بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

 

  درمورد پيدايش و شكل گيري اين رشته ورزشي تاريخ دقيقي را نمي توان مشخص نمود . ولي بدون ترديد پيدايش و شكل گيري آنرا مي توان به قبل از ميلاد مسيح نسبت داد.

اسلاید 2 :

 

  ريشه كلمه ژيمناستيك كه يك واژه يوناني است كلمه گيمنوس به معني هنر لخت مي باشد . يونانيها مجموعه هايي را به نام ژيمنازيا ساخته بودند و در آنجا به تمرين مي پرداختند .

اسلاید 3 :

 

  فيلسوفهاي يوناني مانند پلاتو ، ارسطو و سقراط به ژيمنازيومها مي رفتند و در آنجا علاوه بر اينكه بدنهايشان را تمرين مي داند به بحث و گفتگو پيرامون فلسفه جهت تمرين فكرهايشان نيز مي پرداختند . طرز فكر آنها درباره ژيمناستيك ناشي از اين موضوع مي شدكه آنها معتقد بودند (فكر سالم در بدن سالم است ) .

اسلاید 4 :

  در پانصد سال قبل از ميلاد ايرانيان خرك حلقه اوليه را بوجود آوردند كه به عنوان يك طرح تمريني براي سواره نظام جهت يادگيري حركات بالا رفتن ، فرود آمدن و حركات همراه با تاب خوردن براي مبارزه كردن روي اسب در طي جنگ مورد استفاده قرار مي گرفت .

اسلاید 5 :

   سيستمهاي ژيمناستيك كه براي قدرت بخشيدن به مبارزات نظامي انديشيده شده بود به مقدار زيادي بوسيله رومي ها استفاده ميشد . طبيعت عملي آن زمان ورزش را به جنگ تبديل كرده بود . مانند ايرانيان رومي ها در سيركهايشان اسب سواري و ارابه راني را در يك ميدان دايره اي تمرين مي كردند از اين رو اصطلاح سيرك بوجود آمد .

اسلاید 6 :

  تا آغاز دوره رنسانس هيچ علاقه اي جهت پيشرفت اين ورزش نشان داده نشد تا بالاخره مركورناليس ايتاليايي كتاب  مفيدي  بنام  هنرژيمناستيك انتشار داد و پس از اين زمان ورزش ژيمناستيـك بتدريج در بيشتر كشورهاي اروپايي مانند آلمان ، دانمارك ، فرانسه ، سوئيس و غيره رونق يافت .

اسلاید 7 :

  جان بيس دوي آلماني اولين اروپايي بود كه تمرينات ژيمناستيك را بطور مدون شده تدريس كرد .پس از آن جان گوتس موتس اولين فردي بود كه كتابي بنام ژيمناستيك جديد چاپ و منتشر كرد و به پدر بزرگ ژيمناستيك معروف شد .

اسلاید 8 :

  بعد از شكست آلمانها در فرانسه فردريك لودويك يان آلماني  مصمم شد كه مردم آلمان را طي   برنامه اي از نظر قواي جسماني و رواني تقويت نمايد. بنابراين با بوجود آوردن يك ژيمنازيوم در شهر برلين ، نوجوانان و جوانان را به اين ورزش تشويق و ترغيب نمود . در آنجا بود كه وي وسايل پارالل ، بارفيكس ، خرك حلقه و پرش خرك را ابداع نمود .

اسلاید 9 :

  پرهنريك لينك سوئدي يكي از افراد ديگري بود كه براي گسترش ژيمناستيك زحمت كشيد وي بر اجراي صحيح حركات و عمليات ورزشي در زمان معين تأكيد داشت . در واقع لينك تحقيق علمي در تربيت بدني را پايه گذاري نموده و اعتقاد داشت كه اگر فردي بخواهد با ورزش ژيمناستيك بدنش را بسازد لازم است كه او بدن انسان را از نظر آناتومي و فيزيولوژي نيز بشناسد .

اسلاید 10 :

  ورزش ژيمناستيك توسط آلمانيها به امريكـا بـرده شـد و آقـــاي دادلي سارجنت در معرفي ژيمناستيك در آمريكا تلاش فراواني كرد .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید