بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

  1-اعضاي خانواده سالم اين موضوع را درك كرده اند كهخانواده هاي خوب و متعادل خود به خود به وجود  نمي آيندبلكه نياز به توجه ، آگاهي،تلاش و كسب اطلاعات دارند.

دانش زندگی

اسلاید 2 :

 

-2-درخانواده سالم وقتي مشكل ايجاد مي شود اعضاي آن به هم نزديك مي شوند تا مشكل را حل كنند نه اينكه از هم دور شوند و از مسووليتهاي احتمالي فرار كنند.در اين خانواده ها وقتي كسي اشتباهي مي كند ديگر اعضا، شخصيت او را زير سوال نمي برند و بيشتر روي رفتار اشتباه او نظر مي دهند نه كل شخصيت يا نسبت دادن به خانواده پدر و مادري همسر.در خانواده سالم به جاي اينكه دنبال مقصر بگردند و فرد خاصي را سركوفت بزنند اول سعي مي كنند مشكل را كامل بشناسند و با پيدا كردن راه حل فشار وارده بر خانواده را كم كنند.

))باز مشكل درست كردي،مگهبهتنگفتمتواصلا آدم نمي شي…((

اسلاید 3 :

 

3-درخانواده سالم اعضا حق دارند در مورد علتهاي رفتار يا گفتار همديگر سوال كنند و بقيه نيز  به راحتي دلايل خود را بيان   ميكنند.

4-خانواده سالم گلستان استعدادها و خانواده ناسالم گورستان استعدادهاست.

اسلاید 4 :

5-درخانواده سالم رفتارها و گفتارهاي مبهم و دوپهلو وجود ندارد و همواره سعي مي شود در ارتباط با هم شفاف و روراست باشند تا سوء تفاهمها كمتر ايجاد شود

6-در خانواده سالم چه به شوخي و چه جدي از القاب زننده و تمسخر آميز استفاده نميشودمثل:شلخته،كله شق،يكدنده،خودخواه و

اسلاید 5 :

7-در خانواده سالم  اعضا تجارب و خاطرات تلخ و كاستيهاي گذشته همديگر را تكرار نمي كنند(“ يادت هست پارسال خونه فلاني آبروي ما رو بردي……“)

8-درخانواده سالم افراد تكه كلامها،عادتها،لهجه ،نحوه زندگي يا طرز پوشش ديگر اعضا يا خانواده اصلي همسر يا بستگانشان را مسخره نمي كنند يا زير سوال نمي برند.

اسلاید 6 :

9-درخانواده سالم كلمات “به من چه و به تو چه“ وجود ندارد و اعضاي خانواده نسبت به مسايل خانوادگي احساس مسووليت و تعهد مي كنند.

اسلاید 7 :

11-ويژگي بارز خانواده سالم روابط سازنده و هدفمند بين همه اعضاست.بدون دسته بندي و جناح گيري.

12-درخانواده سالم فرصت با هم صحبت كردن زياد پيش مي آيد و وقتي يك نفر صحبت مي كند بقيه به او توجه و نگاه مي كنند نه اينكه خود را به تماشاي تلويزيون،روزنامه خواندن و قلاب بافي مشغول كنند.

اسلاید 8 :

- چشم:(نيازبه تماس چشمي)(تفاوت وسعتديددرزنانومردان)

- گوش:چهارنوع گوش دادن1- بي توجهي         2- تظاهري 3- انتخابي  4- توجههمدلانه

- زبان:مردها كم حرف ميزنندوخاموشفكر     ميكنندولي زنهابرعكس

زنها صريح صحبت نميكنندوحاشيه پردازيميكنند وليمردان((بروسر اصل مطلب))

چرا زناننميتوانند ماهي گيراي خوبي بشوند؟

- رفتار:زناندر ارتباطاز رفتاربهخوبي استفاده  ميكنندوليمردانكمتر(مردانبي احساس!)

اسلاید 9 :

13-در خانواده سالم افراد دنبال فرصتي مي گردند كه همديگر را خوشحال كنند و همواره در فكر ايجاد تنوع،فرصتي جديد و اقدامي جالب هستند.

اسلاید 10 :

  • 14ـ درخانواده سالم هر كس به اين فكر نيست كه فقط احترام خودش را بيشتر كند بلكه سعي مي كنند با روشها و كارهايي موجب تقويت عواطف ديگر اعضا به هم شوند.
  • ـ تقسيم قدرت به صورت افقي ---------- نه عمودي
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید