بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

1- تجهیزات و پیکربندی یک شبکه Wireless

سخت افزار مورد نیاز به منظور پیکربندی یک شبکه بدون کابل به ابعادشبکه مورد نظر بستگی دارد . علیرغم موضوع فوق ، در این نوع شبکه ها اغلب و شاید   هم قطعا" به یک access pointو یک اینترفیس کارت شبکه  نیاز خواهد بود . در صورتی که قصد ایجاد یک شبکه موقت بین دو کامپیوتر را داشته باشید ، صرفا" به دو کارت شبکه بدون کابل نیاز خواهید داشت .

اسلاید 2 :


 Access Point چيست ؟

سخت افزار فوق ، به عنوان يک پل ارتباطی بين شبکه های کابلـی و دستگاههای بدون کابل عمل می نمايـد . بـا استفـاده از سخت افـزار فوق ، امکان ارتباط چندين دستگاه به منظور دستيـابی به شبکـه فراهـم می گـردد .access point می توانـد دارای عملکـردی مشابـه يک روتر نيز باشد . در چنين مواردی انتقال اطلاعات در محدوده وسيعتری انجـام شـده و داده از يـک access point به access point ديگر ارسال می گردد .

اسلاید 3 :

Access Point ها همچون یک مرکز فرستنده و گیرنده امواج رادیویی شبکه های بدون سیم عمل می کنند.

Access point نود ها را در شبکه های محلی بدون سیم (WLAN) مدیریت و تنظیم می کند ومی تواند اطلاعات مورد نیاز کلاینت ها از قبیل آدرس IP , DNS سرور و دروازه را جهت ارتباط آنها با یکدیگر و با شبکه های دور دست بصورت خودکار در

اختیار آنها قرار دهد.

اسلاید 4 :

 
کارت شبکه بدون کابل

هر يک از دستگاههای موجود بر روی يک شبکه بدون کابـل ، به يککارت شبکه بدون کابل نياز خواهند داشت . يک کامپيوتر Laptop ، عموما" دارای يک اسلات PCMCIA است که کارت شبکه درون آن قرار می گيـرد . کامپيوتـرهای شخصـی نيز به يک کارت شبـکه داخلی که معمولا" دارای يک آنتن کوچـک و يا آنتـن خارجـی است ،

نياز خواهند داشت .آنتن های فوق بر روی اغلب دستگاهها ،اختياری بوده و افزايش سيگنال بر روی کارت را بدنبال خواهد داشت .

اسلاید 5 :


پيکربندی يک شبکه بدون کابل به منظور پيکربندی يک شبکه بدون کابل از دو روش متفاوت استفاده می گردد :

   

1- روش Infrastructure  :

به اين نوع شبکه ها، hosted و يا managed نيز گفته می شود .

* استفاده از يـک و يا چنديـن Access Point ( موسـوم بــه gateway و يا روترهای بدون کابل ) که به يک شبکـه موجـود متصـل می گردند .

    

اسلاید 6 :

 * دستگاههای بدون کابل، امکان استفاده از منابع موجود بر روی شبکه نظير چاپگر و يا اينترنت را بدست می آورند .

2-  روش Ad-Hoc :

به اين نوع شبکه ها ، unmanaged و يا peer to peerنيز گفته می شود .

در روش فوق هر يک از دستگاهها  مستقيما" به يکديگر متصل می گردند.مثـلا" يک شخص بـا دارا بـودن يک دستگاه کامپيوتـر

اسلاید 7 :

 laptop مستقر در محوطه منزل خود می تواتند با کامپيوتر شخصی موجود در منزل خود  به منظور دستيابی به اينترنت ، ارتباط برقرار نمايد .

اسلاید 8 :

در Access Point  هاي قديمي و پايه حداکثر 10 الي 20 کلاينت اجازه اتصال و برقراري ارتباط با يکديگر را داشتند . در حالي که اين عدد در مدل هاي جديد تا 255 کلاينت افزايش پيدا کرده است .

اسلاید 9 :

 بر روي هر Ap بصورت پيش فرض آدرس Ip در نظر گرفته شده که از طريق آن و به وسيله يک کاوشگر وب مي توان به مديريت وتنظيم Ap پرداخت .که معمول ترين روش است .

اسلاید 10 :

ويژگي Roaming چيست ؟

در شبکه هاي بزرگ و در محيط هايي با شعاع تحت پوششزياد مي باشد مي توان چندين َAP را به يکديگر پيوند زد و يک محيط بدون سيم با شعاع زياد ايجاد کرد که کلاينت مي تواند در صورت نياز به حرکت در اين محيط بدون نگراني  از قطع ارتباط بپردازد . 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید