بخشی از مقاله

چه مقدار شکوفه دارند
کاتالپا : در انتها
فل بهار : پر شکوفه
رز بالارونده : پر شکوفه
قره قاط ( کلذانبری ویبرنوم : تعدادی
اقطی : پر شکوفه


فرینگ تری : در انتها
یاس بنفش ژاپنی : پر شکوفه
کوکوریخ : در انتها
بوگنو: پر شکوفه
درخت سنجد : در انتها
رز بوته ای : پر شکوفه
بوته سماق : پر شکوفه
گل ادریس صاف : پر شکوفه
ویبرنوم گلوله برفی : در انتها


فعالیت حشره :
سوسک برگ نارون
سوسک برگ نارون ، یک سوسک برگخوار است و هم حشره بالغ و هم لارو آن از برگها تغذیه می کنند و انها را تبدیل به اسکلت می کنند . این حشرات مانند حشرات بالغ در زمستان ظاهر نمی شوند و در بهار بیرون می آیند و از شاخ و برگ درختان تغذیه می کنند . کمی بعد ، تخمگذاری می کنند که تبدیل به لارو می شوند . لارو چند هفته تغذیه می کند و بعد در خاک تبدیل به شفیره می گردد . حشرات بالغ در اوایل تابستان برای تولید مثل مجدد بیرون می آیند . اکنون لاروهای اولین تولید مثل در حال تغذیه هستند و اگذ حشرات بالغ یا لارو های در حال تغدیه را روی برگهای نارون خود دیدید ، اکنون زمانی است که باید آنها را از بین ببرید .


اما اگر درخت نارون شما سالم است ، می تواند در برابر مقداری از تغذیه این سوسک تحمل داشته باشد . همچنین دشمنان طبیعی این سوسک نیز به تعادل جمعیت آنها کمک می کنند . جمعیت انها از سالی به سال دیگر نوسان می کند بنابراین خوب است از درخت خود مراقبت کنید تا اگرنیاز به مقابله با آنها بود ، این کار را انجام دهید .


یکی از مؤثرتین گزینه ها برای مقابله ، استفاده از یک قارچ کش سیستمیک در خاک است ( زیرا امکان اسپری کردن وجود ندارد ) . اگر درخت بزرگ است ، یک درخت شناس متخصص باید آن را درمان کند . گزینه ها شامل مریت و بایر هستند که باید برای درختان بزرگ و بوته ها برای کنترل حشره استفاده شوند . " نیم اُیل " مورد دیگر است BT ( مثلا باسیلوس ترینگنسیس دیپل ) است . BT باید برای لاروهای خیلی جوان به کار رود .

کرم شمشاد
کرم شمشاد ، کرمی زره دار است که مواد مغذی گیاه را از طریق برگها ، ساقه ها و پوست آن می مکد . موجب ترشح شهد گیاه نمی شود اما به مرور گیاه را ضعیف می سازد و موجب زرد و پژمرده شدن برگها می شود . مقادیر کم این کرم زیان بار نیست اما اگر ساقه های درخت شما از آن پوشیده شده باشد ، باید شروع به مبارزه با آن کنید زیرا مرحله خزیدن آغاز می شود . روغن گل برزی ( روغن های باغبانی مثل گرین لایت هورت ، اویل اسپری ، گریت لایت اسکالسید ) خوب عمل می کنند و بی خطر هستند . مالایتون نیز عمل می کند اما برای حشرات مقید مضر است .


شپشه ریشه یاس بنفشه
شپشه های بالغ ریشه یاس بنفش از جاهای مختلفی از گیاهان تغذیه می کنند .
آسیب ناشی از تغذیه حشرات بالغ به آسانی قابل رؤیت است . اما خطر زیادی برای گیاه ندارد . آنها در شب با ایجاد دندانه های نمیه گرد در حاشیه برگ ها از آنها تغذیه می کنند . در زمانی کا لارو هستند از ریشه های گیاهان چوبی مختلف تغذیه می کنند .


ما توصیه به مبارزه با شپشه ریشه یاس بنفش نمی کنیم مگر آنکه صاحب گیاه احساس کند به زیبایی گیاه صدمه زیادی وارد شده است . حشرات بالغ آن را می توان با به کار بردن پیرتیروئیدها روی شاخ و برگ درختان و درپایه درخت یعنی جایی که حشرات بالغ در طول روز پنهان می شوند ، کنترل کرد .


لارو را می توان با آبیاری با ایمنی داکلوپرید ( میریت ) از بین برد و یا با استفاده از نماتودهای هتروهایدیتیز نیازمند این هستند که خاک بلافاصله بعد از استفاده از آنها آبیاری شود و برای چند روز مرطوب نگه داشته شود .

کرم عنکبوتی خالدار
کرم ریز عنکبوتی خالدار تنها در آب و هوای گرم شروع به فعالیت می کند. آنها در گرما و در جاهای خشک ( یعنی زمانی که آدم ها بی حال هستند ) . بر روی بیش از 180 گونه گیاهی مختلف در سراسر دنیا تغذیه می کنند . آنها با قسمت های تیز و مکنده ی دهانی ، لکه هایی روی برگها ایجاد می کنند و موجب از دست رفتن توان گیاه به دلیل کاهش کلروفیل می شوند . این کرم های عنکبوتی می توانند در همه ی طول تابستان در اطراف باشند و وقتی که جمعیت آنها زیاد شد می توان نوارهایی از آنها را در سطح زیرین برگ مشاهده کرد .


گیاهانی که از نظر آب در تصفیه هستند بیشتر مستعد کرم عنکبوتی هستند و گرد و خاکی که روی برگها می نشیند نیز موجب تشدید مشکل می شود . همچنین استفاده بیش از حد آفت کش های خاصی که انواع مختلفی از حشرات را می کشند (ویبرتروئیدها ، ارگانو فسفاتها ) نیز می تواند موجب باز شدن تخم های این کرم شوند . این مساله شیمیایی می توانند حشرات و کرم های مفید شکار گر را که اغلب تعداد کرم های عنکبوتی را کنترل می کنند نیز از بین ببیرند .


به درختان خوب آب بدهید و از گرد و خاک روی آنها کم کنید . در زمان ظهور زیاد کرم ها ة مواد کنترل شامل آسفات (محلول غلیظ کشنده حشرات ارتو سیستمیک ، مایع حشره کش بویند سیستمیک )، سولفوز (گرد سولفوربویند ، گرد سولفور فرتی لوم ) ، روغن گل یرزی (روغنهای باغبانی )(حشره کش های فرتی سوم) سولفات مس (گرد گاردن بویند ، رز سبز روشن و گرد گل) مالاتیون یا سوین .
درختان جوز اور (از خانواده کاج)

کرم عنکبوتی انواع کاج و صنوبر
کرم های عنکبوتی کاجح و صنوبر اغلب در آب و هوای سرد فعال هستند . یعنی بهار و پاییز و بر روی بیش از 40 نوع از گیاهان خانواده کاج . آنها در طول زمستان به شکل تخم روی سوزنها و روزنه ها هستند و در اوایل بهار مواد غذایی را از سوزنها می گیرند و به شکل بالغ در می آیند . چندین بار تولید مثل در طول هر فصل اتفاق می افتد و در هر بار حشره بالغ تا 25 تخم را در طول چند روز می گذارد .

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید