بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

. روستا درشهرستان شبستر فراردارد

شهرستان شبستربا مرمزیت شهر شبستر دز غرب استان واقع شده اسست حدود شمالی آنرا شهرستانهای اهر ومرند وحدود جنوبی آنرا شهرستان تبریز فزا گرفته است .

و دریاچه ارومیه واستان آذربایجان غربی در حدود غربی آن قراردارند. این شهرستان در یکی از محورهای ارتباطی بین تبریز -  ارومیه فرار گرفته است. وسعت آن  3 / 2621 کیلومتر مربع می باشد که حدود 6 / 5 % از محدوده استان  را در بر می گیرد .

بر اساس آخرین تقسیمات کشوری دارای سه بخش ( مرکزی – صوفیان – انزاب )

و 8 نقطه شهری ( صوفیان، شبسترف خامنه، ثسوج، سیس، شرفخانه،  شندآباد و وایقان ) می باشد . این شهرستان در 45 درجه و 41 دقیقه و 30 ثانیه در طول شرقی و عرض شمالی 38 درجه و 11 دقیقه و 30 ثانیه قرار دارد.

اسلاید 2 :

. روستا در بخش صوفیان قرار دارد

این بخش شامل بخش مرکزی( صوفیان )، چلهخانه ( چله خانه علیا ) ،  میشو جنوبی  ( نعمت الله ) ،  رودقات ( امند ) دارای 94 آبادی 86 روستای دارای سکنه و 8 روستای خالی از سکنه می باشد .

 

اسلاید 3 :

5 – 1 . روستا در دهستان رودقات قرار دارد

این دهستان در شمال غربی شهرستان شبستر واقع شده است. این دهستان با مرکزیت امند و با 7 / 443 کیلومتر مربع مساحت و    دارای 20 روستا که یکی از آنها بدون سکنه است می یاشد .

روستای سار تقریبا“ در ناحیه مرکزی این دهستان واقع شده است.

روستای سار یکی از روستاهای دهستان رودقات هست که موقعیتی کوهستانی و در دامنه های پایکوهی قرار دارد . روستا در 15 کیلومتری مرکز دهستان ودر حدود 35 کیلومتری شمال شرقی صوفیان و در 42 کیلو متری شمال غرب تبریز در دهستان رودقات از توابع بخش صوفیان شهرستان شبستربا وسعت 100185 مترمربع با اراضی زراعی و باغی و ارتفاعات قرار گرفته است

اسلاید 4 :

7 – 1 . راههای ورودی و خروجی

نشستگاه روستا به نوعی در میانه یکی از دسترسیهای فرعی محدوده دهستان قرار گرفته و راه ارتباطی روستایی از کنار آن میگذرد و جهت دسترسی به سایر نقاط منطقه باید از راه اصلی   ارتباطی روستا  به جاده ایوند – امند دست یافته و به فصاهای فرا منطقهای دسترسی پیدا کند .

اسلاید 5 :

. حوزه نفوذ روستا

به لحاظ موقعیت جغرافیاییدر یک موقعیت حاشیهای وازوایی خاص  فضایی قرار داشته و از جهت دسترسی به خطوط ارتباطی بر کناره و  امتداد یکی از محورهای ارتباطی البته فرعی منطقه واقع شده از اینو به لحاظ مرکزیت فضایی عامل دسترسی که از عوامل شکل گیری حوزه نفوذ برای یک کانون زیستی است سار جندان واجد شرایط حوزه نفوذ نمی باشد .

اسلاید 6 :

2 – 2 . روستای سار یک روستای متراکم است

در کل از جمله روستاهای متراکم کوهستانی با رشد ارگانیک اولیه احتساب نمود  بدلیل شرایط توپوگرافی و محودیت خاک واستفاده بهینه ازاز فضای بیشتری برای کشت و کار متراکم و متمرکز  خصوصا“ د بافت پیوسته خود و به دلیل رعایت داده ها وامکانات محیطی و سازگاری با اقلیم خود وهمچنین بدلیل ملحوظات دفاعی و

امنیتی بسته و فشرده  شکل یافته است .

اسلاید 7 :

  1. 3. رودها

1 – 3 . نقشه روستا و موقعیت رود ایوند

رود خانه ( ایوند ) تنها رودخانه دایمی این منطقه است که در مواقع بارندگی آب آن افزایش می یابد این رود از ارتفاعاتی معروف به قزلار و ارتفاعات اطراف روستای ایوند سرچشمه می گیرد به سمت جنوب شرقیضمن تغذیه اراضی روستاهای { ایوند، سار،ترپ، سهرل، مزرعه، هرزنق { زین آباد، امند و ... } نهایتا“ به دریاچه ارومیه میریزد . 

اسلاید 8 :

. کوهها وتپه ها

 

صخره غربی 

این صخره سنگی که در غرب و قسمتی از روستا از غرب را پوشش میدهد ارتفاع صخره از کف تراز روستا حدودا“ 50 متر است و از بالای آن تمام بافت روستا قابل مشاهده است.همجنین از بالایاین صخره منظر زیبایی از کل منطقه وباغات وکوه کپز دیده میشود . 

اسلاید 9 :

معابر کم عرض وباریک در روستا:

اینگونه معابر در فوصول سرد سال سختی رفت وامد دوچندان میکند همچنین بدلیل اینکه روستا در منطقه سرد قرار گرفته معابر را باریک در  نظر گرفتند تا حدی جلوی نفوذ هوای سرد را به خانه ها بگیرند

اسلاید 10 :

  1. پوشش گیاهی

گونه های گیاهی غالب منطقه

گندمیان – بقولات مانند اسپرس، یونجه، گون،خارشتر، واک، شیرین بیان، تلخه، واز خانوده نعناعیان، چتریان ، میخک و اسفناج است وازجمله درختان مثمر منطقه میتوان به گلابیف زردآلو، بادام، سیب ،گردو، آلوچه و ... واز درختان غیر مثمر به اقاقیا، بید و دزخت تبریزی و ... اشاره کرد .

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید