بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

پرورش شخصيت

چيزي كه شما از طريق ورزش به آن دست پيدا مي‌كنيد رابطة مستقيمي با عمق ويژگي مربيگري شما، يعني روشي كه آموزش مي‌دهيد و اينكه آيا با تمام وجودتان راهنمايي مي‌كنيد، دارد و تنها به سبك آموزش انتخابي شما بستگي ندارد. براي اينكه مربي موفقي باشيد بايد ويژگي‌هاي بي‌نظير شخصيت خود را به ويژگي‌هاي بنيادين، كه منعكس كننده اصول سازش ناپذيراست اضافه كنيد.

اسلاید 2 :

nشخصيت، يك فضيلت است كه مظهر نيروي اخلاقي، مهرباني، كمال فردي و وجدان است. اين اساس خلاقيت در مربيگري است. فروتني، انعطاف پذيري، تأييد، بي‌طرفي و راستي از ويژگي‌هاي مربي است. در اين فصل همچنين خواهيد آموخت كه چگونه مربياني كه اين ويژگي‌ها را تقويت مي‌كنند و آنها را مبتكرانه به ورزشكارانشان تلقين مي‌كنند موفق مي‌شوند.

اسلاید 3 :

كلمات و اعمال شما تجلي شخصيت شماست. بنابراين اگر مي‌خواهيد ورزشكارانتان با شما صادق باشند، شخص قابل اعتمادي باشيد.

قول ندهيد مگر اينكه به قولتان عمل كنيد.

چيزي را كه نمي‌دانيد نگوييد. چنين پيغام‌هاي مبهمي ورزشكاران را گيج مي‌كند. مربيان دانشكده به اعضاي جديد قول مي‌دهند كه آنها بازيكنان تأثيرگذار در برنامه هستند و زمان زيادي بازي خواهند كرد. اما وقتي از ورزشكار تعهد گرفته مي‌شود كه يك وظيفه يا نقش را انجام دهد، اگر معلوم شود كه او براي تيم در نقش ديگري مفيدتر است، گروه مربيان عليرغم قولي كه از او گرفته‌اند او را در نقشي بكار‌مي‌گيرند كه مناسب است.

بهتر است مربي بگويد چقدر مايل است به ورزشكاران بياموزد و با درنظر گرفتن اين فرض كه همه چيز طبق انتظار پيش‌مي‌رود چشم انداز را براي بازيكن روشن كند.

اسلاید 4 :

جاه طلبي، وسوسه انگيز است اما هيچكس از آينده خبرندارد. درعوض به ورزشكاران قول بدهيد كه شما و كاركنان تيم تلاش خود را به كار خواهيد گرفت تا موقعيت‌هايي كه باعث رشد و ترقي آنها مي‌شود فراهم كنيد.

اسلاید 5 :

وقتي ورزشكاران شايعاتي در مورد شخصيت مربي و نادرستي برنامه مي‌شنوند،‌ احتمال دارد راههاي مختلفي را به سوي ايمني انتخاب كنند.

عده‌‌اي همراه اين برنامه باقي مي‌مانند اما قلباً با آن موافق نيستند و بعيد به نظرمي‌رسد كه بتوانند با وجود توانايي ورزشي كه دارند در اين وضعيت دوام آورند. بقيه ورزشكاران نيز به اميد موقعيت بهتر در جاي ديگر تيم را ترك مي‌كنند.

اسلاید 6 :

از طرف ديگر، مربياني كه از شخصيت خوب و سالمي برخوردارند با ورزشكاران به نتيجه مي‌رسند كه عليرغم فشارهاي بيروني با تيم‌شان بمانند و از دل و جان بازي كنند.

اين تعهد به برنامه نه تنها دراز مدت براي تيم بهتر است، بلكه در پيشرفت فردي ورزشكاران نيز مفيد است. ورزشكاران تمايل دارند در محيط‌هايي كه پيش‌بيني مي‌شود سالم و امن است بهتر بازي كنند.

اسلاید 7 :

ورزشكاران معمولاً با مربي‌ كه از يك شخصيت خوب برخوردار است، بيشتر آرامش دارد و تمركز دارند و مشتاق به پيشرفت هستند. عملكرد همة ما وقتي در محيط سالمي هستيم در سطح بالاتري است.

ممكن است با خود فكر كنيد كه شخصيت خوب به تنهايي پيروزي تيم را در تابلو امتيازات تضمين نمي‌كند، حق با شماست. بعضي از بهترين، منصف‌ترين،‌ محترمترين افراد روي زمين نمي‌توانند تيمي قهرمان بسازند تا آنها را خشنود كند. علاوه بر اين، بسياري از مربيان فاقد اخلاق، در مسابقات قهرماني برنده شده‌اند.

 اما گر با نظر كلي به مربياني كه موفق بوده‌اند نگاه كنيد متوجه خواهيدشد، كه مربيان توانمندي كه از شخصيت خوب برخوردارند توسط ورزشكاران امتياز بيشتري از مربياني كه از نظر اخلاقي مشكل دارند به دست مي‌آورند. شخصيت براي ايجاد بهترين تيم ورزشي كمك نخواهد كرد اما مي‌تواند تيم را كمك كند تا بهترين آنچه مي‌تواند باشد.

اسلاید 8 :

وقتي شما با شخصيت ممتاز مربيگري مي‌كنيد به توانايي‌هاي خود براي توسعه قهرماني، رهبري كار و تداوم موفقيت، اعتماد خواهيدكرد.

شخصيت خوب آنچنان قدرتي به مربي مي‌دهد كه ترس، تنش و نگراني وي را زايل مي‌كند و شما را به سمت جستجو و دست‌يابي به برتري مداوم در هركاري كه انجام مي‌دهيد سوق مي‌دهد.

اسلاید 9 :

توانايي هاي شخصيت خود را كشف كنيد

اسلاید 10 :

بهتراست قوي ترين ويژگي‌هاي شخصيتي  كه در مربيگري تان، بروز مي‌دهيد را شناسايي كنيد. يك روش ابتكاري اين است كه اين سؤالات را براي ورزشكاران و نوآموزان خود مطرح كنيد و از آنها بخواهيد بدون ذكر نام اين پرسش‌ها را پاسخ دهند:

* بهترين ويژگي‌هاي من به عنوان يك مربي چيست؟n

* چه جنبه‌هايي از مربيگري‌ام را بايد بهبود بخشم؟

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید