بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

رنزو پیانو در سال 1937 در جنوآ، ایتالیا در خانواده ای معمار به دنیا آمد. تحصیلات خود را در پلی تکنیک میلان انجام داد. هنگامی که دانشجوی معماری در دانشگاه پلی تکنیک معماری میلان بود مرتب از پروژه های ساختمانی پدرش بازدید می کرد که این بازدید ها تجربه های علمی و کارآمدی را برای او به ارمغان آورد. پدر، چهار عمو و برادرش همه پیمانکار ساختمانی بودند

دفتر فنی و کارگاه رنزو پیانو در سال 1980 در پاریس و جنوآ ایتالیا شکل گرفت و اکنون حدود 100 مهندس، معمار و متخصصین دیگر در قسمتهای مختلف شرکت مشغول به کار هستند که همگی معتقد به ساخت ساختمانهای کارآمد و آزمودن ایده هایی هستند که منعکس کننده ایده های رنزوپیانو است در حالی که کارهای او آمیخته با تکنولوژی روز معماری می باشد ولی ریشه و اصل کارها به طور واضح نمایانگر فلسفه و سنت ملی کلاسیک ایتالیا است

اسلاید 2 :

مقدمه

 از آثار بزرگ این معمار مشهور ایتالیایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساختمان تاسیسات شرکت اتومبیل سازی فیات در شهر تورینو ایتالیا

استادیوم فوتبال شهر باری ایتالیا

مرکز فرهنگ و هنر جرج پمپیدو در پاریس

فرودگاه شهر ژاپن

پوتز دامر پلاتز در شهر برلین آلمان

مجموعه برج های سیدنی استرالیا

ساختمان مرکز علم و تکنولوژی ملی هلند در شهر آمستردام

ساختمان آکادمی علوم ایالت سانفرانسیکو آمریکا

مجتمع ورزشی راوانا

ایستگاه مترو جنوا

پایانه مسافربری کانسای

مرکز طراحی مرسدس بنز در اشتوتگارت

و..

شكل1 اصول كاركرد كليه چيلرها

  

            شكل2 اصول كاركرد چيلرها جذبي

اسلاید 3 :

مقدمه

 افتخارات

عضویت افتخاری جامعه معماران آمریکا، آمریکا، 1981

مدال طلا از انستیتو سلطنتی معماران بریتانیا، انگلستان، 1989

جایزه کیوتو، ایناموری فوندیشن، کیوتو، ژاپن، 1990

عضویت افتخاری دانشکده هنر و تحقیقات آمریکا، آمریکا، 1994

از طرف یونسکو به عنوان سفیر معماری حسن نیت معرفی شد ، 1994

جایزه میکل آنژ از رم، ایتالیا، 1994

جایزه اریز موز ، آمستردام، هلند، 1995

جایزه معماری پریتزکر،  کاخ سفید، واشینگتن، آمریکا، 1998

معمار دانشکده ملی سن لوکا، رم، ایتالیا، 1999

سلطان معماری، ونیز، ایتالیا، 2000

جایزه لئوناردو، رم، ایتالیا، 2000

جایزه وکسنر،  مرکز هنر وکسنر، کلومباس، اوهایو، آمریکا، 2001

شكل1 اصول كاركرد كليه چيلرها

  

            شكل2 اصول كاركرد چيلرها جذبي

اسلاید 4 :

کلیسای پادره پیو

دراین کلیسا زائران در امتداد مسیر پیاده رویی مستقیم و طولانی وشیبداربامناطقی تراس بندی شده به صورت باغ های گسترده در اطراف آن به محل کلیسا هدایت می شوند.این مسیر با تاقِِ ورودی درجهت کلیسا وصلیبی بزرگ تقریباً به بلندی 40 متر که به مثابه کانون ورودی به نظر می رسد؛همسو شده است.9 ستون اول میدان جلوی کلیسا که ارتفاع آنها به 25 متر می رسد،بار هشت زنگی را که برجِ زنگ اصلیِ کلیسا را تشکیل می دهند،تحمل می کنند

اسلاید 5 :

کلیسای پادره پیو

در این طرح رنتزو پیانو،محل عابدان به شکل حلزونی عظیم-طرحی مرکب ازسه چهارم دایره که شعاع آن به طور یکنواخت کاهش می یابد-پوشیده شده است.مواد آن که برای بیان سادگی و صلابت انتخاب شده اند،ازسنگ و جوبوشیشه محلی اند.پوستۀ بسیار بزرگ سقف از جنس ورق مسِ که ازپیش زنگار بسته،زیر ساختاری باربر از چوب و سنگ آهک دارد.
این زیرساخت باربر،مرکب ازدوردیف تاق سنگیِ متقابل است که به صورت دایره ای شکل چیده شده اند.در مجموع 21 تاق از این دست وجود دارد که حلقۀ داخلی

و خارجی ای را بوجود می آورند

اسلاید 6 :

کلیسای پادره پیو

که تاق های حلقۀ خارجی بازنمود نسخۀ کوچک شدۀتاق های

 حلقۀ داخلی اند.تاق های حلقۀ داخلی از مرکزسه چهارم

دایره،محلی که محراب واقع شده است،آغاز می شوند.

از آنجا که دهانه های تاق ها به طور یکنواخت کاهش

می یابد،لذا با کاهش شعاع دایره،شکل مارپیچی به وجود

 می آید که یادآور صدف حلزون است.این ساختارشعاعی

که به بخش هایی با گنجایش 300-400 صندلی تقسیم

 شده،تجمعِ حتی المقدورنزدیک به محراب را موجب

می شود.

این ساختار تاقی شکل همراه با سیستم ساختاری ثانوی

ازجنس چوب،وزن سقف چوبی راتحمل می کند.برای بازی لازم به هنگام زلزله،کابل های فولادی بین تاق ها کشیده شده اند

اسلاید 7 :

کلیسای پادره پیو

منطقه ای که با شکل سه چهارم دایره محصورشده،رأس

 میدان مثلثی شکلی را تشکیل می دهد که رو به پایین

به سمت ورودی شیبدارمی شود.پنجرۀ شیشه ای رنگیِ

 بزرگی که در زیر تاق سنگی کار گذاشته شده است،ورود

نور به کلیسا رافیلتره می کند

اسلاید 8 :

کلیسای پادره پیو

پیاده رو که با اسلب هایی از جنس همان سنگ

 تاق ها مفروش شده،کلیسا وحیاط ورودی را به

 یکدیگر متصل می سازد.این سنگفرش تا درون

 سالن ادامه پیدا می کندوبدین لحاظ تفکیک گذراز

حیاط ورودی یه فضای داخلی را ازبین می برد.

حیاطورودی تا 30 هزارنفر رادرخودجای می دهد.

 

اسلاید 9 :

مجموعه فرهنگی ژان ماری تجیبائو

پيانو در مقام معمار (هاي-تك) شروع به كار كرد و بعد ها به عنوان معمار

ارگانيك شناخته شد و در نهايت به عنوان يك معمار مبتكر و خلاق در فنون

 و روش هاي ساختمان سازي به شهرت رسيد و هنوز هم بهترين نشان و

 افتخار كار هاي او تلاش وتحقيق مداوم براي يافتن افق هاي جديد معماري

 است كه از طريق روش هاي جديد فضا سازي و با تا كيد بر قدرت تفسير

وباز انديشي در مورد نيازها وانتظارات انسان معاصرحاصل مي شود .

پيانو هميشه تلاش كرده روش ها و مفاهيم سنتي در مورد جهت و نحوه

قرار گيري ساختمان را مورد باز انديشي قرار دهد وبا استفاده از شرايط و

 قابليت هاي طبيعي اقليم و محيط اطراف ساختمان و هدايت ويژگي هاي

مطلوب آن به داخل فضايي خوش آيند وسازگار باشرايط طبيعي را در داخل

 ساختمان خلق نمايد .

موضوع عجيب ديگر اين كه وی در اسكيس هايش ايجاد جريان ها و اشعه

 ها در اطراف ساختمان و تعامل آن ها با خورشيد هميشه با مداد كمرنگ و سبز نشان مي داد .

اسلاید 10 :

مجموعه فرهنگی ژان ماری تجیبائو

با اينكه پيانو يك بنا زاده است و با قوانين و اصول مقبول ساختمان سازي بخوبي آشناست اما هميشه تلاش كرده طافق ها وشيوه هاي جديدي را جستجو كند تا پتانسيل هاي جديد مصالح را كشف و كيفيت و ارزش هاي انساني صنعت گري را غني كند .

مجموعه فرهنگی ژان ماری تجیبائو – نیوکالدونیای فرانسه

طراحی 1991- ساخت 1993 تا 1998

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید