بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

         رشد روز افزون جمعيت، توسعه صنعت، گسترش شهرنشيني و بالا رفتن سطح رفاه، سبب افزايش تقاضاي آب از يک سو و بدتر شدن کيفيت منابع محدود آب از سوي ديگر شده است. در ميان مصارف مختلف آب، آب شهري به خاطر مسائل بهداشتي و نيازهاي اوليه و اساسي انسان به آب و نيز احتمال بروز تنشهاي اجتماعي، از حساسيت و اولويت بيشتري برخوردار است.

 

اسلاید 2 :

 

           اين مشکلات به همراه هزينه هاي بالاي تامين آب، سازمانها را مجبور مي سازد تا به سمت مديريت تقاضا و برنامه هاي صرفه جويي آب، به عنوان يک راه حل کم هزينه، پايدار و قابل اعتماد روي آورند.

اسلاید 3 :

 

         در اين پايان نامه با توجه به لزوم مديرت تقاضاي آب كاشان، مولفه هاي مصرف آب اين شهر بررسي شده و درمورد راهكارهاي كاهش تقاضاي آب بحث شده است. ضمنا استفاده از قطعات كاهنده مصرف به عنوان يك ابزار كارآمد براي كاهش تقاضاي آب، بطور كامل مورد ارزيابي قرار گرفته است.

اسلاید 4 :

             مديريت منابع آب را مي‌توان مجموعه‌اي از تمهيدات فني، اداري و قانوني دانست كه هدف آن برقراري تعادل و توازن ميان تقاضا براي آب از يك سو و تأمين آب از سوي ديگر مي‌باشد.

جنبه هاي مديريت منابع آب:

        -  مديريت تأمين آب

        -  مديريت تقاضاي آب

اسلاید 5 :

                 هدف از مديريت يكپارچه منابع آب دستيابي به توسعه پايدار، كارامد و عادلانه منابع آب با استفاده همزمان از مديريت تامين و تقاضاي آب مي باشد

    سياست ها:

        با آب بايد به عنوان يك كالاي اقتصادي، اجتماعي و زيست‌محيطي برخورد شود.

سياست ها و گزينه‌هايي كه مديريت آب را هدايت مي‌كند بايد در چارچوبي يكپارچه تحليل شود.

اسلاید 6 :

           مديريت تقاضاي آب به فعاليتهايي اطلاق مي‌شود كه كمك مي‌كند تا تقاضاي آب كاهش يابد، راندمان مصرف بهبود يابد و از آلوده شدن يا نابود شدن منابع جلوگيري ‌شود.

          در شرايطي كه بهترين فرصتهاي تأمين آب، استفاده شده اند و فرصتهاي حاشيه اي از لحاظ اقتصادي و زيست محيطي بسيار پرهزينه هستند، مديريت تقاضا يك ضرورت مي باشد.

اسلاید 7 :

كاهش مصرف آب، بدون اختلال در كيفيت زندگي

كاهش هزينه هاي بهره برداري

صرفه جويي در هزينه ها با به تأخير انداختن اجراي طرحهاي تأمين آب

كمك به حفظ محيط زيست بواسطه نوسازي منابع طبيعي آب

كاهش توليد آلودگي و عدم نياز به تصفيه خانه هاي فاضلاب

صرفه جويي در مصرف انرژي بواسطة كاهش مصرف آب گرم

سوق دادن به سمت سيستم هاي پايدار تامين آب

اسلاید 8 :

برنامه هاي آگاهي عمومي

استفاده از قطعات كاهنده مصرف

كاهش آب به حساب نيامده

استفاده از منابع آبي غير از آب شرب، براي آبياري فضاهاي سبز

نصب كنتور مجزا براي هر واحد در مجتمع هاي مسكوني

استفاده از شبكه هاي توزيع دوگانه آب

تغيير سياست هاي قيمت گذاري آب

اسلاید 9 :

            در طراحي برنامه هاي صرفه جويي آب، برنامه ريزان با مشکل يافتن طرحي با بيشترين بازده مواجه هستند. برخي برنامه ها مقرون به صرفه نيستند؛ در مورد برخي ديگر ممکن است درآمد حاصل نتواند هزينه هاي طرح را جبران کند يا اينکه طرح از نظر قابليت پذيرش در جامعه شکست بخورد.

اسلاید 10 :

            در دست داشتن برآوردهاي قابل اعتماد از سود و هزينه هاي پتانسيل طرح هاي مختلف صرفه جويي آب و ميزان ذخيره آب بواسطه اجراي چنين طرحهايي مي تواند اين امکان را به مديران و برنامه ريزان بدهد که آگاهانه و دقيق تر تصميم بگيرند.

            يکي از ابزارهاي رسيدن به برآوردهاي قابل اعتماد از ميزان صرفه جويي آب توسط طرح هاي مختلف مطالعه ميداني(تجربي) آنها مي باشد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید