بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

  • از زمانی که بشر به زندگی اجتماعی روی آورد, برای رفع نيازهای خود همواره در کارهای دسته جمعی و گروهی نياز به هماهنگی و رهبری و در بسياری موارد برنامه ريزی و سازماندهی پيدا کرد.
  • در هر زمينه ای که برای تحقق اهداف دسته جمعی نياز به همکاری پيدا می شد.
  • ولی واقعيتی که وجود دارد اين است که بدون وجود انديشه مديريتی از بدو زندگی اجتماعی انسانها, يا از بدو تاريخ, عمل مديريت وجود داشته است.
  • بررسی تاريخ ملل باستانی مانند مصر, چين, ايران و روم نشانگر آنست که بدون وجود سيستمهای منطقی از اعمال سازمان يافته و نظامدار و بدون مديريتی دقيقي امکان اجراي سيستمهای آبياری و کشاورزی منظم برای آبادانی سرزمينهای آنها, ساختن آثار معماری بسيار عظيم و دقيق و زيبا و بسياری از موارد ديگر امکان پذير نبود.

اسلاید 2 :

مديريت چيست؟

  • انسان برای نيل به مقاصد خود و جهت دادن به فعاليتهای در راستای هدفهايش به سرپرستی, نظارت] هماهنگی و هدايت نياز دارد. مجموعه وظايفی که رفتار و فعاليتهای سازمان را در مسير هدف تنظيم تداوم فعاليت خود به مديريت نياز دارد.

    1- هدف داشته باشيد

    شما, همه چيز برای مردم نيستيد, بر روی مشتريان مخصوص خودتان تمرکز کنيد و سعی کنيد آنها را راضی کنيد. بازار هدف شما معمولاً بخش خاصی از مردم هستند نه همه مردم.

اسلاید 3 :

2- متفاوت باشيد

  • اگر رقباي شما کاری را انجام می دهند, شما انجام ندهيد, از بازارهای شلوغ پرهيز کنيد که در اين بازارها همه محصولات و تبليغات آنها مانند هم هستند.

    3- يک تيم داشته باشيد

    برای پر نمودن يک جای خالی در کسب و کارتان استخدام نکنيد. افراد را برای اين استخدام کنيد که بخشی از تيم شما باشند و کسب و کار شما را بسازند.

اسلاید 4 :

4-سريع باشيد(مديريت زمان داشته باشيد)

5-تشکر کنيد

خيلي زياد, به مشتريان و کارمندهای خود بگوييد که چقدر برای شما مهم هستند. حتی بهتر از اين, اينکار را با روشهای قديمی انجام دهيد, قلم را برداريد و اين مطلب را برای آنها بنويسيد.

اسلاید 5 :

6-يکرو باشيد

  • مطمئن باشيد که کسب و کار شما دارای ظاهر و درون يکسان باشد. مشتری هميشه بايد با تمام افراد در کسب و کار شما يک ارتباط مناسب داشته باشد.

    7-لبخند بزنيد

    قيمت, محصولات, کيفيت يا خدمات شما دليل خريد يک مشتری از شما نيست, بلکه مشتری چون شما را دوست دارد از شما خريد می کند.

اسلاید 6 :

8-خوش بين باشيد

  • هميشه نيمه پر ليوان را ببينيد. نگرش مثبت شما در انتها بر همه چيز غلبه کرده و تمامی مسائل جانبی شما را در بر خواهد گرفت.

    9-فروشنده مهربان

    تلاش نکنيد با فشار و زور خدمت يا محصولی را به مشتری بفروشيد. مشکلات را حل کرده و نيازهای مشتری را  بر طرف نمائيد. بهترين کاری را که می توانيد برای مشتری انجام دهيد.

اسلاید 7 :

10-آسايش خود را فراموش نکنيد

  • هيچگاه اعتقاد نداشته باشيد راهی که می روطد هميشه بايد برويد, هيچگاه باور نکنيد که ايده های جديد يا تکنولوژي جديد بدرد شما نمی خورد.

    برآوردهای زمانی

    زمانيکه فعاليت مورد نظر از نظر روال کار؛ تهيه و تنظيم گرديد, همه فعاليتی را بايد بر حسب زمانيکه برای انجام آن لازم است  روشن ساخته و "برآورد زمانی" آن را معلوم نمود.

    گرچه می توان از برآورد زمانی منفرد استفاده نمود ولی سه نوع برآورد زمانی برای هر فعاليت بکار برده می شود:

اسلاید 8 :

1-برآورد زمانی با خوش بيني (optimizer time) (to)

  • مدت زمان لازم برای انجام فعاليت بدون پيش بيني مشکلات اينده, در بسياری از موارد چنين برآورد زمانی مشکل و دارای احتمال موفقيت کمی است. تجربه نشان داده است که فقط يک درصد احتمال برای انجام کار زودتر از زمان پيش بيني شدهخ وجود دارد.

    2-برآورد زمانی محتمل (motlikely time) (tm)

    مدت زمانی که در آن فعاليت مربوط با بيشترين احتمال انجام می گردد. در اين نوع براورد بايد حوادث عادی پيش بيني گرديده و زمان کافی برای وقايع غير قابل پيش بيني در نظر گرفته شود و بر اساس بهترين اطلاعات موجود برآورد مربوط به عمل آيد.

اسلاید 9 :

3-براورد زمانی با بدبيني (pessimistic time) (tp)

  • مدت زمان لازم برای انجام فعاليت با درنظر گرفتن مشکلات آينده. در صورتی که برآورد زمانی استفاده کنيم بايد برآورد زمانی محتمل(tm) را به کار برد.
  • برآورد زمانی را مستقيماً روی دياگرام شبکه مي نويسند و اگر از سه نوع برآورد استفاده شده باشد. ترتيب نوشتن آن: اول برآورد زمانی با خوش بيني , دوم برآورد زمانی محتمل و سوم برآورد زمانی با بدبيني مي باشد. اين عمل موجب تسهيل در فهم مطالب و فعاليتها گرديده احتمال بی توجهی به بعضی از فعاليتها را کاهش می دهد.

اسلاید 10 :

مديريت زمان

  • مديريتزمان امری محال و غيرممکن است. اين نکته نگران کننده ولی در عين حال منطقی است. بنابراين مهم نيست که شما مشغول انجام چه کاری هستيد؛ زمان بدون توجه به شما با سرعت ثابت يک ثانيه در هر ثانيه به حرکت خود ادامه خواهد داد . تا زمانی که نتوانيم ماشين زمان را کنترل کنيم زمان نيز قابل کنترل نيست. سوال اين است؛ شما چگونه قصد داريد چيزهايي را که هم اکنون در حال انجام دادن آن هستيد کنترل کنيد؟
  • ممکن است بارها شنيده باشيد که تمرکز اصلی مديريت زمان بر مفهوم زمان است. اگرچه بحث زمان در مديريت زمان به دفعات مطرح می شود با اين وجود زمان تنها يک عامل ثتنويه در مديريت زمان به شمار می ايد زيرا که عامل اساسی در مديريت زمان واقعی بايد اولويتهای شخصی شما باشد.
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید