بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

ژاپن

ژاپن اولين كشوري بود كه نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها را در سال 1721 و به گونه اي استراتژيك و بنياني مطرح و پياده نموده است.

سال 1721 در ژاپن يك جعبه كوچكي قرار داده شده بود تا مردم نظراتشان را در اين جعبه كوچك بياندازند، اين جعبه ها به دستور شوگان هشتم موسوم به يوكوشيمين توكوگاوا نهاده شده بود، همه شهروندان اين اجازه را داشتند كه پيشنهادها، درخواستها و حتي شكايتهايشان را به اين جعبه بياندازند.

 بنظر شوگان ها اين روش بهترين مكانيسم جهت درك نظرات

 و ديدگاههاي مردم نسبت به خط مشي هاي حكومتي بود.

 

اسلاید 2 :

سوئد

پس از ژاپني ها ، اين سوئدي ها بودند كه از طريق تشكيل كميته هاي سلطنتي و به گونه اي نهادينه شده حركت نمودند، حركتي قوي و محكم كه هنوز پس از گذشت ساليان مديد، كشوري نتوانسته به اين درجه محكم، نظام مند و نهادينه گر عمل نمايد.

در سال 1742 كميته هاي سلطنتي نظرات مردم را در تصميم گيريهاي سازماني دخالت دادند، چون مي دانستند كه هيچ چيز براي مردم ارزشمند تر از آن نيست كه نظراتشان را در تصميم گيريهاي خودشان بطور عيني و مشهود مشاهده نمايند.

(Bardewich 1986)

 

اسلاید 3 :

ايتاليا

   پس از سوئدي ها، اين بار  ايتاليائي ها وارد ميدان مشاركت شدند و به دستور "دوگ ونس" dake Venice از طريق نصب منشوري در قصر پادشاهي مزاياي پيشنهادهاي مردم را به ديواره هاي قصر آويختند.

 

اسلاید 4 :

انگلستان

در سال 1770 اولين بار برنامه هاي نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها در ناوگان دريائي انگليس اجرا گرديد.

اين امر بيانگر آن بود كه آنها به شنيدن صداي نيروهاي خود در نيروي دريائي اهميت مي دادند و اين بدون ترس از تنبيه و يا مجازات ناشي از عملكرد بود.

استقرار نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها ترس ناشي از حرف زدن و اظهار نظر را از بين برد، چون تا قبل از اجراي نظام پيشنهادها اينكه نيروئي جرئت حرف زدن داشته باشد مترادف با به دار آويختن اش بود.

اسلاید 5 :

روسيه

در روسيه، پطر كبير براي اولين بار مردم روسيه را به ارائه پيشنهادها و نظراتشان دعوت نمود و توانست از طريق مشاركت مردم در ارائه تصميم هاي خود پايه هاي امپراطوري خود را در روسيه مستحكم سازد.

اسلاید 6 :

اسکاتلند

در اسكاتلند براي اولين بار يك اسكاتلندي جوان بنام ويليام دني (William denny) به كاركنان خود دستور داد تا پيشنهادهاي خود را در زمينه كاهش هزينه هاي ساخت كشتي به وي ارائه دهند, اين اتفاق در سال 1871 در اسكاتلند افتاده است. ويليام دني مالك شركت توليد كشتي موسوم به دومبارتن (Dumbarton) بوده است.

انديشه ويليام دني منجر به پايه گذاري قوانين و مقررات مدوني جهت راهنمائي كميته هاي نظام پيشنهادها براي پرداخت پاداش بوده و از سوي ديگر موجب افزايش خلاقيت و اختراع و تحول عظيمي در صنعت كشتي سازي گرديد.

اين موضوع اولين تلاش سيستماتيك و مدون اجرائي بوده است كه به منظور افزايش خلاقيت در يك شركت اجرا شده است.

اسلاید 7 :

در كشور آلمان در سال 1872 اولين بار اين شركت كروپ آلماني بود كه در اجراي نظام پيشنهادها پيشگام بوده است. وي در اين سال حقوق و مزاياي كاركنان را نيز بطور مفصل تدوين نمود.

در اين سال كروپ در خصوص نحوه ارائه پيشنهادها، ارزشيابي، و تأييد يا رد پيشنهاد و نحوه پويا سازي نظام پيشنهادها مباحث مسبوطي را وضع نمود.

اسلاید 8 :

در كشور امريكا براي اولين بار و در سال 1894 آقاي جان پاترسون (Johan Patterson) بنيانگذار شركت مالي و پولي ملي آمريكا موسوم به (N.C.R) نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها را تحت عنوان "نظام صد نفر" اجرا نمود.

وي اولين فردي بود كه در آمريكا توانست نظام پيشنهاد را به صورت كاملاً عاطفي و احساسي وارد نظام كارخانجات (N.C.R ) نمايد.

اسلاید 9 :

در كشور امريكا براي اولين بار و در سال 1894 آقاي جان پاترسون (Johan Patterson) بنيانگذار شركت مالي و پولي ملي آمريكا موسوم به (N.C.R) نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها را تحت عنوان "نظام صد نفر" اجرا نمود.

وي اولين فردي بود كه در آمريكا توانست نظام پيشنهاد را به صورت كاملاً عاطفي و احساسي وارد نظام كارخانجات (N.C.R ) نمايد.

اسلاید 10 :

در سال 1898 شركت كداك با اجراي نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها از اشتهار كافي برخوردار شده و دبير اجراي نظام پيشنهادها به دليل موفقيت در اجراي اين نظام به مقام رياست كداك منصوب گرديد. ابتدا در اين شركت براي هر كارگر كه شيشه هاي پنجره هاي محل اشتغال خود را براق تر و تميزتر نگه دارد معادل 2 دلار جايزه تعيين نمود.

در سال 1915 يك شركت نساجي موسوم به شركت كانابوچي بوسكي (Kanebuchi Boseki) با توجه به تجارب شركت (N.C.R) و بازديد از اين شركت نظام پيشنهادها را اجرا نمود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید