بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

سولاریس چیست ؟

سولاریس  یک محیط عملیاتی بسیار قوی می باشد که دربرگیرنده سیستم عامل چندپردازنده ای چند کاربری          (                 )  می باشد.

سولاریس یک سیستم عامل شبکه است که در سیستم های      ، وابسته به اینتل و همچنین سیستم هایی با پردازنده دارای ساختار معماری                                       اجرا میگردد .

این سیستمها می توانند دارای حداکثر64،        باشند که بطور همزمان در سیستم سرور            در حال کار می باشند . با این حال ، هنگامی که مدیران این سیستمها در مورد “       “ صحبت می کنند ، بیشتر سیستمهای کامپیوتری وابسته به معماری   -                   و یا محیط عملیاتس سولاریس مورد نظرشان می باشد . 

اسلاید 2 :

کاربردهای سولاریس :

یک سیستم سولاریس متوسط می تواند لاگین های واسطه کاربری گرافیکی را برای صدها کاربر پشتیبانی کند ، مقایسه آن با سیستم عامل های تک کاربری ، همانند بعضی از نسخه های ویندوز مایکروسافت ، کاملا بی معنی می باشد .

اسلاید 3 :

کاربردهای سولاریس :

سولاریس سیستم عامل شبه یونیکس از خانواده لینوکس ها می باشد . سیستم های    سخت افزار مطلوبی برای کاربردهایی با قابلیت دسترسی بالا ، همانند سیستم های پایگاه داده و سرورهای وب هستند و همچنین برای انجام وظایفی  که دارای محاسبات پیشرفته و سنگین می باشند ، همانند مدل سازی و شبیه سازی ، به کار می روند . آنها به طور گسترده ای در سازمانهای بازرگانی و سازمانهای تحقیق و توسعه (              ) به کار گرفته می شوند و همچنین شبکه های غیر همسان و غیر همجنس را ، که از سیستم های لینوکس و ویندوز مایکروسافت تشکیل شده اند مخصوصا همانند فایلهای سرور ها به خوبی با هم در یکجا جمع آوری می کنند . 

اسلاید 4 :

کاربردهای سولاریس :

سولاریس 8 که اخیرا به بازار آمده ، در یک خط طولانی تولید ، آخرین تولیدی است که قابلیت های افزایش یافته کارآیی و اطمینان را در هر یک از مراحل با خود به همراه دارد . نوآوریهای اخیر در سولاریس شامل پشتیبانی از هسته های مرکزی 64 بیتی ، کلاستر بندی  ماه کامل  با  قابلیت  دسترسی  بالا ،  و پذیرفتن        ( محیط رومیزی مشترک) می باشد .

اسلاید 5 :

مزیت های سولاریس :

مزایای استفاده از سولاریس مقدم بر دیگر سیستم عاملها ، عموما در یک محیط متقارن چند پردازتده ای و یا چند کاربری آشکار و مشخص می گردد. سولاریس برای پشتیبانی از صدها کاربر محاوره ای در یک سیستم واحد مناسب می باشد ، که بدان معنا می باشد که هر کاربر می تواند با استفاده از یک دسک تاپ که در حال اجرا بر روی سرور مرکزی است ، وارد گردد .

در مورد پشتیبانی از کاربرانی که بطور همزمان وارد شده اند ، فشار کمی به سولاریس می آید . این یک دلیل اصلی است که چرا سیستم های سولاریس در سطح انجام عملیات حرفه ای ، مورد مطلوب می باشند .

اسلاید 6 :

چگونگی نصب سولاریس :

افراد می توانند سولاریس را روی کامپیوتر های شخصی دلخواه نیز نصب کنند . سولاریس بطور کامل بوت شدن های دوگانه را بر روی پلات فرم ها مورد پشتیبانی قرار می دهد . بدین صورت که یک اداره کننده روند بوت در کامپیوتر ، همانند LILD  یاBoot Manager   می تواند مورد استفاده قرار بگیرد تا در یک کامپیوتر ، با هر یک از سیستم عامل های سولاریس , و یا ویندوز مایکروسافت و یا لینوکس بوت گردد . یعنی با وجود سولاریس و یک برنامه اداره کننده بوت میتوان سیستم عامل های دیگری را نیز نصب نمود .

اسلاید 7 :

چند قابلیت دیگر سولاریس :

قابلیت دیگر سولاریس اختصاص و توسعه زبان برنامه سازی جاوا بوده است ، که به سرعت تا حدی رشد کرده است و توانسته است 10 % از بازار جهانی مهندسی نرم افزار جهان را در اختیار خود بگیرد . این یک رشد شگفت انگیز است چرا که تنها 5 سال است جاوا بطور کامل به بازار آمده است .جاوا متد های شبکه بندی بین پلاتفرمی و ایجاد GUI  را با هم ترکیب و یکی میکند ، به این معنی که یک ابزار مونیتورینگ شبکه که در سولاریس نوشته شده ، باید دقیقا به همان صورت بر روی یک سیستم و یا ویندوز یا لینوکس اجرا گردد .

اسلاید 8 :

مدیریت سیستم  سولاریس :

lمدیریت دیسک ، فایل های سیستمی و پارتیشن ها

lمدیریت کاربر و گروه

lپیکر بندی دستگاه سخت افزار

lمدیریت پردازش و اختیار انتخابها

l

اسلاید 9 :

ویژگیهای اساسی سولاریس :

lآنها دارای یک کرنل می باشند که به زبان برنامه نویسی C نوشته شده است و این کرنل بیشتر پردازش ورودی و خروجی را کنترل می کند تا این که یک سیستم عامل کامل باشد .

lدارای یک سیستم فایلی سلسله مراتبی می باشند .

lآنها وابسته به فرایند می باشند .

lهمگی آنها مجموعه ای از برنامه های سودمند خط فرمان را به اشتراک می گذارند .

lفرآیند های چندگانه می توانند بصورت همزمان توسط یک کاربر اجرا شوند .

lکاربران چند گانه می توانند با وارد شدن از شبه ترمینال ها ، فرمانها را بطور همزمان اجرا کنند .

اسلاید 10 :

شل در  سولاریس :

یک مفهوم کلیدی سولاریس ، جداگانه بودن واسطه کاربر و سیستم عامل می باشد . این جدایی به این معنی می باشد که یک کاربر می تواند هم با استفاده از یک واسطه کاربری وابسته به ترمینال و هم با استفاده از یک واسطه گرافیکی کاربر بدون تغییر دادن سیستم عامل آن ، به سولاریس دسترسی پیدا کند .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید