بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

درون گذرگاه jayong سکوی یک بتکده سلسله yuan باقی مانده است که با پاهای  گشاده از هم در خیابان می نشستند . سکوی 9.5 متری از مرمر سفید ساخته شده است که 26.84 متر  پهنا در تکیه گاه دارد و 17.57 متر طول  دارد . یک راهرو در مرکز سکو برای  سهولت رفت و آمد قرار دارد.

اسلاید 2 :

zhengguantai،که دردروازه ورودی mutianya قرار دارد شامل سه برج دارای ترس با یک دروازه که در سمت جنوبی سکو برای  ورود به جنوب دیوار بزرگ است . این بنا منحصر به فرد  در کل گذرگاههای دیوار بزرگ است

اسلاید 3 :

جای  زهکمان تیر اندازی ( Arrow Nock) . همانطور  که از نامش مشخص است این بخش از دیوار بزرگ مانند این است که بطور متزلزلی در لبه یک صخره عمودی آویزان است.

اسلاید 4 :

کنگره های بالای دیوار بیرونی  دیوار بزرگ برای اهداف  دیدبانی بودند ، در  حالیکه سوراخ های برج سربازان را قادر می کرد تا در مقابل تیر اندازی  مهاجمان گارد بگیرند.

اسلاید 5 :


 بخش jinshaling  دیوار بزرگ یک منظره کلی از ناحیه را مهیا میکند  و برج های  دید بانی در مکان های دارای اهمیت استراتژیک جمع شده اند .

اسلاید 6 :

بخش  gubeikou دیوار بزرگ

 gubeikou  در بخش  شمالی  miyan دسترسی اساسی به یک جاده که از جنوب  و شمال در امتداد کوهستان های  yanshan می گذرد را مهیا می کند . با کوههای psnlong( اژدهای مار پیچ(  و wohu(ببر خم شده)  در پیشند ، این بخش از دیوار بزرگ به قله های  qingfeng(باد سبز )  و  diecui (  سر سبزی انبوه ) متصل می شود . بخش اصلی  gubiekou به کوهستان های  palong و  wohu  بصورت کامل برای شکل دادن یک سنگر بندی  یا  استحکام  رسوخ ناپذیر به هم متصل می شوند  در سال  1378  ، یا قرن یازدهم سلطنت  hongwu  از سلسله   ming ، ژنرال  xu da  این بخش از دیوار  بزرگ  را باز سازی  نکرد . چند  تا از بخش ها جنگ های  بسیاری مانن  gubeika  را به خود دیدند . بعضی از جنگ ها در تاریخ چین بیشتر معروف هستند.
 در سرازیری جنوبی کوه  gubeikou  یک معبد قرار دارد که به yang ye  که یک ژ نرال پادگان  دیوار  بزرگ چین در سلسله  song  بوده است اختصاص  داده  شده است . تقریبا ً  چند معبد  در چین هستند که به  این ؤنرال تقدیم شده باشد اما این یکی  که در  gubeika  است  شاید اولین و قدیمی ترین باشد.

اسلاید 7 :


 برج  wanjing lou ، در ارتفاع 986 متری بالاتر از سطح دریا قرار دارد ، برج ، قله یا نوک بخش  simatai دیوار بزرگ را شکل می دهد . اگر در شب از برج بالا بروید می توانند نور هایی که بطور ضعیف در مرکز پکن سوسو می زنند را ببینید.

اسلاید 8 :

در طرف شمالی کوه   simatai  نوک کوهها بسیار باریک هستند   یعنی  فقط 65 سانتی متر زیر آن پرتگاههای بسیار خطر ناکی هستند که ساخت دیوار را مشکل کردند برای قدرت بخشیدن به قابلیت های دفاعی  ، یک دیواری به ضخامت دو آجر برای متصل شدن به برج های دیدبانی ساخته شدند . بنابراین این    (( دیوار یک طرفه )) نامیده می شود.

اسلاید 9 :

گذرگاه  shanhai

 گذرگاه  shanhaiدر پایه کوه و در مجاورت  دریا در گوشه شمال شرقی  شهر  qinhuangdoa واقع در ایالت  hebei واقع شده است این گذرگاه توسط  xuda ، ژنرال مشهور سلسله  ming درسال 1381 یا سال چهاردهم سلطنت  hongwa ساخته شد، گذرگاه یکی از مهمترین گذرگاهها در بخش  شرقی کل دیوار بزرگ  است . گذرگاه شامل 4 دروازه است  به ترتیب بنام های  ((  zhendong))  ، (( ying en )) ، ((  wang yang )) ، ((weiyuan))  . دیوار دارای 14 متر  ارتفاع دارد و با آجر  و سنگ ساخته شده است . دروازه برج زیر سقف های  دوتایی کاشی کاری شده که دارای  نه لبه و پیش  آمدگی های تزئینی رنگی بسیار  باشکوه بنظر می رسد . از زمان های  باستان گذرگاه  shanhai به عنوان (( گذرگاه شماره یک زیر آسمان  )) مورد ستایش قرار گرفت.

 یک تابلوی افقی بالای برج گذرگاه  shanhai  آویزان  است . که روی نام پنج شخصیت چینی ضربه کوبی شده است که هر کدام  106  متر ارتفاع دارد که معنای (( اولین گذرگاه زیر آسمان )) است.

آنسوی  گذرگاه  shanhai، دیوار بزرگ به سمت شرق ادامه می یابد تا جایی  که در دریا در مکانی بنام laolongtou( سر اژدهای  پیر ) پایین می آید .  جاذبه های توریستی در حومه شامل ناحیه دیدنی  jiaoshan است  و یک معبد که به  meng jiangnu زنی که از غم و اندوه برای شوهرش که توسط  qinshihuang سربازی  می کرد تا دیوار بزرگ را بسازد ، مرد اهدا شده است

اسلاید 10 :


 گذرگاه  jiayu

گذرگاه    jiayu  در جنوب شرقی  شهر ی در ایالت  gansu  که در  پایانه غربی  دیوار بزرگ است قرار دارد . نشستن  در جاده ابریشم  معروف ، که بین کوههای  qilianو  longgu  احاطه شده است  و در مکانی  که دارای اهمیت استراتژی  است  می باشد ، این مکان  یک قلعه نظامی در زمانهای  باستان است . گذرگاه در سال 1372  یا سال پنجم  سلطنت  hangwu سلسله  ming ساخته شد. بخش پایینی گذرگاه دیوار  که  6  متر ارتفاع دارد در زمین دژ کوب  شده ساخته  شده است و بخش  بالایی با خشت  خام محکم و استوار شد. بایک  محیط 733 متری و ارتفاع 10.7 متری  و پوشش دهی 33500 متر مربعی ، گذرگاه دارای  دو دروازه است  که یکی در شرق و دیگری در غرب  قرار دارد که هر کدام بوسیله دیوار محکم  کننده احاطه شده اند . یک مناره یا برج  کوچک دو طبقه ای در بالای  هر چهار گوشه قرار دارد .  سه شخصیت بزرگ چینی  ،   jia ya guan نامشان در سنگ   سر در دروازه مرکزی  حکاکی شده است . خارج  دروازه غربی یک لوح سنگی قرار دارد که با نام چهار شخصیت چینی حکاکی شده است که به معنای  (( گذرگاه مستحکم  زیر آسمان  است . قسمت غربی گذرگاه در دامنه  کوهستانی  qilian امتداد دارد و قسمت جنوبی اش  یا صخره سراشیب کوه  heishan ادامه دارد .

 امروزه گردشگران از چین و کشورهای  دیگر باخیل عظیم برای مشاهده برای حیرت زده شدن در میدان نبرد باستانی معروف و شکل بدیع گذرگاه  می آیند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید