بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

مقدمه

    محال است که با سیستم های کامپیوتری سر و کار داشته باشید و تاکنون به پیغام خطایی بر نخورده باشید . پیغام خطاها جزوی از سازه های برنامه هشدار دهنده می باشند که خیلی ها به آن ها توجه می کنند و خیلی دیگر از آن میهراسند .

     در این که وجود  پیغام خطا مفید است شکی نیست اما اتفاقی که بر اساس آن پیام خطا نمایش داده می شود ممکن است اصلا خوشایند نباشد !

     در این تحقیق سعی شده  پیغام خطاهای یک سیستم کامپیوتری مورد بحث قرار گیرد .

    باشد که توانسته باشیم قدمی هر چند کوتاه در آشنایی شما با پیغام خطاهای سیستم برداشته باشیم .

اسلاید 2 :

بروز خطا در هنگام پاك كردن فايل‌ها

گاه مي‌خواهيد فايل و يا پوشه موجود در يك CD را پاك كنيد و با پيام زير مواجه مي‌شويد. معني آن اينست كه نمي‌توانيد اين فايل را پاك كنيد چون صفت مشخصه فايل شما read-only است.

اسلاید 3 :

گاهي مي‌خواهيد عكسي را در برنامه فتوشاپ تغيير دهيد، زمانيكه ميخواهيد تغييرات انجام شده را ثبت يا ذخيره نماييد با پيامي مواجه مي‌گرديد كه مفهوم آن اينست كه «ثبت تغييرات مقدور نيست، چون اين فايل قفل مي‌باشد، اگر مي‌خواهيد تغييرات را ثبت نماييد ابتدا از طريق فرمان    propertiesقفل را باز كنيد» يعني بر روي فايل مورد نظر راست كليك نموده و از منوي ظاهر شده فرمان  propertiesرا برگزينيد تا كادر مشخصات ظاهر گردد، در كادر مشخصات تيك  read-onlyرا با يك كليك بر روي آن برداشته rad-only و دكمه ok را بزنيد.

اسلاید 4 :

بروز خطا در هنگام حذف كردن فايل‌ها

ممكن است هنگاميكه بخواهيد تمام فايل‌هاي موجود در پوشه مذكور را حذف نماييد با پيغامهاي خطايي كه در تصوير زير نشان داده شده است مواجه گرديد كه در اين صورت شايد مجبور شويد از حذف كردن آن فايل صرف‌نظر كنيد چرا كه برنامه‌اي در حال استفاده از آن بوده و به شما اجازه حذف كردن آن را نمي‌دهد.

اسلاید 5 :

خطا هنگام كپي كردن يا انتقال فايل‌ها

گاهي هنگام كپي كردن يا انتقال فايل‌ها نيز با خطاي «دسترسي به فايل امكان‌‌پذير نيست» مواجه مي‌شود اما در اين حالت امكان اينكه برنامه‌اي در حال استفاده از آن فايل باشد بسيار كم است بلكه معمولاً به علت خرابي يا خش‌دار بودن سي‌دي‌ها با چين خطايي مواجه مي‌گرديد.

اسلاید 6 :

بروز خطا در هنگام وصل شدن به اينترنت

 - اگر كادر خطاي مقابل ظاهر شود بيانگر آنستكه خط تلفن شبكه و يا خط تلفن خودتان اشغال مي‌باشد، در اين هنگام اگر به آزاد بودن خط تلفن خود اطمينان داريد دكمه  redial=51را بزنيد تا شماره‌گيري مجدداً صورت پذيرد.

اسلاید 7 :

اگر كادر خطاي مقابل ظاهر شد بيانگر مشكل خط تلفن مي‌باشد، كه دليل احتمالي آن به شرح ذيل خواهد بود:

- سيستم تلفن يا كانكتور مودم درست وصل نشده باشد يا خط تلفن قطع باشد و اشكالاتي از اين قبيل.

اسلاید 8 :

- كادر خطاي مقابل هنگامي ظاهر مي‌شود كه اسم شناسه يا رمز عبور را اشتباه تايپ كرده باشيد و يا مدت زمان اعتبار اسم شناسه و رمز عبورتان تمام شده باشد. در اين صورت دكمه cancel را بزنيد و پس از وارد نمودن اسم شناسه و رمز عبور قابل قبول، مجدداً ‌براي اتصال به اينترنت اقدام نماييد.

u

اسلاید 9 :

- گاه به علل مختلف شركت سرويس دهنده دچار مشكل شده و قادر به پذيرش درخواست اتصال شما نمي‌باشد، در اينگونه موارد كادر خطاي مقابل نشان داده مي‌شود. توجه داشته باشيد كه بروز اين نوع اشكال در شركت‌هاي سرويس دهنده موقتي بوده و ممكن است در تلاش مجدد به اينترنت وصل شويد.

u

اسلاید 10 :

بروز خطا در رايت كردن

در رايت مجدد اگر ظرفيت كل سوژه‌هاي جديد از ظرفيت فضاي باقيمانده سي‌دي بيشتر باشد و يا اگر در اولين باري كه سوژه‌هاي مورد نظرتان را بر روي يك سي‌دي خام رايت مي‌نماييد ظرفيت كل سوژه‌ها از ظرفيت سي‌دي خام بيشتر باشد با يك كادر اخطار مواجه

خوايد شد. كه بايد در اين كادر بر دكمه finish كليك نموده، به كادر سي‌دي رايتر رفته و برخي از سوژه‌ها را پاك نماييد تا به تناسب ظرفيت دست يابيد و آنگاه دوباره‌ براي رايت كردن اقدام نماييد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید