بخشی از مقاله

با كسب اجازه از محضر استاد عزيزم جناب اقاي فياض
موضوع تحقيق : بدنسازي – تاريخچه بدنسازي
با عرض سلام مجدد خدمت تمامي ورزشدوستان عزيز خصوصا علاقمندان به ورزش و بدنسازي در قديم گفته مي شد كه مادر همه ورزشها و دو ميداني است اما امروزه با پيشرفت علم بدنسازي حرف اول را مي زند يعني يك ورزشكار موفق كسي است كه بتواند در هر رشته اي كه فعاليت مي كند بدنسازي مورد نياز ورزشي خود را به نحو احسن انجام دهد .
تاريخچه اين ورزش به 184 هزار سال قبل از ميلاد مسيح مي رسد .زمانيكه شخصي بنام ميلا كتابي درباره ورزش و وزنه نوشت و در ان خواص اين ورزش را در بيست و يك مورد اعلام كرد .


ورزشي پرورش اندام از سال 1936 اغاز شد زمانيكه براوان ميلر مجله اي بنام يرديسكن انتشار دادند و 10 سال بود فدراسيون پرورش اندام تاسيس گرديد .


اغاز بدنسازي در ايران
در سال 1318 استاد مارك فورلي در اولين سفري كه به ايران داشت اولين ميله استاندارد وزنه برداري را به ايران اورد و اين اغاز مي شد براي ورزشي وزنه برداري و بدنسازي در ايران .
در سال 1957 ايران ميزبان وزنه برداري شد در اين مسابقات قرار شد يك سري مسابقه پرورشي اندام نيز در ميان شركت كنندگان برگزار شود كه در اين مسابقات مرحوم نامجو توانست مقام اول را كسب كند و حال مي بينيم كه وزنه برداري ايران و قهرمانان ايراني در اين ورزش در اسيا و حتي جهان حرف هاي زيادي براي گفتن دارند .


بدنسازي داراي سه نوع استفاده كلي مي باشد .
1- بدنسازي با قدرت و فشار بسيار با وزنه هاي سنگين يا ( پاور ليفتينگ
2- بدنسازي براي پرورش و افزايش حجم ماهيچه ها و زيبايي اندام
3- بدنسازي براي رشد ماهيچه هاي مورد نياز براي هر ورزشي كه ورزشكار مي خواهد انجام دهد
تقسيم بندي بدنها براي پرورش و افزايش حجم ماهيچه و زيبايي اندام


ابتدا براي اينكه يك پرورش اندام كار موفق باشيم بايد با نوع بدنها اشنا باشيم تا بتوانيم تمرين و برنامه ريزي درستي داشته باشيم .
ما سه نوع بدن داريم :
1- بدنهاي لاغر يا استخواني كه در تمرين اين نوع بدنها وزنه هاي سنگين ترولي در دفعات كمتر در هر ست را انجام مي دهيم . بصورتي كه پنجاه تا 55% غذاهاي انها را غذاهاي كربوهيدراتي و چربي تشكيل مي دهد و 35% انرا پروتئين تشكيل مي دهد اين نوع بدنها با استفاده اين نوع برنامه غذايي و تمرين در ظرف يك هفته نيم كيلو و وزن ان به بدن انها اضافه مي شود .


2- بدنهاي چاق يا گوشت دار است در اين نوع بدنها ورزشكاران بايد وزنه هاي سبك ترو و با مقدار دفعات بيشتر را انجام دهند .
در هنگام تمرين تعداد ستها را افزايش دهند و استراحت را كمتر كنند در مصرف غذايي اين گروه مقدار مصرف كربوهيدات و چربي را پايين مي اورند و پروتئين را بايد بالا ببرند – و براي پايين آوردن وزن بدن بايد اين ورزشكاران حدودا روزانه 500 كالري به بدن انرژي برسانند در اينصورت در يك هفته 450 گرم از وزن بدن انها كاسته مي شود .
3- بدنهاي ورزيده و عضلاني مقدار همه پروتئين ها و چربيها و كربوهيداتها بايد به ميزان كافي استفاده شود.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید