بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

  • حتماً بارها اين سخن را شنيده ايد «توانا بود هر كه دانا بود». به راستي آنچه كه مي توان امروز به آن بعنوان يك سرمايه فنا ناپذير از آن ياد كرد داشتن اطلاعات و توانايي بكارگيري آن است.
    اطلاعات به عنوان يك كالاي ثمين و وزين محسوب مي شود و هر كشوري كه از اين كالا بهره بيشتري بگيرد در عرصه بين المللي نيز پيشرفت هاي چشمگيري خواهد داشت و سخني به گزاف نگفته ايم اگر بگوييم دانايي و علم بهتر از ثروت است البته به معناي اخص آن، با پيشرفت هاي تكنولوژيكي شاهد بروز پديده هايي چون IT و ICT هستيم كه اين پديده ها در آينده اي نه چندان دور كليه فعاليت هاي سيستم هاي اقتصادي، آموزشي و رفاهي را در بر خواهد گرفت و نظام هاي آموزشي نيز از چنين امري مستثني نيستند.

اسلاید 2 :

تعاريف متعددي دراين زمينه وجود دارد كه به چند مورد از آن اشاره مي شود:

هر نوع يادگيري، آموزش يا پرورش كه با استفاده از فناوري كامپيوتري شناخته شده به خصوص فناوري هاي مبتني بر شبكه اينترنت ارائه مي گرد


يادگيري الكترونيكي به مجموعه فعاليت هاي آموزشي اطلاق مي شود كه با استفاده از ابزارهاي الكترونيكي اعم از صوتي، تصويري ، رايانه اي ، شبكه هاي مجازي صورت مي گيرد. به عبارت ديگر كليه برنامه هايي را كه از طريق شبكه هاي رايانه اي به ويژه اينترنت، منجر به يادگيري مي شود يادگيري الكترونيكي مي نامند.

اسلاید 3 :

1 – دانش آموز محور است و معلم راهنما و تسهيل گر(facilitator) است .
2 – دوره هاي آن به صورت تعاملي (Interactive) است .
3 – محدوديت زماني و مكاني ندارد
4 – يادگيري مشاركتي است.
5 – بر اساس نيازهاي فردي و علايق و توانايي هاي هر فرد است

اسلاید 4 :

  • در 2 نوع مي توان از آن نام برد :

الف ) يادگيري الكترونيكي به صورت online

ب) يادگيري الكترونيكي به صورت (offline)

اسلاید 5 :

   به كليه برنامه ها و فعاليت ها و خدمات آموزشي كه از طريق شبكه (وب) به صورت Online (هميشه در دسترس) يا روي خط و بدون وقفه ارائه مي گردد آموزش online مي گويند.

 
به عبارت ديگر آموزش online به آن دسته از آموزش هاي از راه دور گفته مي شود كه به وسيله مجموعه وسيعي از نرم افزارهاي كاربردي و روش هاي آموزشي مبتني بر فناوري و شامل آموزش رايانه اي ، وب ، اينترنت و همچنين مدرسه ، كلاس و دانشگاه مجازي باشد

اسلاید 6 :

  بخشي از آموزش هاي الكترونيكي كه بدون استفاده از شبكه web و با توليد CD هاي آموزش انجام مي گيرد آموزش (off line) گويند. از ويژي گهاي آموزشي offline ، آموزش خودكار با خودآموز بدون ارتباط مستمر با معلم‌، محدوديت دسترسي به منابع آموزشي و عدم بهره مندي از امكاناتي همچون (chat) كردن، (teleconfdon) مي باشد

اسلاید 7 :

  • آموزش الكترونيك E-Learning آموزش مبتني بر فناوري اطلاعات است. با توسعه اطلاعات و شبكه هاي بين المللي ، فرآيند آموزش و يادگيري نيز دچار تغييرات عمده اي شده است. مرزهاي مؤسسات آموزشي به تدريج محو شده و در نهايت فاصله بين خانه و مدرسه از بين خواهد رفت. اصطلاح آموزش الكترونيكي، گستره ي وسيعي از كاربردها – از جمله آموزش مبتني بروب (Web Based Traning) آموزش مبتني بر كامپيوتر (Computer Based Traning) كلاسهاي مجازي (Virtual Classes) و همكاري هاي الكترونيكي (Digital Corporation) را در بر مي گيرد.

اسلاید 8 :

  • كلمه ي E-Learning از دو قسمت تشكيل شده است. E اول واژه ي كلمه ي Electronic است و از نظر مفهومي شامل هر شكلي از وسايل الكترونيكي است كه آموزش يا منابع آموزشي ارائه شده از طريق شبكه هاي كامپيوتري را در بر مي گيرد. Learning آموزشي است كه مي تواند در هر زمان ، هر مكان و براي هر كسي اتفاق بيافتد

اسلاید 9 :

در اينجا نگاهي داريم به سير تكاملي E-Learning :

قبل از 1983 (عصر led Training-Instructor(ILT))

1993-1984 ( عصر Multimedia)

1999-1994 (كودكي Web)

2005-2000 (نسل بعدي Web)

اسلاید 10 :

  • ILT روش ابتدايي آموزش بود كه فرار دانشجويان از كار را روا مي دانست و مركز توجه روي آموزش و تعامل مستقيم استادان و دانشجويان بود. اما به معني هزينه هاي بالاتر و بيكاري در عمده ي ساعات اداري بود. در اين دوره به دنبال راههاي بهتر آموزش بودند.
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید