.

اسلاید 7 :

اميد به زندگي:

كشور سوئد بالاترين نرخ اميد به زندگي را در ميان كشور هاي شمال اروپا را دارا مي باشد. نرخ81/4 سال براي مردان، 84/6 سال براي زنان می باشد، آمده است.

 سوئد سومین كشور جهان از نظر شرایط مناسب برای زندگی است. این كشور شاید واقعا از نظر شرایط اقتصادی رتبه نخست را نداشته باشد، اما مناسب‌ترین وضعیت را در زمینه‌های بهداشتی و آموزشی دارد.

سرانه رشد بهره‌وری در سوئد 36 هزار و 800 دلار است. بخش خدمات در سوئد سهمی 71 درصدی از تولید ناخالص داخلی این كشور دارد، در حالی كه سهم بخش صنایع تولیدی از تولید ناخالص داخلی این كشور به 11 درصد می‌رسد.

12% ازکل جمعیت سوئد را مهاجرین تشکیل می دهد.جمعیت ایرانیان ساکن در سوئد حدود 110000 هزار نفرند که بیشتر در استکهلم ، یوته بوری و مالمو زندگی می کنند.

اسلاید 8 :

17 % از كل جمعيت سوئد افراد بالاي 65 سال و بالاتر را تشكيل مي دهند و5/2 % از كل جمعيت سوئد بالاي 85 سال و بيشتر قرار دارند.

شاخص ناتواني به 7/2% در كشور سوئد رسيده است.

علت هاي مرگ در كشور سوئد: مرگ و مير مرتبط با بيماري هاي دستگاه گردش خون به طور چشمگيري در طي 30 سال اخير كاهش يافته است، اين بزرگترين فاكتور در افزايش نرخ اميد به زندگي در كشور سوئد بوده است. نیمی از مرگ و میرها ی کشور سوئد به علت بیماریهای سیستم گردش خون است سپس تومورها.

تومور ها دومين علت مرگ در سالهاي اخير در كشور سوئد بوده است.

در 50 سال اخير مرگ و مير ناشي از شغل و حرفه به طورچشمگيري كاهش يافته است. كاهش اين موارد از طريق ارتقا و بهبود سيستم هاي حمل و نقل و بخشهاي ساختماني بوده است. مرگ و مير ناشي از بيماري هاي رواني، سيستم عصبي ، گوش و حلق و بيني در كشور سوئد رو به افزایش است.

 

اسلاید 9 :

سوئد:ماهی 21 میلیون تومان برای فرزند چهارم

کشور سوئد کشور کم جمعیتی است که نرخ باروری به ازای هر زن در آن در حدود 1.67 نفر است. در این کشور مرخصی والدین 15 ماه است و آنها اجازه دارند بعد از این مدت تا 8 سالگی کودکشان به طور متناوب مرخصی بگیرند و در زمان مرخصی، 80 درصد حقوق خود معادل 480 روز کاری بهره مند شوند.

همچنین خانواده‌هایی که بعد از 30 ماه برای فرزند بعدی اقدام می‌کنند، از امکانات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

دولت سوئد به ازای هر کودکی که متولد می‌شود تا سن 16 سالگی کمک هزینه مشخص و بلاعوضی به خانواده پرداخت می‌کند. میزان این مبلغ ماهیانه برای یک کودک در حدود یک هزار و 50 کرون، دو کودک 2 هزار و 200 کرون، سه کودک 3 هزار و 600 ‌کرون و چهار کودک 5 هزار و 500 کرون (حدود 21 میلیون تومان) تعیین شده است.

اسلاید 10 :

هزينه هاي سلامت و افزايش توليد داخلي:

هزینه‌های سلامت و افزایش تولید داخلی: قبل از سال 2002، هزینه‌های سلامت در حدود 9/2٪ از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می‌داد. اما در سال 2002 ، این میزان به 9/4٪ رسیده است.

برنامه ريزي، ساختار بندي و مديريت: شوراهاي محلي مسئول برنامه ريزي و توسعه سيستم سلامت براساس نياز هاي متقاضيان مي باشد. علاوه بر شوراهاي محلي، بخشهاي خصوصي، بخشهاي پزشكي و بخشهاي بهداشتي در برنامه ريزي سلامت نقش دارند.

شوراهاي محلي، برنامه ها و قوانين بخشهاي خصوصي را تصويب و مورد اجرا قرار مي دهد، همچنين دربازپرداختهاي عمومي تصويب رسيده ، شوراهاي محلي مسئول پرداخت هستند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید