بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

بيان مسأله تحقيق

احداث سد توانسته است به توسعه كشاورزي منطقه كمك نمايد، به عبارت ديگر احداث سد بر شاخص اصلي توسعه يعني كشاورزي و افزايش درآمد تاثیر داشته است

اسلاید 2 :

اهمیت مسئله تحقیق

nدر اين است كه با كسب آگاهي از توانمنديها و امكانات اين دهستان، مي‌توان برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و صحيح جهت توسعه ی روستايي اين منطقه نمود كه اين امر خود موجب توسعه ی ملي خواهد شد.

اسلاید 3 :

فرضيّات تحقيق

nفرضيه اول:

nاحداث سد باعث افزايش سطح زير كشت در محدوده ي مورد مطالعه شده است.

فرضيه دوم:

احداث سد باعث افزايش درآمد در بين روستاهاي برخوردار از شبكه آبياري سد شيرين دره شده

است.

اسلاید 4 :

روش تحقیق

nروش كتابخانه‌اي

nروش اسنادي و آرشيوي

nروش ميداني

اسلاید 5 :

مشكلات تحقيق

     1- كمبود منابع در مورد دهستان مورد مطالعه؛

 

n2- عدم مساعدت و همكاري برخي از ادارات در ارائه آمار و اطلاعات .

    

اسلاید 6 :

موقعیت جغرافیایی ، حدود و وسعت دهستان :

این دهستان بین 37:35 تا 38:54 عرض جغرافیایی و 55:30 تا 57:15 طول جغرافیایی قرار گرفته است .

دهستان اترک 5/1450 کیلومتر مربع وسعت دارد،

در محدوده این دهستان 44 روستا و 40مزرعه و مکان وجود دارد

اسلاید 7 :

برای بررسی وضعیت آب و هوای منطقه مورد مطالعه و تعیین نوع اقلیم آن به علت عدم وجود ایستگاه هواشناسی در دهستان اترک از آمار ایستگاه هواشناسی شهرستان بجنورد استفاده شده است.

میانگین درجه حرارت در فصل تابستان بیشتر از سایر فصول می‌باشد که بیانگر گرمای شدید در این فصل می‌باشد. این دهستان دارای حداکثر درجه حرارت 6/31 درجه سانتی‌گراد در تیرماه و حداقل درجه حرارت 0/3- درجه سانتی‌گراد در دی‌ماه می‌باشد که تفاوت آن 6/28 درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

میانگین یارندگی سالانه 267 میلیمتر

اسلاید 8 :

nفرضيه دوم:

nاحداث سد باعث افزايش سطح زير كشت در محدوده ي مورد مطالعه شده است.

در روستای چوپلی تپه میزان سطح زیر کشت محصولات زراعی قبل از احداث سد 375 هکتار بوده که بعد از احداث سد به 410 هکتار افزایش یافته است که 35 هکتار به سطح زیر کشت این روستا اضافه شده است که باعث افزایش درآمد روستا بعد از احداث سد شده است.

در روستای عشق آباد میزان سطح زیر کشت محصولات زراعی قبل از احداث سد 530 هکتار بوده که بعد از احداث سد به 639 هکتار افزایش یافته است و 109 هکتار به سطح زیرکشت این روستا اضافه شده است که معمولاً به علت دوبار کشت شدن زمین بعد از احداث سد می‌باشد و بعد از برداشت محصول گندم در فصل تابستان نیز هندوانه و چغندر قند کشت می‌شود و این افزایش سطح زیر کشت قاعدتاً منجر به افزایش درآمد روستائیان می‌شود.

اسلاید 9 :

در روستای کیکانلو میزان سطح زیر کشت محصولات زراعی قبل از احداث سد 555  هکتار و بعد از احداث سد به 670هکتار افزایش یافته است که حدود 115 هکتار به سطح زیر کشت این روستا اضافه شده است که افزایش سطح زیر کشت باعث افزایش درآمد روستائیان می‌شود.

در روستای محمد آباد میزان سطح زیر کشت حصولات زراعی قبل از احداث سد 808 هکتار و بعد از احداث سد به 825 هکتارافزایش یافته است که حدود 20 هکتار به سطح زیر کشت این روستا اضافه شده است که باعث افزایش درآمد روستا بعد از احداث سد می‌شود.

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید