بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد ایران با تعداد 43.8 کشته در هر 100 هزار نفر، جزء کشورهای منطقه قرمز خطرناک در رانندگی جاده ای است و رتبه پنجم را در دنیا دارد.

سازمان بهداشت جهانی برای توصیف وضعیت ایمن یا خطرناک بودن جاده ها در کشورهای مختلف جهان از شاخص "تعداد کشته شدگان تصادفات" و "تعداد کشته شدگان جاده ای نسبت به هر 100 هزار نفر جمعیت" استفاده می کند.

آمار ارائه شده از WHO در سال 2012 میلادی (ارائه شده در سال 2012 و مربوط به سال 2011) نشان می دهد وضعیت ایران، نسبت به گذشته بدتر شده است (در آمار قبلی تعداد کشته های تصادفات رانندگی در ایران 34.1 کشته در هر 100 هزار نفر بود).

جدول ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی می گوید ایران در بین 25 کشور دارای وضعیت قرمز ایمنی در جاده ها در رتبه پنجم قرار گرفته است.

در شكل زير وضعيت كشورها در رانندگي جاده اي مشخص است.

اسلاید 2 :

´با بررسي آمار كل توليد و تصادفات 4 خودرو خانواده پژو، خانواده پرايد ، پيكان و سمند نسبت تصادفات به توليد از ابتدا سال توليد تا انتهاي سال 91 به ترتيب در زير آمده است:

1- سمند (ميزان توليد: 958788  ، تصادفات: 32876): 3.4%

2- خانواده پژو (ميزان توليد: 3824131 ، تصادفات: 127934): 3.3%

3- پيكان (ميزان توليد: 2062611 ، تصادفات: 57975): 2.8%

4- خانواده پرايد : (ميزان توليد: 4670706 ، تصادفات: 114799): 2.4%

اين نسبت ها حاكي از آنست كه عليرغم آنكه خودرو پرايد بالاترين سهم توليد در ميان اين 4 خودرو (حدود 40%) دارد اما نسبت تصادفات آن پايين ترين سهم را به خود اختصاص داده است.

´اين نسبت ها بدون بررسي علل تصادفات و تنها با توجه به نوع خودرو محاسبه شده است. كه با احتساب ساير موارد (مسائل فرهنگي، تخطي از سرعت، عدم رعايت حق تقدم، عدم توجه به جلو، ناتواني در كنترل وسيله نقليه، محور و ساعت تصادفات) تاثير نوع خودرو بر تصادفات بسيار ناچيز خواهد بود.

اسلاید 3 :

´براساس آخرین گزارش ارایه شده توسط کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، مهمترین عوامل بروز تصادفات جاده ای به ترتیب شامل ارسال پیامک و مکالمه با تلفن همراه ، سرعت غیرمجاز و عدم رعایت قوانین ، مصرف نوشیدنی های الکلی ،خواب آلودگی راننده ، عدم تجربه کافی و ناشی بودن رانندگان ،انجام مشاجره حین رانندگی ،خوردن و آشامیدن حین رانندگی ، بروز اتفاقاتی مانند افت قند خون در زنان باردار و بیماران دیابتی و سکته است .

´

اسلاید 4 :

´علت تعداد بالاي تصادفات پراید بر خلاف آنچه بی کیفیتی این خودرو در برخی از رسانه‌ها نام برده شده است دلیلی جز تعداد بالای تولید این خودرو ندارد و طبیعتاً جز این نمی توان انتظار داشت که خودرويی که حدود     5 میلیون دستگاه از آن در جاده‌های کشور رفت و آمد داشته و میزان تولید یک سوم از کل خودروهای تولیدی را در اختیار دارد، در فعل و انفعالات رانندگان ایرانی از حوادث جاده‌ای (که عوامل موثر دیگری نیز در بروز آن دخیل هستند) مصونباشد. در عین حال باید عنوان کرد که مطمئناً آمار پايین تصادفات در خودروهای قعر جدول نیز مطمئناً به واسطه کمیت و تعداد محدود تولید و یا حتی واردات آن خودروها مي باشد و در حقیقت اگر خودرویي كه پايين ترين آمار تصادفات را دارد نیز تیراژ تولید میلیونی همچون پراید را داشته باشد مطئمناً همانند پراید آمار تصادفات بالايي خواهد داشت.

اسلاید 5 :

´بر اساس آمار ارايه شده در سالهای گذشته مهمترین عامل تصادفات جاده ای را خطای انسانی با سهم 52 درصدی تشکیل می دهد و مطمئناً نقش خطاهای انسانی با هر خودرویی در تصادفات اجتناب ناپذیر خواهد بود و باز هم در این مورد نقش کمیت در مورد پراید باعث شده این خودرو آمار تصادفات بالايي داشته باشد.

´نکته قابل انتقاد دیگر برداشت اشتباه برخی از رسانه‌ها از آمار بالای تصادفات یک خودرو و اتصال این موضوع به مقوله کیفیت خودروها است. در این خصوص باید اذعان داشت که خودروهای پراید جدید که با نام خانواده x100 عرضه می شود با توجه به استانداردسازی این محصول و ارتقاء سطح ایمنی و کیفی آن از درجه كيفي بالاتری از خودروهای پراید قدیمی را در اختیار داشته و اضافه بر این بر اساس آمار بدست آمده درصد تصادفات این خانواده در مقابل خودروهای پراید قدیمی بسیار ناچیز بوده و جمع بندی دو محصول با دو سطح ایمنی متفاوت باعث خدشه دار شدن برند و محصول یک شرکت خودروسازی است که بهتر بود در این آمار درصد خودروهای X100 و پراید جدا از یکدیگر اطلاع رسانی می‌شد.

اسلاید 6 :

üگزارشات ارسالي وزارت صنعت، معدن و تجارت

üپايگاه اطلاعاتي پليس راهور ناجا

üپايگاه اطلاعاتي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران

üسازمان پزشکی قانونی

üسازمان بهداشت جهاني (www.who.int)

üسايت عصر ايران – تاريخ انتشار: 12 تير 1392 كد خبر 283370

üسايت عصر ايران – تاريخ انتشار: 22 ارديبهشت 1392

üسايت عصر ايران – تاريخ انتشار: 19 فروردين 1392

üسايت عصر ايران – تاريخ انتشار: 11 فروردين 1392

üسايت عصر ايران – تاريخ انتشار: 3 فروردين 1392

üپايگاه خبري تحليلي صنعت حمل و نقل (تين نيوز) تاريخ انتشار: 1391

üسايت الف تحليلي - تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۱  كد خبر: 186608

üسايت فرارو – تاريخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ كد خبر:  ۱۴۵۷۷۹

üپرشين خودرو – تاريخ انتشار: 27 فروردين 1392

üحوادث – تاريخ انتشار : 10 تير 1392

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید