بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

پیش گفتار

هر محصول ویژگیها و مشخصات خاصی دارد كه بیش از هر گونه بررسی فنی مالی و اقتصادی طرح لازم است این خصوصیات به درستی شناخته شوند شناخت صحیح مشخصات و انواع مختلف محصول، بدون تردید راهنمای مناسبی جهت تصمیم گیریهای لازم در انتخاب روش و عملیات تولید و محاسبات بعدی مورد نیاز خواهد بود در این ارتباط یكی از مؤثرترین روشهای قابل استفاده، به كارگیری استانداردهای مدرن ملی و جهانی هر یك از محصولها می‌باشد علاوه بر این جهت بررسی بازار لازم است تا شماره تعرفه گمركی محصولات نیز مشخص گردد.

اسلاید 2 :

مقدمه

یكی از لوازم اساسی توسعه، ارتباطات است. با توجه به سرعت مورد نیاز برای تبادل اطلاعات، حجم اطلاعات مورد مبادله و گستردگی شهرها، امروزه تلفن یكی از ضروری‌ترین نیازهای بشر است. با استفاده از تلفن بسیاری رفت و آمدهای زائد درون شهری و برون شهری روزانه حذف می‌شود. در بسیاری از موارد حتی پست نیز توان رقابت با تلفن را ندارد. در ارتباط پستی علاوه بر سرعت كمتر به علت غیرمستقیم بودن رابطه، بسیار از موانع انتقال درست مفاهیم نیز میسر نمی‌باشد و نیاز به ارتباطات تكمیلی بعدی دارد با توجه به اهمیت این سیستم ارتباطی، مخابرات یكی از اركان زندگی در جوامع امروزی است گستردگی شبكه‌های تلفن به حدی است كه اقسی نقاط كشور امروزه از این تسهیلات استفاده می‌كنند این روند در كشور و اكثر كشورهای در حال رشد همچنان ادامه دارد با توجه به اهمیت نقش مخابرات در زندگی روزمره در این طرح بررسیهای لازم برای احداث یك واحد تولید كننده دستگاه تلفن رومیزی انجام می‌شود.

اسلاید 3 :

1ـ1 معرفی اجمالی پروژه

پروژه در مورد تولید تلفن رومیزی است پروژه نشان می‌دهد كه تمام مواد اولیه محصول از داخل تأمین می‌شوند واحد تولید طرح دارای شیفت كاری یك نوبت است و در سال 270 روز كار می‌كند و در روز 5/7 ساعت مشغول به كار است هزینه‌های طرح عبارتند از سرمایه‌گذاری ثابت 844900، سرمایه در گردش 290900، سرمایه‌گذاری كل 1135800 هزار ریال می‌باشد ظرفیت سالانه تولید این محصول 20000 عدد می‌باشد و كل ارزش تولیدات سالیانه براساس ظرفیت اسمی 190000 ریال می‌باشد مساحت زمین طرح 3000 متر مربع می‌باشد و بهای آن 100000 ریال می‌باشد هزینه ساختمان و محوطه سازی 397900 هزار ریال می‌باشد و هزینه انرژی مورد نیاز و مصرفی 63900 هزار ریال می‌باشد و پرسنل مورد نیاز این واحد 21 نفر می‌باشد و حقوق كل و مزایای سالیانه 395900 هزار ریال می‌باشد و دوره برگشت سرمایه 4 سال و 3 ماه است.

اسلاید 4 :

2ـ1 معرفی محصول

محصول مورد نظر دستگاه تلفن رومیزی است. وظیفه تلفن انتقال صدا از نقطه‌ای به نقطه دیگر به كمك ارتباط سیم كشی شده می‌باشد. تلفن می‌تواند در منازل، اماكن اداری، تجاری، اماكن عمومی یا هر مكان دیگری مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به نوع مركز تلفن كه ارتباط بین دو دستگاه را برقرار می‌كند تلفن می‌تواند در داخل سازمانهای بزرگ یا برای ارتباطات شهری، بین شهری و بین الملل به كار رود. با استفاده از تلفن اماكن ارتباط زنده و مستقیم بین دو نفر برقرار شده و اشخاص می‌توانند از هر نقطه‌ای با یكدیگر مكالمه كنند.

اسلاید 5 :

3ـ1 سوابق تولید

تلفنهای رومیزی در حال حاضر توسط دو شركت منابع مخابرات و شركت جهان براساس امتیاز قدیمی شركت زیمنس آلمان تلفن رومیزی تولید می‌كردند كه كارخانه شیراز 20 هزار سیستم برای مدت دو سال و شركت جهان 122000 دستگاه در سال تولید می‌كرده‌اند به گفته مدیران شركتهای فوق هیچ یك تاكنون در ظرفیت تولید كامل نكرده‌اند چون این كالاها وارداتی هستند در آخرین 5 سالی كه آمار منتشر شده به صورت زیر تفكیك می‌کردند.

اسلاید 6 :

به طوری كه ملاحظه می‌كنید به دلیل تحقیقات دولت در زمان جنگ در زمینه تأمین ارز با یك كاهش چشمگیر واردات مواجه بوده‌ایم و به علت نیاز بازار به كالا و افزایش تقاضای آن تلفنهای فانتزی به صورت كالای مسافری وارد كشور شده است.

اسلاید 7 :

  4ـ1 كاربرد محصول

وظیفه این دستگاه انتقال صدا از نقطه‌ای به نقطه دیگر به كمك ارتباط سیم كشی شده می‌باشد با توجه به نوع مركز تلفن كه ارتباط بین دو دستگاه را برقرار می‌كند این دستگاه می‌تواند در داخل سازمانهای بزرگ یا برای ارتباطات شهری و بین شهری یا بین الملل به كار رود.

اسلاید 8 :

1ـ4ـ1 طبقه‌بندی محصول

دستگاههای تلفن را می‌توان از جنبه‌های متنوعی طبقه‌بندی كرد از جمله مواردی كه می‌توان به آن اشاره كرد برحسب سیستم شماره‌گیر، سیستم زنگ، نوع ارتباط گوشی با پایه و انواع تجهیزات اضافی مورد نیاز می‌باشد.

اسلاید 9 :

الف) سیستم شماره‌گیری

دستگاههای تلفن اولیه دارای سیستم شماره‌گیری مكانیكی بودند. در این سیستم پالسهای شماره‌گیری تلفن به كمك چرخ دنده‌های مخصوص صورت می‌گیرد. در این سیستم كاربر با انگشت خود صفحه شماره‌گیر را می‌چرخاند چرخش این صفحه از طریق فنر، محور و چرخ دنده‌های پشت آن یك كلید را قطع و وصل می‌كند كه باعث ارسال پالسهای شماره‌گیری می‌شود. در این نوع شماره‌گیر كاربر با فشاردادن كلیدهایی به تعداد مورد نظر پالس ایجاد می‌كند. این سیستمها علاوه بر ایجاد سهولت در شماره‌گیری از نظر استحكام، طول، عمر و ظرافت نیز بر سیستمهای مكانیكی ارجعیت دارند. همچنین اغلب این شماره‌گیرها دارای یك حافظه برای تكرار آخرین شماره نیز هستند.

اسلاید 10 :

ب) سیستم زنگ

 با توجه به گرایش صنایع به ظرافت و زیبایی محصولات سیستم زنگ تلفنها نیز به تدریج از حالت مكانیكی به الكترونیكی تبدیل شده است البته هنوز هر دو نوع تلفن تولید می‌شود و اشاره به روند تكامل به جهت جدید بودن تلفنهای دیجیتالی است در سیستمهای زنگ مكانیكی تولید صدا در اثر برخورد یك چكش به كاسه زنگ ایجاد می‌شود این سیستم می‌تواند از یك یا دو كاسه زنگ استفاده كند حركت رفت و برگشت چكش نیز توسط یك بوبین مغناطیسی ایجاد می‌شود كه دائماً چكش را جذب و رها می‌كند نظر به اینكه این سیستم دارای حجم زیادی می‌باشد و صدای آن نیز چندان خوشایند نیست مدارهایی كه تولید صدا می‌كند جایگزین این سیستم شده‌اند با ارسال زنگ مدار الكترونیكی تحریك شده و صدای مخصوص تولید می‌كند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید