بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

اساس كار پره ها افزايش سطح مي باشد . با استفاده از قانون سرمايش نيوتن به صورت معادله زير                        انتقال حرارت را مي توان با افزايش سطح افزايش داد    پره هاي مورد استفاده در صنعت عبارتند : از رادياتور     شوفاژ    كندانسور يخچال و ...

اسلاید 2 :

در صفحه اي كه در آن پره وجود دارد المان        را در نظر مي گيريم    در اين حالت براي ابتداي پره               است . مي خواهيم معادله اي براي اتلاف حرارتي از صفحه با استفاده از پره به دست آوريم :

اسلاید 3 :

چون پره عايق شده است ، در B.C.2 ، T = T نمي باشد ( يا T ≠ T∞ ) بنابراين اختلاف درجه حرارت را مي توان به صورت زير نوشت و چون نوك پره عايق شده است ، بنابراين از معادله اصلي مشتق گرفته و مساوي صفر قرار مي دهيم .

اسلاید 4 :

1- با استفاده از رابطه به دست آمده كارايي پره ها با انتخاب ماده اي كه ضريب هدايتي آنها بالا مي باشد  افزايش مي يابد . مانند آلياژهاي مس و آلومينيوم از اين مواد هستند  . هرچند آلياژ مس از نقطه نظر هدايتي بهتر است ولي آلياژ آلومينيوم به علت سبكي و ارزاني بيشتر استفاده مي شود.  

2-       يعني سطح مقطع پره در مخرج قرار دارد . يعني ضخامت كمتر پره و در نتيجه كارايي بهتر پره و بنابراين در صنعت هميشه از پره هاي نازك استفاده مي كنند و پره ها را در فاصله هاي كمتري كاهش يابد ، كارايي زياد مي شود. مي سازند تا از اين طريق ضريب انتقال حرارت جابجايي كاهش يابد

3- در كاربردهاي مايع به گاز يعني زماني كه از يك مايع بخواهيم حرارت منتقل كنيم ، پره ها را در  سمت گاز مي سازند ، يعني جايي كه ضريب انتقال حرارت كمتر است

يعني پره ها در جايي كهداخل لوله هاي آب داغ(كه آب داغ از درون لوله جاري است)يعني      بالايي دارند ، قرار نمي گيرند .

.

اسلاید 5 :

براي به دست آوردن بازده مي توان سه روش به كار برد   روش اول زماني است كه ما تقسيم بندي حالت 1 و حالت 2 و حالت 3 را انجام مي دهيم .
روش دوم براي به دست آوردن بازده پره از نمودارهاي داده شده مي باشد كه به روش هارپر و براون معروف است . روش دوم كه اكنون مورد بررسي قرار مي گيرد    در زماني به كار برده مي شود كه چند پره مورد استفاده قرار گيرد و مطابق شكل زير و از رابطه تجربي زير مي توان انتقال حرارت را به دست آورد .     

اسلاید 6 :

اگر پره به صورت ميله اي يا استوانه اي باشد طول اصلاح شده از فرمول زير به دست مي آيد :

براي پره هاي ميله اي يا استوانه اي شكل :

اسلاید 7 :

يك پره فولادي مستقيم و مستطيلي به ضخامت            و طول            به سطح بيروني و ديواري به دماي          متصل است .  دماي محيط              و ضريب انتقال حرارت جابجايي                     مي باشد با استفاده از روش نموداري بازده پره ها را حساب كنيد . 

اسلاید 8 :

  برای خنک کردن صفحه با مساحت 1 * 1 متر مربع زیر با دمای 100 درجه سانتی گراد از پره های آلمینیومی با ضریب هدایت  237 W/m⋅°C به بلندی 3 سانتیمتر و قطر 25/0 سانتی متر استفاده شده است. فاصله مرکز به مرکز پره ها 6/0 سانتیمتر و دمای محیط 30 درجه سانتی گراد با ضریب جابه¬جایی 35  W/ m2°C است. نرخ انتقال حرارت کل و عملکرد مجموعه پره¬ها چه¬قدر است؟

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید