بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

 

   انسان درگذر از شیوه های زندگی ازگذشته تاامروز،مراحلی راپشت سرگذاشته که عبارت اند از:

(1مرحله ی اول

(2مرحله ی دوم

(3مرحله سوم

اسلاید 2 :

مرحله ی اول

در این مرحله انسان ها پس ازدوره ی شکارو استفاده از میوه ی درختان، کوچ نشین و دامدار شدندوبه اهلی کردن حیوانات پرداختند.آنها برای پیدا کردن مرتع مناسب از جایی به جای دیگر می رفتند.

برای مثال بومیان استرالیا از جنوب شرقی آسیا به آنجا رفتند.به شکل گروهی کوچ وزندگی می کردند . این مردم با نیزه وبوم شکارمی کردندوبه چیدن سبزی ومیوه می پرداختند.

 

اسلاید 3 :

 

مرحله ی دوم

در این مرحله باوجود توسعه ی کشاورزی انسان ها هنوز کوچ نشین بودند،اما علاوه بردامداری کشاورزی هم می کردند.

اسلاید 4 :

مرحله ی سوم

در این مرحله کشاورزی توسعه ی بیشتری یافت وانسان هایک جا نشین شدند.آنها زندگی خودرااز راه کشاورزی ودامداری می گذراندند.بایک جانشین شدن انسان ها ،به تدریج اولین روستاها به وجود آمدند.کاراصلی مردم روستا نشین کشاورزی است،بنابراین عوامل طبیعی مانندآب کافی،خاک مساعدو آب وهوای مناسب درزندگی روستایی نقش مهمی دارد. 

اسلاید 5 :

روستا های متمرکز وپراکنده

الف)روستاهای متمرکز: به روستاهایی  که درآنها خانه های روستایی  ،قنات،چشمه ،مسجد،مدرسه و...دور یک میدان ساخته شده باشند،روستاهای متمر کز می گویند.

ب) روستاهای پراکنده به این گونه روستاهاکه درآنها خانه های روستایی ازیکدیگر فاصله دارند وزمین های کشاورزی بین خانه ها قرار گرفته اند روستاهای پراکنده می گویند.

اسلاید 6 :

برای ساختن خانه های روستایی از چه  مواد و مصالحی استفاده می کنند؟

nمحیط جغرافیایی درتعیین مصالح ساختمانی نقش اساسی دارد.مثلا در مناطق جنگلی ودر جاهایی که باران زیاد می باردخانه ها رااز چوب وسقف آنهارا به صورت شیروانی های شیب دار می سازند تا آب باران به راحتی به سمت پایین بریزد وواردخانه نشود.درسایر مناطق نیز خانه ها را با توجه به شرایط آب و هوایی و مصالحی که بیشتر دردسترس است(مانند خاک،سنگ و...)می سازند

اسلاید 7 :

چند سوال

1)مرحله ی اول زندگی انسان ها راتوضیح دهید.

2)روستاهای متمرکز چه روستاهایی هستند؟

3)چرا در مناطق جنگلی سقف خانه هارابه صورت شیروانی های شیب دار می سازند؟

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید