بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

مقدمه

  • ایران کشوری است که سیم کشی ارتباطی گسترده ای دارد . ایران دارای پنج میلیون استفاده کننده ازاینترنت است و انتظار میرود که تعداد آنان تا سال 2009 به 20 میلیون نفر برسد. بنابراین این تکنولوژی جدید می تواند زمینه ای بسیار مناسب برای کارآفرینی باشد.یکی از شغلهای معروف در این رابطه تاسیس یک کافی نت می باشد.البته در ایران به دلیل بازاریابی و جذب مشتری در کافی نت ها اعمال دیگری از قبیل:تایپ و پرینت- ترجمه مقالات انگلیسی - رایت CD- تهیه مقالات وپایان نامه های دانشجویان و ... انجام می گیرد.

اسلاید 2 :

  • ولی در واقع کافی نت محیطی است که در آن تعدادی رایانه به منظور برقراری ارتباط با یک شبکه رایانه ای وسیع می باشد.در این پروژه ما به بررسی عملکرد یک کافی نت از جمله کافی نت یاهو و همچنین ارائه راه کارها و پیشنهادهایی برای عملکرد بهتر آن می پردازیم.

اسلاید 3 :

مکان سنجی

  • بررسی از نظر جغرافیایی:این آموزشگاه می بایست در یک خیابان اصلی بوده و همین امر باعث می شود تا نسبت به آموزشگاههای دیگر، بیشتر مورد استقبال قرار گیرد.خوب دلیل آن هم مشخص است : چون بیشتر در معرض دید علاقه مندان عصر کامپیوتر قرار می گیرد پس از آن بیشتر استقبال می شود. خوشبختانه آموزشگاه شغلی است که در هر شرایط آب و هوایی شهری مورد نیاز است و یکی از مسائلی که باعث رونق آن می شود، داشتن تمرکز استانی و شهری می باشد.

اسلاید 4 :

مجوزها و مسائل قانونی

  • اکثر آموزشگاهها تا آنجا که من اطلاع دارم ،دارای جواز کاری می باشند.. در هر صورت برای کسب مجوز برای یک آموزشگاه باید ابتدا به اتحادیه ی مربوطه دراداره ی اصناف مراجعه و مبالغی را که جمع آن حدود 1000000 تومان می شود، را به حساب شهرداری،اداره ی اماکن ، اداره ی دارایی و اداره ی اصناف واریز کرد. که جزئیات آن به شرح زیر است:

اسلاید 5 :

1- نیروی انسانی:

  • نیروی انسانی لازم برای اداره یک آموزشگاه از یک مدیر و حدوداً 4 تا 5 نفر مربی می باشد.البته در صورتی که این تعداد افراد آگاهی فنی لازم را، در زمینه رایانه داشته باشند.اما اگر افراد آگاهی سخت افزاری کافی را دارا نباشند،به تعدادی افراد به عنوان گروه فنی نیز نیاز است.بنابراین در این صورت کافی نت به دو گروه سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شود.همان طور که گفته شد کافی نت علاوه بر اداره رایانه ها، به انجام امور دیگری از جمله ترجمه متون انگلیسی و تایپ نیز می پردازد،اما آیا این افراد از عهده ترجمه متون انگلیسی یا تایپ آن بر می آیند؟

اسلاید 6 :

  • در زمینه تایپ و ترجمه متون ممکن است این افراد توانایی لازم را دارا نباشند و فقط این کار را برای رونق کافی نت می پذیرند که در این صورت به تعدادی افراد برای انجام امور دیگری به غیر از کار کافی نت نیاز است.که این افراد را می توان از طریق تبلیغات در روزنامه ها، پس ازآزمایش هایی در زمینه تخصص و توانایی آنها ، به استخدام قراردادی یا رسمی در آورد.

اسلاید 7 :

2- برآورد سرمایه مالی و نحوه تامین آن:

  • میزان سرمایه لازم برای تاسیس یک کافی نت بستگی به مقدار گستردگی محیط و مکان آن و تعداد سیستم ها و تجهیزات، دارد.به عنوان مثال برای راه اندازی کافی نتی با تعداد حدودا 20 رایانه (همراه با ISP) به میزان سرمایه ای بالغ بر30000000ريال و(بدون ISP) میزان سرمایه ای بالغ بر80000000ريال نیاز است.که برای تامین این سرمایه اولیه نیاز است قسمتی از آن از تسهیلات بانکی و قسمتی دیگر از شراکت با شخص دیگر و قسمتی دیگر از آورده شخصی باشد.البته گروه کارآفرینان نیز ، تسهیلاتی را برای کارآفرینی قرار داده است که از جمله آن اعطای وام برای راه‌اندازی کافی ‌نت می باشد.

اسلاید 8 :

  • با توجه به گزارشی از خبرگزاری ایسنا، كانون فرهنگي اجتماعي استان آذربايجان غربي به زناني كه قصد راه‌اندازي كافي نت ويژه بانوان را دارند وام اعطا مي‌كند.
  • به گزارش خبرنگار «زنان» ايسنا، فريبا بشيري، مديرعامل كانون‌هاي فرهنگي اجتماعي استان آذربايجان غربي در اين زمينه گفت: زنان استان آذربايجان غربي مي‌توانند با ارائه طرح احداث كافي نت به اندازه مبلغ مورد درخواست وام دريافت كنند، بنابراين ميزان مبلغ وام اعطايي هيچ محدوديتي وجود نداشته اما مبلغ درخواستي بايد با طرح ارائه شده از سوي آنها همخواني داشته باشد.

اسلاید 9 :

  • به گفته وي تاكنون سه زن كارآفرين براي اجراي اين پرژوه طرح‌هاي خود را ارائه داده‌اند كه بعد از بررسي هاي لازم درباره اعطاي وام اقدام صورت خواهد گرفت.
  • بشيري همچنين از احداث سه كافي نت مخصوص زنان اين استان در سه منطقه جنوب، مركز و شمال آذربايجان‌غربي خبر داد و افزود: بزودي كافي نت مركزي در شهر اروميه با تجهيز به 6 كامپيوتر از سوي كانون اين استان احداث خواهد شد كه اعتبار تخصيص يافته براي آن 100 ميليون تومان بوده و توسط استانداري به كانون فرهنگي اجتماعي استان داده شده است. بنابراین می توان از وام ها و تسهیلاتی از این نوع در راه اندازی کافی نت استفاده کرد.

اسلاید 10 :

3- تجهیزات و تاسیسات:

  • قبل از هرچیزتجهیزات ،تاسیسات وابزار کار باید بطور منطقی و مناسب با اصول ساده جایگزین، وسپس، به صورت یک مجموعه در نظر گرفته شود وترتیب استقرار تجهیزات و تاسیسات باید به صورتی باشد که درمقابل تغییرات وتوسعه انعطاف پذیر باشد وتجهیزات کمکی باید در مکان هایی که جوابگوی نیازها می باشد مستقرگردد.
  • مهمترین عامل برای رضایت افراد ، تهیه کردن تجهیزات مدرن با توجه به اینکه تجهیزات در عصر رقابت روز به روز مدرن و پیشرفته تر می شود ، موسسه ای موفق خواهد بود که بتواند رضایت افراد را به هر طریقی به دست آورد.
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید