بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

تعریف محیط زیست

nمحیط زیست مجموعه ای است از آب، هوا، خاک، نور خورشید، گیاهان، جانوران، اقلیم و دیگر عوامل جاندار و بیجان که با یکدیگر ارتباط متقابل دارند و به طور مستقیم شرایط زیستی را برای موجودات زنده (از جمله انسان) فراهم می سازند.

n

 

اسلاید 2 :

 

nمحیط زیست انسانی یا به عبارت دیگر محیط زیست انسان ساخت، به آن بخش از محیط زیست اطلاق میگردد که به دست بشر ساخته شده و زاییده تفکر اوست.

nجمعیت جهان طی سالهای 1950 تا 2000 میلادی از 5/2 میلیارد نفر به حدود 6 میلیارد نفر رسید و پیش بینی می شود که در نیمه قرن حاضر به بیش از 10 میلیارد نفر برسد.

nجمعیت ایران در سال 1300 حدود 5/9 میلیون نفر برآورد شده بود و در سال 1375 به 64 میلیون نفر افزایش یافت و با نرخ رشد 4/1، در سال 1400 به 90 میلیون خواهد رسید.

اسلاید 3 :

nدر شروع قرن 19 حدود 3 درصد از جمعیت دنیا در نواحی شهری زندگی می کردند. این رقم در سال 1900 به حدود 15 درصد رسید و امروزه به حدود 50 درصد افزایش یافته است. پیش بینی می شود که در سال 2025 حدود 5/62 درصد از جمعیت دنیا شهرنشین شوند.

 

اسلاید 4 :

nمصرف فعلی انسان از فراورده های کشاورزی، چوب و سوختهای فسیلی بیش از 30 درصد از کل سطح جاپای بوم شناختی  موجود کره زمین است. به عبارتی، به کره ای 30 درصد بزرگتر از کره فعلی نیاز است تا بتواند مصرف موجود را (بدون تخریب اکوسیستمها) در خود جای دهد.

اسلاید 5 :

nعبارت است از واحد یا مقیاسی از اراضی بارور و آب مورد نیاز یک ناحیه، شهر یا کشور یا انسان برای تولید کلیه منابعی که مصرف می کند و جذب کلیه مواد زائدی که تولید می کند.

nقلمروهای سکونتگاهی، راهها، سدها، پل ها، کارخانه ها و نظایر اینها، جاپای انسان در طبیعت به شمار می روند.

اسلاید 6 :

دسته بندی مسائل زیست محیطی شهری

.1امور مواد زائد جامد؛

.2امور آب و فاضلاب؛

.3امور مربوط به آلودگی هوا و صدا.

اسلاید 7 :

nمنابع مختلف تولید زباله در سطح شهر:

صنایع و کارگاهها، خانوارها، بیمارستانها، ادارات، مدارس، مراکز تجاری، تفرجگاههای عمومی، رفت و روب شهری و...

n زباله پس از تولید در هر یک از منابع ذکر شده نیاز به اعمال مراحل مختلف جمع آوری تا بازیافت و دفع دارد.

اسلاید 8 :

nدر تهران روزانه 7500 تن زباله خانگی و 20 هزار تن نخاله ساختمانی تولید می شود.

nتهرانی ها سالانه 30 میلیون و 250 هزار دلار پلاستیک، 55 میلیون دلار پسماند غذایی آشپزخانه، 65 میلیون دلار کاغذ و مقوا و 50 میلیون دلار نان در مرکز دفن کهریزک دفن می کنند که بازیافت آن سالانه بیش از 200 میلیون دلار صرفه جویی ارزی به دنبال خواهد داشت.

اسلاید 9 :

nنزدیک به 10 درصد معادل 700 تن از زباله های تهران را در روز کاغذ تشکیل می دهد در حالی که تنها 100 تن آن بازیافت می شود.

nبرای تولید هر تن کاغذ در کشور 15 اصله درخت تنومند قطع می شود.

n

اسلاید 10 :

nآب سالم آبی است كه آلوده نباشد، مصرف كننده را به بيمارى ناقل از آب مبتلا نسازد، عارى از مواد سمى و يا موادمعدنى و آلى بيش از حد استاندارد باشد.

nمهمترین آلاینده های آب تهران نیترات و فسفات است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید