بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

ظرفیت هارد دیسک
سرعت دوران
اندازه بافر
سرعت اینترفیس
سرعت جستجو

اسلاید 2 :

امروزه هاردهای با دور(RPM) 5400 دور در دقیقه هاردهای دور پایین شناخته میشوند و هاردهای 7200 دور در دقیقه را دور بالا می نامند. بالا بودن سرعت دوران يك هارديسك نشاندهنده بالا بودن سرعت ذخيره و بازيابي اطلاعات است. درصورتيكه از كامپيوتر بمنظور انجام كارهاي چندرسانه اي استفاده مي گردد ، بالا بودن تعداد دور در دقيقه يك هارديسك بسيار حائز اهميت است. اين خصوصيت هاردديسك در برنامه هايي نظير word و يا استفاده از اينترنت ، چندان مشهود نخواهد بود .

اسلاید 3 :

رابط ، پيوند بين سخت ديسک و کامپيوتر است که براي انتقال اطلاعات به کار گرفته مي شود. اکثر سخت ديسک ها از رابط ATA-66 و يا رابط Ultra ATA-100 يا ATA-133 پشتيباني مي کنند. ATA: Advanced Technology Attachment يک استاندارد براي انتقال اطلاعات است که از سرعت هاي مختلفي تشکيل شده است. نوع ATA-100 از سرعت بالاتري نسبت به ATA-66 برخوردار است. تقریبا" تمامی کامپیوترهای Desktop از اینترفیس موازی ATA استفاده می كنند .( البته در زمان تهيه مقاله) حداکثر سرعت انتقال داده در این نوع اینترفیس ها ، 100 و يا 133 مگابایت در ثانیه است.

اسلاید 4 :

امروزه هاردهای معمولی دارای (دو مگابايت بافر) ، هستند .
بافر ،‌ يك حافظه Cache بر روي درايو بوده كه بطور موقت اطلاعات در آن ذخيره شده تا در صورتيكه پردازنده مجددا" درخواست آنان را داشته باشد ، اطلاعات از محل فوق و با سرعت بيشتري در اختيار پردازنده قرار داده شوند.
اما هاردهایی هستند که دارای هشت یا شانزده مگابایت بافر که برای کارهای حرفه ای تر مورد استفاده قرار میگیرند.
نقش بافر در سرعت هارد بسیار موثر میباشد.

اسلاید 5 :

مدت زماني که طول مي کشد تا ديسك سخت يک رشته از اطلاعات را بخواند يا بنويسد که با واحد هزارم ثانيه اندازه گيري مي شود. اين زمان در ديسک سخت هاي حجيم معمولا کوتاه تر است . براي انتخاب يك هارد ديسك انتخاب حداقل (8ms و یا پائین تر) ، پیشنهادی ( 8ms تا 9ms ) ، حداکثر ( 9ms ) پيشنهاد ميشود .. متوسط سرعت جستجو ( بر حسب میلی ثانیه اندازه گیری می گردد) در واقع به سرعت پیدا نمودن اطلاعات ( يک بخش خاص از داده ) ذخيره شده در یك درایو اطلاق می شود.اكثر کاربران در زمان انتخاب يک هارد ديسک به موضوع فوق توجه نکرده و حتی در فعاليت های روزمره خود با کامپيوتر کمبودی از اين بابت را حس نمی نمايند . در موارديکه اطلاعات در بخش های متفاوت هارد ذخيره شده باشد، يافتن هر بخش از اطلاعات ذخيره شده و ارتباط بين آنان ، زمان مختص خود را خواهد داشت .

اسلاید 6 :

اطلاعات بر روی سطح هر يک از صفحات هارد ديسک در مجموعه هائی با نام سکتور و شيار ذخيره می گردد. شيارها دوايرمتحدالمرکزی می باشند ( نواحی زرد) که بر روی هر يک از آنها تعداد محدودی سکتور(نواحی آبی ) با ظرفيت بين 256 ، 512 بايت ايجاد می گردد.

اسلاید 7 :

  • درایوهائی که از اینترفیس های سریال ATA ( در مقابل اينترفيس های موازی ) استفاده مي كنند. با نام SATA مشهور است. و در مدلهاي SATA1,SATA2 موجود مي باشند.
  • اين رابطها داراي سرعتهاي انتقال 1.5Gb/S و 3Gb/S مي باشند.

اسلاید 8 :

در شكل زير يك نمونه هارد SATA كه داراي برق MOLEX و برق SATA ميباشد :
( البته اين چنين هاردها فقط در اوايل ورود به بازار بود چون همه منبع تغذيه ها داراي كانكتور برق SATA نبودند.)

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید