بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

بتن سبک چیست؟                       

بتن سبك ماده اي است با تركيبات جديد و فوق العاده سبك و مقاوم . مواد تشكيل دهنده بتن سبك عبارت است از ورموكوليت، پرليت،     سنگ بازالت و سيمان تيپ 2 و ...                                                                                 

در اين بتن همانند بتنهاي عادي ، از ماسه استفاده نمي شود.

عدم وجود ماسه باعث سبك و همگن شدن ساختار بتن گرديده و باعث مي شود كه مواد تشكيل دهنده كه تقريبا" از يك خانواده مي باشند و بهتر همديگر را جذب كنند .                               

ساختمان اين بتن متخلخل بوده و اين مسئله پارامتر بسيار موثري است.                                                                    

اسلاید 2 :

تركيبات اين بتن به گونه اي عمل مي كند كه حالت ضد رطوبت به خود گرفته و به مانند بتن معمولي كه جذب آب دارد عمل نكرده و آب را از خود دفع مي كند . اين بتن تحت فشار مستقيم (پرس) ساخته مي شود . بدليل شكل گيري بتن در    فشار، ساختار آن دارا ي يكپارچگي قابل قبولي است . بتن سبك در قالبهاي طراحي شده توسط متخصصين ، بصورت يكپارچه ريخته مي شود . بدليل يكپارچگي در نوع ساختمان بتن ، قطعه توليدي از استحكام بالايي برخوردار شده و مقاومت بالايي نيز در برابر زلزله از خود نشان خواهد داد . براي تقويت اين بتن از يك يا چند لايه شبكه فلزي در داخل بتن استفاده شده كه اين حالت همانند مسلح كردن بتن معمولي بوسيله ميلگرد مي باشد . هزينه توليد اين نوع بتن از ديگر مواد ساختماني به نسبت   ويژگي آن پايينتر است.                                      

اسلاید 3 :

  • زمان بسيار كمتري جهت توليد ديوار هاي بتني سبك يا قطعات ديگر لازم است. پرت مواد اوليه جهت توليد بتن سبك بسيار كمتر از بتن معمولي است. چون تمام مراحل توليد در محل مشخصي صورت گرفته و جهت توليد پروسه اي طراحي گرديده است . بدليل طراحي كليه مراحل توليد و وجود نظارتبر تمامي اين مراحل ماده توليدي داراي استاندارد خاصي تعريف شده است . (مهندسي ساز ). خريد مصالح بطور عمده صورت مي گيرد و هزينه كمتري براي سازنده در بر خواهد داشت و در نهايت خانه پيش ساخته با قيمت پائين تري عرضه مي گردد قطعات توليدي در كارخانه از آزمايشات كنترل كيفيت گذر كرده و در صورت تائيد به بازار مصرف عرضه می گردد . بتن سبك مسطح بوده كه مي توان با يك ماستيك كاري ساده بر روي آن رنگ آميزي كرد.

اسلاید 4 :

  • مهندسین و معماران سازنده ساختمان در دنیا با استفاده از بتن سبک در قسمت های مختلف بنا با سبک کردن وزن ساختمان به طور مستقیم ( به لحاظ سبکی ویژه این نوع بتن و صرفه جویی در مصرف انرژی بطور غیر مستقیم به لحاظ عایق بودن این نوع بتن در مقابل سرما و گرما و در نتیجه کاهش میزان مواد سوختی ) , از لحاظ اقتصادی امروزه گام های بلند و مهمی برداشته اند .

اسلاید 5 :

  • بتن سبک تا کنون ( در ایران ) بصـورت سنتی و با استفاده از دانه های سبک وزن مانند پوکه های معـدنی ،‌پوکه صنـعتی وبتن سبک گازی تولید شده است و هر کدام از نظر جذب رطوبت ، تخریب طبیعت و ... معایبی دارند. ولی در حال حاضر در دنیا نوعی بتن سبک با تزریق حباب هوا به مخلوط ماسه و سیـمان تولید مـی شود که علاوه برهر چه سبکتر شدن بتن ، ساز گاری کامل با طبیعت و محیط زیست را دارا می باشد. امروزه در دنیای صنعت ساختـمان با وجـود بتن سبک دارای تــحولاتی شـده که متاسـفانه در کشـور ما به چشـم نمی خورد.

اسلاید 6 :

ویژ گیهای بلوک بتن سبک  


  • بادوام
    وزن مخصوص کم
    مقاوم در برابر آتش
    عايق حرارت و صدا
    قابليت برش وشكل پذيري
      Ph نزديک به نرمال :حدود7
    همخواني با ديگر مصالح ساختماني
    سهولت در حمل و نقل و نصب قطعات پيش ساخته
    قابليت انجام  هر گونه پلاستر با چسبندگي مناسب
    اس ای اس بلوک 3/1 وزن آجر 4/1 وزن بتن

اسلاید 7 :


  • مزایای اجرائی :
    با توجه به ابعاد و سبکی و راحتی نصب اس.ای.اس بلوک در همه ضخامتها ، سرعت اجرای اس.ای.اس بلوک نسبت به سایر مصالح به 3 برابر بالغ می شود

اسلاید 8 :

  • مزایای اقتصادی :
    پروژه های ساختمانی با استفاده از اس.ای.اس بلوک با در نظر گرفتن سرعت اجرا به دستمزد کمتری نیاز دارد و همچنین استفاده از اس.ای.اس بلوک به سبب مصرف ملات کمتر و نیز کاهش بارهای وارده به سازه بدلیل وزن کم دیوار ها که موجب کاهش ابعاد سازه می شود . صرفه جویی قابل ملاحظه ای را در هزینه مصالح مصرفی موجب می گردد .
    عایق بودن اس.ای.اس بلوک در برابر گرما و سرما ، علاوه بر صرفه جویی چشمگیری در فضاهای تأسیساتی و سطح حرارتی برودتی ، موجب کاهش قابل ملاحظه در مصرف انرژی لازم برای سرمایش و گرمایش ساختمان در آینده خواهد شد .

اسلاید 9 :

کادر اجرایی:                               

  • اجرایی :
    کار کردن با اس.ای.اس بلوک نیاز به تخصص خاصی ندارد با توجه به ابعاد و سهولت کار با اس.ای.اس بلوک با کار کردن با بتن سبک ) بسیار آسان است .
  • ملات مورد نیاز :
  • سیمان می باشد وبا توجه به این که اس.ای.اس بلوک یک نوع بتن سبک می باشد وهمگونی کاملی با ملات سیمان داردودر تیغه بندی ها میتوان از ملات گچ و خاک هم استفاده نمود.

اسلاید 10 :

  • سبکی:
  • بلوک بتن سبک وزنی معادل یک چهارم وزن استاندارد سایر محصولات بتنی را داراست .که باعث کاهش بار مرده ساختمان و در نتیجه سهولت طراحی می شود . علاوه بران استحکام بیشتر ساختمان به ویژه در زلزله می شود .
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید