بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

ملاحظات و مقتضیات حاکم بر نحوه طراحی و اجرای نظام  ICT سازمان تامين اجتماعی
(حوزه عمل اصلی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین)

 

  • سازمان تامین اجتماعی مجری احکام دولت، مجلس، دیوان عدالت اداری و آراء وحدت رویه و حتی موردی مراجع موصوف است و پیش بینی بالاترین حد انعطاف در سیستم های نرم افزاری سازمان تامین اجتماعی نیز پاسخگوی تصمیمات اقتضایی حاکم بر حوزه مورد عمل آن نمی باشد.
  • سازمان تامین اجتماعی یک سازمان درآمد – هزینه است و حجم و پیچیدگی اتوماسیون سازمان تامین اجتماعی نسبت به سایر دستگاههای دولتی، مضاعف است.
  • سازمان تامین اجتماعی دارای گستره زمانی و فعالیتی بسیط و مستمر با مخاطبین خود است و حجم تعاملات و بسامد تبادلات اطلاعات و پردازش آنها در سیستم نرم افزاری سازمان تامین اجتماعی بسیار بالاست.
  • تعدد و تنوع خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی، بسیار زیاد است و تنوع خدمات تامین اجتماعی، باعث افزایش تعداد و پیچیدگی سیستم های نرم افزاری آن می شود.
  • سازمان تامین اجتماعی با فرار بیمه ای روبروست و در سیستم های نرم افزاری سازمان تامین اجتماعی، امکان برقراری نظامات عنصر به عنصر مالی (بصورت قطعی) وجود ندارد و اعمال سیستم کنترل داخلی صد در صد میسر نیست.

اسلاید 2 :

  • سازمان تامین اجتماعی با پدیده ً سواری رایگان ً یا  ً  برخورداری من غیر حق ً  روبروست و اعمال کنترلهای زیاد در سیستم نرم افزاری سازمان تامین اجتماعی برای جلوگیری از سوء استفاده لازم است، ولی از آنجا که نبایست موجبات نارضایتی کارفرمایان و بیمه شدگان فراهم شود به قدر کفایت، مقدور نیست.
  • دریافت های سازمان تامین اجتماعی دارای ما به ازای مشخص و مستقیم است و ایجاد ارتباط عنصر به عنصر در سوابق بیمه مشمولین قانون تامین اجتماعی، در سیستم های نرم افزاری سازمان تامین اجتماعی، برپیچیدگی نوع طراحی آنها تاثیر می گذارد.
  • سازمان تامین اجتماعی با کثرت و تنوع مخاطبین مواجه است و این امربر نحوه طراحی و نیز چگونگی کاربری سیستم های نرم افزاری آن تاثیر گذار است و امکان همانند سازی وجود ندارد.
  • سیستم بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با بیمه های خصوصی و نظام بانکی متفاوت است، در سیستم های نرم افزاری سازمان تامین اجتماعی امکان نامنویسی و تکمیل مستندات مورد نیاز و اعمال کنترل در ورودیها، بطور کامل میسر نیست.

اسلاید 3 :

  • سازمان تامین اجتماعی اعطا کننده مجوز و آغاز گر برقراری ارتباط و تعامل با مخاطبین خود نیست و برای پیمایش استمرار آن نیز، ابزار قانونی لازم را در اختیار ندارد فلذا امکان نام نویسی و تکمیل اطلاعات مربوط به بیمه شده و کارفرما، قبل از آغاز شمول بیمه در سیستم های نرم افزاری تامین اجتماعی وجود ندارد.
  • اطلاعات موجود در بانکهای اطلاعاتی سیستم نرم افزاری تامین اجتماعی مرور زمان و تاریخ انقضاء ندارد و در نتیجه حجم انبارش و پردازش جاری اطلاعات بیمه ای در سازمان تامین اجتماعی بسیار بالاست.
  • سازمان تامین اجتماعی نمی تواند ارائه خدمات خود را بویژه در مورد بیمه شده موکول به ارائه پرونده یا سوابق قبلی و یا منوط به تکمیل بودن اطلاعات نماید به همین سبب در سیستم های نرم افزاری تامین اجتماعی امکان پی جویی و ردیابی سوابق گذشته، قبل از آغاز ارتباط و تعامل جدید با مخاطب مقدور نیست.

اسلاید 4 :

  • سازمان تامین اجتماعی به حکم تبادلات اطلاعاتی و تعاملات مستمر و یومیه با کارفرمایان،
    بیمه شدگان و مستمری بگیران و ... ، جزو پیشگامان و متقدمین بکارگیری تکنولوژیهای نوین محسوب می شود و بر همین اساس، طرح ریزی و پایه گذاری استفاده از رایانه در سازمان موصوف، از قدمتی دیرینه برخوردار است. که از جمله آن می توان به پی ریزی سایت متمرکز رایانه ای با بهره گیری از شرکتهای خارجی در قبل از انقلاب و ایجاد معاونت آمار و انفورماتیک و پیاده سازی سیستم های پرداخت حقوق متمرکز برای پرسنل و نیز مستمری بگیران و ...  در سالهای پس از انقلاب اشاره نمود.
  • در این میان شاید بتوان تاسیس ً شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین  ً  در ایام پایانی سال  1370  و متعاقب آن تهیه و تدوین  ً طرح جامع اتوماسیون سازمان تامین اجتماعی  ً  (مصوب سال  1373  شورایعالی تامین اجتماعی)  و تعیین شرکت یاد شده بعنوان مجری انحصاری طرح موصوف را نقطه عطفی در تاریخ اتوماسیون سازمان یاد شده دانست.

اسلاید 5 :

 

اسلاید 6 :

  • ماحصل یک دهه تلاش شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین که به اعتبار تصدیگری امر اتوماسیون سازمان تامین اجتماعی، با اتکاء بر دانش فنی و تخصصی موجود در شرکت و با پشتیبانی و مظاهرت فکری و عملی سازمان مزبور بعنوان یکی از شرکتهای معظم در عرصه ICT کشور مطرح می باشد، در شرایط حاضر عبارت است از یک نظام اتوماسیون درون زا و بومی شده در قریب به  1000  واحد ستادی، استانی و اجرایی سازمان تامین اجتماعی که پاسخگویی مستمر و خدمات رسانی متداوم به بیش از  44%  جمعیت کل کشور را برعهده دارد.
  • طراحی، ساخت، پیاده سازی و پشتیبانی قریب به 100 سیستم نرم افزاری در حوزه های بیمه ای، درمانی، پشتیبانی، مالی و اداری، طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی قریب به  1000  شبکه محلی و گسترده در واحدهای ستادی، استانی و اجرایی سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور،  تامین، تعمیر و نگهداری قریب به 000ر50  اقلام سخت افزاری (کامپیوتر، پرینتر، مونیتور، سرور و ... ) و راهبری امور تولید و پردازش سالانه بیش از 5/2  میلیارد رکورد اطلاعات، نشانگر حجم و مقیاس فعالیت شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین برای مشتری اصلی خود یعنی سازمان تامین اجتماعی می باشد که در حال حاضر و با توجه به رویکردهای نوین سازمان یاد شده، حجم و گستردگی این فعالیت ها رو به تزاید می باشد.

اسلاید 7 :

مختصات کلی شرکت مشاور مديريت و خدمات ماشینی تامین

-   سال تاسیس 1370

-   نوع شرکت : سهامی خاص

-   مالکیت سهام شرکت : 100% متعلق به سازمان تامين اجتماعی

-   مجمع شرکت : هئیت مديره سازمان تامين اجتماعی

-   سرمایه شرکت  :  در ابتدای تاسیس  000ر000ر5  ریال، سپس 1.000.000.000 ریال و اخیرا
به  7.000.000.000  ریال از محل اندوخته ها و ذخائر شرکت افزایش سرمایه
يافته است .

-شرکت درحال حاضر دارای گواهینامه استاندارد کیفیت ( 2000- 9001 - ISO) می باشد و در حال اجرای نظام پیشنهادات و مدیریت مشارکتی بوده و برای اخذ ایزوهای تخصصی نظیر  ISO 7000  طرح ریزی و اقدام نموده است.

- شرکت طی سالهای 77 تاکنون دارای رتبه يک رقمی شرکتهای انفورماتیک کشور بوده و درحال حاضر در رتبه 4 قرارداد (مرجع رتبه بندی شورایعالی انفورماتیک کشور)

- شرکت از سال 1378 صلاحیت فنی و مجوز تولید کامپیوتر تا 5000 دستگاه را از وزارت صنایع اخذ نموده و در حال فعالیت و  مونتاژ است

 

اسلاید 8 :

- شرکت درحال اخذ صلاحیت فنی و رتبه بندی شرکتهای مشاور از سازمان مديريت و برنامه ريزی کشور است

-شرکت عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ميباشد

- شرکت همانند سایر شرکتهای انفورماتیکی کشور ، سهامدار شرکت تحقیقات انفورماتیک کشور
می باشد.

- شرکت در حال حاضر دارای 200 نفر پرسنل می باشد که ترکیب تحصیلی آنان عبارتست از
 1  نفر دکترا ،  16   نفر فوق لیسانس ،   106  نفر لیسانس ،  18 نفر فوق دیپلم ،  59 نفر دیپلم و پائینتر که به صورت رسمی ، قراردادی و ساعتی فعالیت می نما
يند.

- در حال حاضر بیش از  40  شرکت همکار در سراسر کشور فعالیت های برون سپاری شده این شرکت را در حوزه زیرساخت  ICT  انجام می دهند و دارای یک شبکه ملی در این عرصه می باشیم.

-شرکت طی ششماهه اخیر با تمرکز بر حوزه تحقیق و توسعه موفق به نشر اولین کتاب تخصصی خود و نیز پذیرش دو مقاله در سمینارهای تخصصی بین المللی شده است.

اسلاید 9 :

  • ایجاد دفتر راهبری سیستم ها (قبل از آن دفتر برنامه ریزی خدمات ماشینی) و نیز تمهید و تدارک شورای انفورماتیک و کمیته های تلفیق امور اتوماسیون در معاونتها، استانها و واحدهای اجرایی جهت ایجاد هماهنگی و همراستایی در فعالیت ها را که به ابتکار و با حمایت شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین صورت گرفت نیز یکی از نکات مثبت نظام اتوماسیون سازمان تامین اجتماعی است .
  • شناسایی، جذب، حمایت آموزشی و بازآموزی نزدیک به 100 نفر نیروی متخصص فنی تحت عنوان کارشناس فرابری داده ها در واحدهای ستادی، استانی و اجرایی سازمان تامین اجتماعی در بخشهای بیمه ای و درمانی که با همت شرکت صورت می پذیرد باعث نهادسازی و بومی سازی فعالیت های اتوماسیون سازمان گردید.
  • تقید و تعهد مشترک مدیریتی و کارشناسی و نیز بین سازمان و شرکت (مجری طرح) از سال  1377  در سازمان تامین اجتماعی مبنی بر عدم راه اندازی واحد جدید غیرمکانیزه و عدم انجام فعالیتهای جدید بصورت دستی، به نحوی که از سال مذکور تا کنون هیچ واحد غیرمکانیزه ای وجود نداشته و افتتاح نشده و کلیه فعالیت های جدید بصورت مکانیزه صورت می پذیرد.

اسلاید 10 :

  • در حال حاضر و به رغم افزایش روز افزون تعداد بیمه شدگان ( با توجه به 14  قشر جدید که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفتند )  و مستمری بگیران  ( با توجه به مسن شدن سازمان و اجرای قوانین بازنشستگی زودرس )  در سازمان تامین اجتماعی، براساس بودجه مصوب  1385  شورایعالی تامین اجتماعی مقرر شده است به ازای هر تعداد نفر افت نیروی انسانی  ( بازنشستگی و  ... )  تنها  75%  جذب نیرو صورت پذیرد، که این امر را می توان یکی از اثرات اتوماسیون سازمان دانست.
  • در حال حاضر کشور برای برقراری بیمه های اجتماعی روستائیان و عشایر که جمعیت بالفعل تحت پوشش آن از جمعیت تحت پوشش جدید سازمان در 14 قشر و صنف افزوده شده به مشمولین قانون تامین اجتماعی کمتر است، ساختار و تشکیلات مجزایی تعبیه و اعتبارات قابل توجهی اختصاص داده است و این در حالی است که عملیات تعمیم و گسترش بیمه به اقشار موصوف، از سوی سازمان تامین اجتماعی بدون افزایش ردیف و نیرو صورت پذیرفته است.
  • سازمان تامین اجتماعی یکی از متقدمین و پیشگامان طراحی و ساخت سیستم جامع بیمارستانی بومی شده در ایران می باشد ، این در حالی است که طرحهای پایلوت سیستم های غیر بومی بیمارستانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد و بیمارستان شاهرود در زمان وزرای سابق و اسبق وزارتخانه مزبور، تاکنون به نتیجه نرسیده است.
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید