بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

فهرست عناوین

مقدمه

تعريف اضطراب

اضطراب از نظر رولومي

اضطراب متعادل و شديد

اضطراب سركوب كننده است

طبقه بندى اضطراب

تعريف فشار خون

عوامل ايجاد فشار خون

علائم فشار خون

عوارض فشار خون و افراد مبتلا به ان

رابطه اضطراب و فشار خون

رابطه اضطراب با مصرف نمك

اثر اضطراب روى هورمونها

فشار خون مبتلايان به اضطراب

تاثير اضطراب بر سقط جنين

مراحل كنترل اضطراب با ارميد كي

نتيجه

فهرست منابع

اسلاید 2 :

مقدمه

  • اضطراب به هیچ وجه مختص به قشر خاص یا حتی بیماران روانی نیست بلکه یک خصوصیت همگانی میباشد و شیوع فراوانی دارد.چه بسیار مشاجرات خانوادگی ظاهراً بر اساس مسائل جزئی پدید می آید ولی در واقع ریشه و اساس آنها ناشی از اضطراب است.فرد مضطرب ممکن است احساس بی قراری هم بکند که نشانه اش این است که نمی تواند به مدت طولانی یکجا بنشیند یا بایستد. مجموعه علائمی که درحین اضطراب دارد اغلب در هر فرد به گونه ای متفاوت از دیگران است.

اسلاید 3 :

اضطراب چیست؟

تشویش فراگیر،نا خوشایند و مبهم است که اغلب با سر درد،تعریق،تپش قلب،احساس تنگی در قفسه سینه و ناراحتی مختصر معده نیز با آن همراه است.

اسلاید 4 :

اضطراب از نظر رولومي

  • به نظر رولومي اضطراب عبارت است از ترسي كه در اثر به خطر افتادن يكي از ارزشهاى اصولي زندكي شخص ايجاد ميشود.اضطراب نوعي درد داخلي است كه سبب ايجاد هيجان و به هم ريختن تعادل موجود ميشود. بشر دايماُ به منظور ايجاد تعادل مي كوشد بنابر اين مي توان كفت اضطراب يك محرك بسيار قوي است. ممكن است اين محرك مضر باشد و اين خود وابسته به درجه ترس و مقدار خطر دارد.

اسلاید 5 :

اضطراب متعادل و شديد

  • اضطراب متعادل
  • اضطراب متعادل يا نرمال‘اضطرابى است كه شدت عكس العمل ,متناسب با مقدار خطر باشد.اين خود نيز مفيد است زيرا شخص را وادار مي سازد كه با موفقيت خطرات را از خود دفع كند.بنا بر اين مقدار متعادل اضطراب براى رشد و تكامل صحيح شخصيت لازم است و ىر واقع هيج فردي نيست كه مقدارى اضطراب نداشته باشد.
  • اضطراب شديد
  • با اينكه مقداري اضطراب براى رشد لازم است ولي مقدار زياد ان باعث اختلال در رفتار فرد مي شود و اغلب فرد را به نشان دادن رفتارهاى نوروتيك و سايكوتيك مي سازد.

اسلاید 6 :

اضطراب سركوب كننده است

  • اضطراب يكي از علل مهم سركوب كننده عواطف است.فردي كه اضطراب دارد ميل دارد دليل ايجاد اضطرابش را فراموش كند.كامرون معتقد است كه اضطراب حاد در ايجاد فراموشي مرضي بسيار مؤثر است حتي در افرادى كه از نظر روانى سالمند.
  • اضطراب هشداری است که فرد راگوش به زنگ می کند یعنی به فرد هشدار می دهد که خطری در راه است و باعث می شود که فرد بتواند برای مقابله با خطر اقداماتی به عمل آورد.

اسلاید 7 :

طبقه بندی اضطراب

.1مزمن : تشویش ،دلهره و اضطراب همواره وجود دارد. نشانه ی دیگر آن ناتوانی در تمرکز، ناتوانی در تصمیم گیری ودلسردی تعریق و...

.2حاد : حمله ی اضطرابی نامیده می شود. از چند ثانیه تا چند ساعت و یا روزی چند بار تا سالی یکبار ممکن است به وقوع بپیوندد که از نشانه های آن تنگی نفس ، تپش قلب ، سرد شدن دست و صورت بدن ، ریز بینی و...

اسلاید 8 :

فشار خون چیست؟

  • نیروی است که از طرف خون به دیواره ی رگ ها وارد می شود.خونی که قلب آن را به داخل شریانها پمپ می کند تا با کمک آن ها به همه ی نقاط بدن برسد. افزایش فشار خون که «هایپر تنشن» نیز نامیده می شود بیماری خطرناکی است زیرا باعث می شود تا قلب با فشار و سختی بیشتری کار کرده وهم چنین عاملی برای سخت شدن جداره ی رگ ها یا «آتروا سکلروز» است . این آسیب ها در نهایت به ناراسایی قلب منتهی می شوند.

اسلاید 9 :

چه عاملی باعث به وجود آمدن فشار خون می شود؟

  • دلایل قطعی افزایش فشار خون هنوز مشخص نشده اما بر اساس تحقیقات چندین عامل که عبارتند از: سیگار کشیدن،اضافه وزن،نداشان فعالیت فیزیکی،غذای پر نمک،مشروبات الکلی،استرس و اضطراب و ...

اسلاید 10 :

علائم فشار خون کدامها هستند؟

  • متأسفانه در بیشتر موارد فشار خون بالا هیچ علامت و نشانه ای از خود نشان نمی دهد.در حقیقت یک سوم از کسانی که به افزایش فشار خون مبتلا هستند از بیماری خود هیچ اطلاعی ندارند.اگر فشار خون شما به طور ناگهانی خیلی بالا رود می تواند باعث ایجاد علائمی شود که هر کدام از آنها یک زنگ خطر است.علائمی مانند:ضربان قلب نا منظم،تنفس سخت،سردرد،مشکلات بینایی،وجود خون در ادرار و...
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید