بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

مقدمه

آنچه در تقابل انسان و اطلاعات اهميت مي يابد؛ دسترسي آسان به بهترين اطلاعات و نرم افزارهاي جامع و كامل است كه نياز به اخذ تدابيري مي باشد تا نتيجه مطلوب حاصل گردد.

دراین پروژه در مورد سیستم عاملIRWIN  که توصت ایرانیان در شرکت تولیدی نرم افزاری IRWINدر حال ساخت است که این پروژه تا 90%پایان یافته وتا چند سال آینده ارائه ی بازارمی شود

اسلاید 2 :

سيستم عامل ايرانيان چيست:؟

lبه طور كلي سيستم عامل ميانجي بين كاربر و سخت افزار است و به طور كلي تر ، سيستم عامل سخت افزار را از ديد كاربر پنهان مي كند و با استفاده از شگردیهای خود قابليت نصب انواع نرم افزارها را به كاربر مي دهد.

lدر سالهاي اخير كه توليدات نرم افزاري شركتهاي بزرگ دنيا به صورت شديد در حال پيشرفت است، ساليانه سود قابل توجه اي نصيب اين شركتها و به طور متقابل نصيب دولت مي كند و باعث درآمدزايي و ايجاد شغل مي گردد.حال با توجه به مشكلات ايران از نظر تحريمات و توطعه دشمنان، آيا نبايد از ديگر شركتها سرمشق گرفته و اين راه كه دنيا به طور شگفت انگيزي در سال اخير به يك دنياي مكانيزه و كامپيوتري مبدل شده بپيماييم..

اسلاید 3 :

مراحل و چگونگي روند رشد پروژه سیستم عامل:

  • در تاريخ 12/82 با ايده اوليه سركار خانم راضيه بورخيلي مراحل تحقيقاتي طرح آغاز شد ، پس از طي چند ماه تلاش و برنامه ريزي و پياده سازي طرح بر روي كاغذ ، توانتستيم در سال 83 اولين نگارش اين سيستم عامل را توليد نماييم ، كه چيزي شبيه به ويندوز نبود بلكه ، كار شبيه سازي ويندوز را انجام ميداد . در آن موقع هنوز گروه نرم افزاري IRWIN شكل نگرفته بود . حدود چند ماه طرح به صورت معلق ماند ، تا اینکه درسال

اسلاید 4 :

در سال 84 فازهاي 1 و 2 تكميل و تا حدي اين نرم افزار(شبيه

 ساز ويندوز) كارايي خاصي پيدا كرد .در همين تاريخ بود كه

خبر جنجال برانگيز شركت مايكروسافت براي توليد ويندوز

لانگهور(همان VISTA) تمامي افكار رابه سمت و سوي خود

كشاند و ما هم پس از تلاشهايي توانستيم منوهاي ويستا را طراحي

كنيم ، منوهايي كه هنوز شركت مايكروسافت انها را نساخته بود

 و ما آنها را تنها بر اساس گزارشات و چند ماكت كه بر روي

سايت www.microsoft.com بود ساختيم. // البته چيزي

كه بعداً بر روي ويندوز Vista قرار گرفت تفاوتي زمين تا

آسمان داشت//

اسلاید 5 :

در اواخر سال 84 اولين نسخه ويندوز ايرانيان كه با اسم

PSUI كه مخفف (Software & Utility & Instructions ( Productionsبود توليد گرديد.

 در تاريخ 2/1385 فاز سوم طرح شروع و در تاريخ 12/1385 با موفقيت به پايان رسيد.و كليد اصلي شركت در جشنواره

خوارزمي زده شد.در سال 86 و پس از توليد ششمين نسخه ،

سيستم عامل در نمايشگاه بين المللي قائمشهر در تاريخ27-23 آبان به نمايش در آمد كه تقريبا با استقبال خوبي از طرف بازديدكنندگان مواجه شدو اساتيد محترم ، ما را از پيشنهادات و

انتقادات خود بهره مند كردند ، پس از 2 ماه تعليق فازهاي4 و 5 پروژ شروع به اجرا و تاپايان سال تمام گرديد و در سال شكوفايي و نوآوري(1387) اين سيستم عامل تكميل و به لطف و فضل الهي در جشنواره جوان خوارزمي رونمايي مي گردد.

اسلاید 6 :

مهمترين ويژگي اين سيستم عامل گرافيك و سادگي آن است ، بيشترين نرم افزارهاي كاربردي در آن گنجانيده شده تا زمان تلف شده كاربر را حذف كند ، (چون براي نصب برنامه هايي مانند ورد ، ديكشنري و... ديگر نياز به تهيه و نصب آنها نيست.)

اسلاید 7 :

محدوديت سني كاربران فوق العاده پايين آمده ،

 چنان كه در سيستم نظر سنجي ما ميانگين سن

 كاربران از اين سيستم عامل بين 6 الي 70

سال مي باشد ، به طوري كه در سيستم عامل

هاي ديگر همچون اكسپي بين 9 الي 50 و در

 سيستم عامل ويستا بين 12 الي 60 سال

گزارش شده.

اسلاید 8 :

*يكي از عوامل كاهش سن كاربران سادگي و همچنين اضافه شدن قابليت هايي براي سنين پايين است و عوامل بالا رفتن سن كاربران مصرف كننده ، قابل انعطاف بودن سيستم عامل است كه همچون برنامه هاي انبارداري ، دفترچه تلفن با قبليت تماس ، منشي تلفني و سيستم اتصال و پينگ بين دو رايانه داراي شبكه لَن و ديگر برنامه ها مانند حسابداري موبايل و ... است.

*البته همه اين قابليت ها مختص نرم افزار است و مهمترين وي‍ژگي ها را مي توان توليد داخل و بومي بودن آن ، گرافيك بسيار بالا ، كم كردن خستگي ناشي از كار زياد ، قالب جديد از ويندوز ،و... بيان نمود ، علاه بر اين گزينه ها ، سرگرمي هايي هم براي رفع كسالت طراحي شده....

اسلاید 9 :

آشنايي با قسمتهاي مختلف اين ويندوز

  • در اين سيستم عامل ميز كار معني نخواهد داشت . به اين دليل كه آيكونهاي مورد نياز كه كاربر در طي زمان كار استفاده زيادي از آنها ميكند در بالاي صفحه به صورت زيبا طراحي گشته.

اسلاید 10 :

  • در قسمت سمت راست برنامه هاي كاربردي مانند انبار داري ، فرهنگ لغات و.... طراحي گشته.
  • منوي شروع (START) حذف شده و در منوي سمت چپ به همراه گزينه ايي مانند جستجو ، داس ، تنظيمات و ... قرار گرفته.
  • در ميانه صفحه پنجره هاي ساعت ، ميزان كار پردازشگر و فضاي رم ، ميزان فضاي هارد ديسك ، و تاريخ شمسي قرار گرفته .كه كاربر مي تواند انها را حذف و ظاهر نمايد.
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید