بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

تبرید عبارت است از جذب حرارت از یک سیال و دفع آن به سیال دیگر (سیال می تواند هوا یا آب ویا هر نوع گاز یا مایع دیگر باشد). در کلیه سیستمهای تبرید حفظ سرما مستلزم جذب حرارت ازموادی با درجه حرارت کمتر و خارج کردن این حرارت به محیطی با درجه حرارت بالاتر می باشد.

اسلاید 2 :

الف)مواد غذایی
نگهداری مواد غذایی
منجمد کردن مواد غذایی مثل گوشت
پاستوریزه کردن و نگهداری شیر وبستنی
ب) صنایع شیمیایی
تقطیر گازها
رطوبت گیری از هوا
نگهداری مایع در فشار کم
دفع حرارت در تحولات شیمیایی

اسلاید 3 :

تحولات سیکل تبرید كارنو  به ترتیب زیر است:
 
1)مرحله تراکم آدیاباتیک 
 
2)مرحله دفع حرارت در درجه حرارت ثابت 
 
‏3)‏مرحله انبساط آدیاباتیک 
 
‏4) ‏مرحله جذب حرارت در درجه حرارت ثابت 

اسلاید 4 :

اصول کار سیستم های تراکمی و یا به عبارتی ماشین های مبرد تراکمی بدین صورت است که مقداری کار در کمپرسور به سیستم داده می شود ،کمپرسور سیال مبرد را متراکم نموده و سیال که در اثر افزایش فشار به صورت گاز داغ می باشد در کندانسور حرارت خود را به محیط پس می دهد و پس از عبور از شیر انبساط وارد اواپراتور شده و در اثر مکش و ازدیاد حجم تبخیر شده ، حرارت محیط اطراف را کسب می کند و درنتیجه هوای اطراف اواپراتور سرد می شود.

اسلاید 5 :

تمام سيستم هاي تبريد تراكمي كه جهت ايجاد سرما بكار گرفته مي شوند از چهار قسمت اصلي تشكيل شده اند. اين چهار قسمت عبارتند :
 
كمپرسور 
 
كندانسور
 
شير انبساط 
 
 اواپراتور

اسلاید 6 :

کمپرسورها در واقع قلب یک سیستم تبرید هستند کمپرسورها بسیار متنوع و هر کدام برای نوعی از دستگاه های تبرید طراحی شده اند.متداولترین کمپرسورها که در صنعت تبرید مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از :
کمپرسورهای پیستونی
کمپرسورهای دوار
کمپرسورهای پیچی
کمپرسور حلزونی
کمپرسورهای گریز از مرکز

اسلاید 7 :

کمپرسورهای پیستونی ساختار و عملکردی مشابه موتورهای احتراق داخلی دارد با این تفاوت که در آنها سیستم جرقه و سوخت وجود ندارد

اسلاید 8 :

در این کمپرسور عمل تراکم در اثر حرکت دورانی روتور نسبت به اتاقک تراکم یا سیلندر انجام می گیرد.

اسلاید 9 :

با توجه به پیشرفت های حاصل شده در کمپرسورهای پیچی طی سالهای اخیر ، استفاده از آنها در در صنعت تهویه مطبوع و صنایع تبرید نیمه سنگین ، بسیار متداول گردیده است.

اسلاید 10 :

کمپرسورهای پیستونی ساختار و عملکردی مشابه موتورهای احتراق داخلی دارد با این تفاوت که در آنها سیستم جرقه و سوخت وجود ندارد

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید