بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مقدمه :

l اوایل برنامههای کوچکی توسط برنامهنویسان بنام “Hacks” نوشته میشد که شوخیهای بیضرر، دسترسیهای بیاجازه و برگرفته از احساس “ جلوی من حصار نکش” بود، اما اکنون تبدیل به زیانهای جدی شده است که به سیستمها وارد میشود.

اسلاید 2 :

بعضی اوقات، هکرها برای سازمانها مفید هستند و به عنوان محافظ عمل میکنند.

lاگر هکرها نمی بودند مطمئنا سیستمهای امنیتی به کاملی سیستمهای امروزی نمی بود. پس هکرها مفیدند. در این میان افرادی هستند که با سوء استفاده از معلومات خود و یا دیگران هدفشان از هک کردن ضربه زدن به اشخاص است یا به دنبال پرکردن جیب خود می باشند.

اسلاید 3 :

تاریخ ورای قضیه ؛ تاریخچه هک و هکرها

lهک احتمالا عمری به اندازه عمر کامپیوتر دارد. MIT اولین گروه از هکرهای کامپیوتری را معرفی کرد. هک بیشتر بعنوان یک هویت مستقل ظهور کرد. معمولا کاربران از ارتباطات خطوط تلفن برای دستیابی به شرکتهای بزرگ دولتی و ارتشی استفاده میکردند. و بقیه نیز پشت ترمینالهایی مینشستند که مستقیما به سیستمهایی وصل بودند که آنها در حال هک کردنشان بودند. این سیستمها از ماشینهای Main Frame بزرگ و درایوهای نواری تشکیل میشدند.

اسلاید 4 :

تاریخچه جهانی هک:

l۱۹۷۱ در ويتنام دامپزشكى به نام «جان دراپر» از يك سوت ارزان قيمت در جعبه پاپ كورن و يك «جعبه آبى دست ساز» براى برقرارى تماس تلفنى رايگان استفاده مى كند. هم زمان با انتشار راهنماى شركت «اسكواير» در مورد چگونگى ساختن جعبه هاى آبى، آمار تقلب و كلاهبردارى در زمينه استفاده از تلفن در آمريكا به اوج خود مى رسد.

l۱۹۷۲ «استيو وزنياك» و «استيو جابز»، شاگردان يك دبيرستان و موسسان آينده كامپيوتر اپل، به يك تجارت خانگى در زمينه توليد و فروش «جعبه هاى آبى» اقدام كردند. در اين روش ضمايم غيرقانونى هك شده در سيستم تلفنى به كاربر امكان برقرارى يك تماس راه دور رايگان مى داد.

 

اسلاید 5 :

l۱۹۷۸ باشگاه «آشوب كامپيوترى» در آلمان به وجود مى آيد و پس از مدتى تبديل به يكى از سازمان هاى هكر تاثيرگذار در اروپا مى شود.

l۱۹۸۳ در ميلواكى زياده روى ۶ نوجوان در هك كردن ماه ها به طول مى انجامد. آنها در اين مدت به كامپيوترهاى موسسات پرآوازه اى مانند كتابخانه ملى «لوس آلاموس» و مركز سرطان يادواره «اسلون كترينگ» راه مى يابند.

اسلاید 6 :

l۱۹۸۴ مجلس «سنا» قانون دستبرد و تقلب كامپيوترى را تصويب مى كند. طبق اين قانون نفوذ غيرقانونى به سيستم هاى كامپيوترى يك جرم شناخته مى شود.

lمجله «دكودر» براى طرفداران هك در ايتاليا منتشر مى شود.

l۱۹۸۸ «كوين ميتنيك» به طور مخفيانه پيام هاى الكترونيكى MCI، مركز محاسبات عددى مقام هاى رسمى امنيتى را كنترل مى كند. او مسئول خسارت ۴ ميليون دلارى وارد شده به كامپيوترهاى مركز محاسبات عددى، دزديدن يك سيستم كامپيوترى عظيم و مخفى امنيتى و دستيابى غيرمجاز به كدهاى راه دور MCI از طريق كامپيوترهاى دانشگاهى در لس آنجلس و انگلستان بوده است. او ۵ ماه را در زندان و ۶ ماه را هم در يك بخش بازپرورى سپرى مى كند. «ميتنيك» در اواخر سال ۱۹۹۲ هم زمان با شروع تحقيقات FBI در مورد صحت و اثبات نقض قوانين به وسيله او، فرار كرد.

اسلاید 7 :

l۱۹۸۹ در آلمان غربى، تعدادى هكر به علت نفوذ غيرقانونى به سيستم هاى دولتى و شركت ها و فروش كد منابع OS به KGB بازداشت شدند.

l۱۹۹۱ شايعاتى درباره وجود ويروسى به نام «ميكل آنژ» منتشر مى شود مبنى بر اين كه اين ويروس كامپيوترها را در ۶ مارس ۱۹۹۲؛ يعنى در پانصد و هفدهمين سالگرد تولد هنرمند، نابود مى كند. هيچ اتفاقى در اين روز نمى افتد

l۱۹۹۴ هكرهاى روسى به رهبرى «ولاديمير لوين» ۱۰ ميليون دلار از بانك شهرى، خارج و آن را به حساب هاى بانكى خود در سراسر دنيا منتقل كردند. پس از چندى «لوين» دستگير و به جز ۴۰۰ هزار دلار مابقى پول ها پس گرفته شد.

l۱۹۹۷ يك گروه هكر كانادايى به نام «انجمن وارز» به وب سايت يك شبكه تلويزيونى كانادايى نفوذ مى كند.

 

اسلاید 8 :

l۱۹۹۷ يك نوجوان ۱۵ ساله كراوات به كامپيوترهاى نيروى هوايى آمريكا در «گوام» رخنه مى كند.

l۱۹۹۸ «اهود تنبوم» يك هكر ۱۹ ساله اسراييلى راه هايى براى ورود غيرقانونى به كامپيوترهاى پنتاگون مى يابد و برنامه هاى نرم افزارى آنجا را مى دزدد. وى توسط FBI بازداشت مى گردد، اما بعدها از مقامات مهم شركت مشاوره كامپيوترى مى شود.

l۱۹۹۸دو هكر در چين به دليل نفوذ به شبكه كامپيوترى يك بانك و دزديدن مبلغى معادل ۳۱۳۲۵ دلار محكوم به اعدام مى شوند.

l۱۹۹۹ «كلينتون» اعلام مى كند كه دولت ۴۶/۱ ميليارد دلار در FYOO صرف بهبود سيستم امنيت كامپيوترى خواهد كرد.

اسلاید 9 :

 هک چیست؟

lHACK به زبان ساده و شاید عامیانه ترین تعبیر آن دزدیده شدن کلمه عبور یک سیستم یا account  می باشد. به طور کلی نفوذ به هر سیستم امنیتی کامپیوتری را HACK می گویند.

 

اسلاید 10 :

HACKER   کیست ؟

lواژهHACKER به شخصی اطلاق میشود كه خودش برنامهای را مینویسد و از آن برای نفوذ به سیستم استفاده میكند كه این كار به تجربهی بالایی در زمینهی برنامهنویسی احتیاج دارد. اینگونه برنامهها به زبان «C» نوشته میشوند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید