بخشی از مقاله

مقدمه
اصل ورزش را از يونان دانسته اند که به منظور چابکي بدن و ايجاد قوت انجام مي يافت و پاروزني، بوکس، کشتي، شنا، شمشيرزني، تيراندازي، اسکي و ورزش هايي چون بيس بال، سافت بال و بسکتبال و انواع فوتبال و چوگان بازي، واليبال ، گلف ، انواع تنيس، شنا، پرتاب وزنه و ... جزو ورزش محسوب مي شوند.
اولين ملتي که ژيمناستيک را بنيان و آن را نام نهاده اند، يونانيان قديم مي باشند، که ابتدا اصول ورزش در يونان خيلي خشن و ناصحيح بود و اولين نتيجه از ورزش را بزرگ نمودن عضلات بدن مي دانستند. بعدها ورزش در يونان به شکل ريسمان بازي جان بازي درآمد و براي آن اهميت زيادي قايل بودند و عمل کنندگان آن را آکروبات مي ناميدند و اين نوع حرکات را

آکروباتيک مي گفتند. به محل هايي که در آن جا ورزش مي نمودند، ژيمنازيوم گفته مي شد، که مهم ترين آن ها يکي ليسه و ديگري آکادمي نام داشت و چون مردم در آن محل ها لخت ورزش مي کردند، کلمه ژيمناز از کلمه گيمنوس که به معناي لختي است گرفته و به آن محل ها نام نهادند و بعداً به عموم ورزش هاي بدني نيز ژيمناستيک نام گذاشته شد.
مورخ مشهور، ويل دورانت مي نويسد: آن (مدينه فاضله بچه ها) فنون خانه داري را به دختران و فنون شکار و جنگ را به پسران مي آموختند و به پسران آموزش مي دادند که چگونه شکار کنند و ماهي بگيرند و شنا کنند و همچنين شخم زدن کشت زارها، دام گستري، دامپروري و نشانه روي با تير و نيزه را مي آموختند، تا در جمع مخاطرات زندگي توان محافظت و حراست از خويش را دارا باشند.


اما اگر بيش تر در مساله دقت کنيم، در خواهيم يافت تعليم و تربيت در حقيقت با پيدايش و سکنا گزيدن بشر در روز زمين آغاز شده است. خاک و سنگ و کوه و تپه و دريا و جنگل و جويبار و ديگر مظاهر طبيعت و نيز خود زندگي و نيازهاي آن. نخستين کتاب هاي درسي نوع بشر بوده اند.


از قديم ترين روزگاران و حتي پيش از پيدايش خط، نياز به تأمين خوراک و پوشاک از راه شکار حيوانات و احتياج به کسب توانايي براي مقابله با خطرهاي طبيعي و دشمنان گوناگون، جوامع کهن بشري را واداشته بود که به امر تربيت بدني، به عنوان يکي از مهم ترين امور زندگي توجه نمايند و اين حقيقت را دريابند که قدرت، استقامت، مهارت و سرعت را که در زندگي انسان ها از اهميتي برخوردار است، مي توان با بهره گيري از تمرين ها و فعاليت هاي جسماني تا حد قابل ملاحظه اي تقويت کرد.


قتي دولت ها و حکومت ها تشکيل و تاسيس شدند، رهبران آن ها متوجه شدند که براي حفظ يا گسترش مرزهاي خود، نيازمند بازوان توانايي هستند که در جنگ ها بتوانند پيروزي را براي آن ها به ارمغان آورند؛ ويل دورانت در اين باره مي نويسد:
از ضروريات دولت ها و تاکيد بر روي حفظ نيروي جسماني، پيروزمندي در جنگ هايي بوده است که متکي بر قدرت بدني و نيرومندي جسماني بوده است، و نيرومندي و مهارت بدني، حاصل نخواهد شد، مگر در ورزش هايي که در بازي هاي المپيک مقرر گرديده است.

گزارش کارآموزي :
احتراماً به استحضار مي رساند کاراموزي اينجانب نيما دارين از تاريخ 18/12/86 در مجموعه ورزشي شهيد شيروري در سالن اختصاصي بدمينتون آغاز گرديد که در بدو ورود با استقبال مسئول محترم مجموعه گشتم و بعد از مراسم معارفه و آشنايي با يکايک اعضاء مسئولان مربوط کارآموزي خود را با نام خدا و آشنا شدن با سيستم کاري آنجا (سالن بدمينتون) آغاز کردم امکانات مجموعه ورزش شهيد شيرودي به شرح زير است.


دو عدد زمين چمن فوتبال- زمين هاي تنيس – سالن بوکس- استخر و سنا سالن چند منظوره- دو عدد زمين چمن مصنوعي – سالن اختصاصي بدمينتون که خودکارآموزي خود را در آنجا سپري کردم.
و در پايان از بذل عنايت و توجه جناب آقاي دکتر بهبهاني، دفتر ارتباط با صنعت، عوامل سالن بدمينتون و مجموعه ورزشي شهيد شيرودي که در جهت ارتقاء سطح کيفي و کمي کارآموزي ما را ياري نموده اند کمال تشکر را دارم .

تاريخچه بدمينتون در ايران
با ورود کارشناسان نفتي انگليس به ايران بدمينتون به کشور ما راه يافت البته اين شروع منحصراً در مناطق نفت خيز جنوب و براي پر کردن اوقات فراغت کارشناسان بود که در نهايت کارمندان ايراني شرکت نفت هم در اين رهگذر به اين ورزش علاقه مند شدند. اين رشته ورزشي پس از خروج کارشناسان به دست فراموشي سپرده شد تا اينکه ميزباني بازيهاي آسيايي را در سال 1353(1974) تقبل نمودند، چون رشته بدمينتون يکي از رشته هاي اين بازيها بود. در اين راستا سازمان تربيت بدني در سال 1351 فدراسيون بدمينتون را تاسيس نمود.


از آنجايي که اين رشته ورزشي در ايران هنوز ناشناخته و نوپا بود مسئولين امر جهت راه اندازي و شروع صحيح اين رشته از کشور هندوستان مربي صاحب نامي به نام ديپوگوش را به همکاري دعوت کردند.


وي در مدت پنج سال اقامت در ايران به کار آموزش و تعليم بدمينتون اشتغال داشت. اولين مسابقه غير رسمي اين رشته ورزشي در سال 1351 بين تيمهاي تهران و خوزستان بر گزار شد که تهران پيروز ميدان اين ديدار بود. در سال 1352 اولين مسابقات قهرماني کشور به صورت رسمي در تهران با شرکت 24 تيم برگزار شد و نهايت عناوين قهرماني را به ترتيب : تهران، خوزستان و اصفهان کسب نمودند.


تيم ملي بدمينتون ايران در سال 1353(1974) براي اولين بار در بازيهاي آسيايي تهران شرکت و بين 13 تيم شرکت کننده به مقام هشتم دست يافت. اولين رئيس فدراسيون بدمينتون ايران در سال 1351 آقاي امير نويدي بود که تا سال 1356 در اين سمت انجام وظيفه نمود. از سال 1356 تا 1358 اين رشته ورزشي توسط کميته بدمينتون اداره مي شد و در سال 1358 فدراسيون بدمينتون دوباره تأسس شد و اعضاء آن بصورت انتخابي مشخص شدند، عبارت بودند از آقايان اسماعيل کدخدا زاده، منوچهر ياوري، مرتضي مداحي، داريوش فروغي، غلامحسين يزدان پناه، محمد شاه حسيني و حسن خودي (نماينده سازمان تربيت بدني).


در سال 1360 مسئولين فدراسيون مجدداً از طرف رئيس سازمان تربيت بدني منصوب شدند و اين روند تاکنون ادامه داشته و روساي فدراسيون به شرح زير بوده است:
1360 منوچهر ياوري،3/1361 رضا حمزه لو،5/1363 محمد حسن عالميف 6/1365 غلامحسين نوريان، 1368 تا به حال مهدي کرباسيان.
هر سال مسابقات قهرماني کشور به صورت تيمي و انفرادي (يک نفره و دونفره) در رده هاي مختلف سني (خردسالان- نوجوانان- جوانان- بزرگسالان و پيشکسوتان) برگزار مي گردد.
مسابقات باشگاهي (باشگاههاي دسته يک و برتر به صورت ليگ و باشگاههاي دسته دو به صورت متمرکز) هر سال برگزار مي گردد.


مسابقات قهرماني دانشگاهها، موسسات آموزش عالي دانشگاههاي آزاد اسلامي و اوپن نيز برگزار مي گردد. در سال 1366 اولين دوره مسابقات بين المللي شهداي هفتم تير در تهران برگزار شد. از سال 1369 مسابقات بين المللي بدمينتون دهه مبارکه فجر که جزء تقويم ورزشي فدراسيون جهاني بدمينتون مي باشد هر ساله برگزار مي گردد. در سال 1370 اولين دوره مسابقات جوانان آسيا در ايران (زنجان) برگزار شد و تيم دونفره ايران مقام سوم را کسب نمودند. در سال 1376 اولين دوره مسابقات بدمينتون غرب آسيا در تهران برگزار گرديد که تمام مقامها از آن بازيکنان جمهوري اسلامي ايران بود.


اولين مسئول کميته داوران فدراسيون بدمينتون : آقاي محمد شاه حسيني و از سال 1381 تا بحال آقاي ابوالفضل مهاجر بختياري مي باشد.

زدن ضربه ها از بالاي سر با پرش جفت

يکي ديگر از پرشهاي ارزشمند در بازي بدمينتون پرش جفت مي باشد، بازيکنان با اين پرش مي توانند ضربه مناسب را در ارتفاع بالاتري به توپ بزنند. يکي از اين پرشها، پرسش جفت است که بازيکنها توپ را از جلو و بالاي سر خود مي توانند بزنند.


اکثر بازيکنهائيکه از اين پرش استفاده مي کنند داراي ضربه هاي قوي اسمش هستند، همچنان براي زدن ضربه با پرش جفت بازيکنها بايد از آمادگي بدني خوبي برخوردار باشند. اين نوع پرش هم در بازي يک نفره و هم در بازي دونفره براي زدن اسمش بسيار مهم است. عکس شماره 1 پرش جفت در بازي يک نفره و عکس شماره 2 پرش جفت در بازي دونفره را قبل از زدن ضربه نشان مي دهند.


مراحل زدن ضربه هاي بالاي سربا پرش جفت براي بازيکن راست دست:
1- بازيکن به حالت آماده و تشخيص اينکه مي تواند از پرش جفت براي زدن ضربه استفاده کند.
2- فاصله پاي چپ و پاي راست در هنگام پريدن تقريباً به اندازه عرض شانه ها باز مي باشد.
3- دست راست از آرنج جمع (زاويه بين بازو و ساعد حدود 90 درجه) دست چپ هم کمي جم است.
4- زانوها خم شده (زاويه پشت زانو حدود 120 درجه) همزمان با باز شدن زانوها و مچ پاها و استفاده از دو دست و بالاتنه جهت پرش بيشتر مانند عکس شماره 4
5- بعد از بلند شدن از روي زمين دست راکت باز نمي شود، اما دست چپ بصورت تقريباً کشيده در جلو و دست راکت دار در عقب با کمي قوس کمر و زانوهاي کمي (جم يا باز بودن زانوها بستگي به تکنيک هاي بازيکنها دارد). مانند عکس شماره 5


6- باز شدن دست راکت دار، پائين آمدن دست چپ تبديل قوس و چرخش بالاتنه بجلو و سپس برخورد راکت با توپ (اگر اسمش باشد شدت ضربه زياد و راکت با توپ (اگر اسمش باشد شدت ضربه زياد و راکت بطرف لبه تور، اگر تاس کلير باشد شدت ضربه متوسط، زاويه راکت با توجه به تاس حمله اي و دفاعي بطرف بالا و ديواره سالن خواهد بود .
در صورتيکه دراپ شات باشد، ضربه آرام و زاويه راکت در جهت لبه تور قرار مي گيرد.)


7- بعد از زدن ضربه ادامه حرکت راکت بجلو و فرود بازيکن با دو پا بطوريکه اکثرا پاي راست در جلو و پاي چپ در عقب قرار مي گيرند.
8- در عکس شماره 8 هوچيا، چانگ، در شماره 9 سون، جون ، در شماره 10 ليم سويي، کينگ، در شماره 11 کيم، مون، سو و در شماره 12 قهرماني ديگر و شاره 13 عليرضا شفيعي را قبل از زدن توپ با پرش جفت بالاي سر نشان مي دهند.
نکته مهم و قابل توجه:


در پرش جفت اکثر بازيکنها در موقع جدا شدن از روي زمين دست راکت دار خود را باز مي کنند. اين عمل باعث مي شود که نتوانند از حداکثر نيروي وارده به توپ جهت ضربه اسمپ استفاده کنند. به مرحله 5 و عکس شماره 5 در آموزش بايد توجه ويژه اي بشود. در ضمن از تمرينهاي پرش تک پاي قيچي بالاي سر، براي پرش جفت بالاي سر استفاده کنيد.

زدن ضربه ها از سمت راست
انتهاي زمين با پرش جفت براي بازيکن راست دست

يکي ديگر از پرسشهاي مهم براي زدن ضربه هاي اسمش، نصف اسمش تاس کلير در بازي بدمينتون پرش جفت بطرف سمت راست عقب زمين براي بازيکن راست دست و سمت چپ عقب زمين راي بازيکن چپ دست مي باشد. موارد استفاده از اين پرش بخصوص در بازي دونفره از اهميت ويژه اي برخوردار است. با اين پرش بازيکنها خود را در ارتفاع بالاتري به توپ مي رسانند، اين رساندن باعث مي شود که بازيکنها حق انتخاب ضربه هاي بيشتري را داشته باشند. اگر اين پرش انجام نشود توپ در ارتفاع پائين تري قابل ضربه زدن خواهد بود، که در نتيجه حق انتخاب بازيکنها را محدود مي کند.


مراحل زدن آموزش پرش جفت سمت راست انتهاي زمين راي بازيکن راست دست:
1- بازيکن مسير توپ را دنبال کرده تا شرايط زدن ضربه را تشخيص دهد.
2- پاي موافق دست راکت عقب تر از پاي چپ بطرف گوشه زمين قرار مي گيرد.
3- شانه و بالاتنه دست راکت دار متمايل به گوشه زمين و زاويه ساعد و بازو حدود 90 درجه مي باشد.


4- پرش با دوپا صورت مي گيرد، اما فشار بيشتر بر روي پاي راست جهت پريدن زيادتر مي باشد. نحوه پرش با توجه به نزديکي و دوري توپ نسبت به بازيکن فرق خواهد کرد. هرچه توپ دورتر باشد بازيکن بيشتر پرش طولي و کمتر پرش عمودي خواهد نمود، و بالعکس اگر به توپ نزديکتر باشد، پرش بازيکن بيشتر عمودي و کمتر طولي خواهد بود .
5- دست راکت دار جم و دست ديگر بالا و تنه چرخش بطرف عقب دارد تا ايجاد دامنه حرکتي براي زدن ضربه نمايد. مانند عکس شماره 2
6- باز شدن دست راکت دار براي زدن ضربه مورد نظر، اگر اسمش، يا دراپ شات باشد زاويه راکت بطرف لبه تور و اگر تاس کلير باشد تقريباً بطرف بالا خواهد بود.
7- ادامه حرکت دست راکت بطرف جلو، فرود بازيکن بر روي دوپا، اما بيشتر سنگيني بر روي پاي راست خواهد بود .
چرا قوانين بازي بدمينتون


به خصوص امتياز گرفتن به صورت رالي درآمد؟
از حدود سال 2000 فدراسيون جهاني بدمينتون در فکر اين بود که بتواند مدت زمان بازي ها را کاهش دهد، زيرا بعضي مسابقات تيمي 6 ساعت طول مي کشيد که هم تماشاگر را خسته مي نمود و هم پخش تلويزيوني آن را به حداقل مي رساند. در گذشته به غير از بازي يکنفره خانم ها که هر گيم در امتياز 11 تمام مي شد ساير مسابقات در امتياز 15 به اتمام مي رسيد. فدراسيون جهاني بدمينتون در سال 2002 به صورت آزمايشي مسابقات خود را که قبلاً دو گيم از سه گيم بود به سه گيم از پنج گيم تغيير داد و هر گيم بازي را 7 امتيازي

نمود. اين نحوه جديد با مخالفت اکثر فدراسيون هاي عضو روبرو شد. در نتيجه مسابقات مانند سابق برگزار گرديد. از سال 2006 نحوه امتياز گرفتن تغيير يافت و کليه مسابقات بدمينتون مانند واليبال به صورت رالي برگزار گرديد و همچنان ادامه دارد و هر گيم در امتياز 21 تمام مي شود. (به غير از شرايط خاص که مي تواند تا امتياز30 ادامه پيدا کند.)
موضوع قابل توجه اين است که با اينکه مسابقات به صورت رالي برگزار شد، اما مدت زمان به طوري که انتظار مي رفت کاهش نيافت. در مسابقات تيمي آقايان (توماس کاپ) در مرحله يک دوم نهايي که بين دانمارک و مالزي انجام گرفت 4 ساعت و3 دقيقه و بازي ژاپن و هلند از مسابقات تيمي خانم ها (يوبر کاپ2006) 4ساعت و 41 دقيقه طول کشيدند که آن هم در مرحله يک دوم نهايي بود.


اين آمار نشان مي دهد فعلاً حدود يک پنجم از زمان مسابقات تيمي کاسته شده است.
آيا اين کاهش زمان راضي کننده است يا خير بعداً معلوم خواهد شد!
جايگاه بدمينتون، قاره آسيا در المپيک
بدمينتون از المپيک 1992 بارسلون بطور رسمي وارد بازيها شده است و تاکنون در 4 دوره 66 مدل توزيع گرديد که از 66 مدال 58 مدال را کشورهاي قاره آسيا بدست آورده و 8 مدال را ساير قاره ها، بطوريکه :


چين 8 طلا 3 نفره و 11 برنز در مجموع 22 مدال
اندونزي 5 طلا 5 نقره و 6 برنز در مجموع 16 مدال
کره جنوبي 5 طلا 6 نقره و 4 برنز در مجموع 15 مدال
مالزي 1 نقره و 4 برنز در مجموع 5 مدال
دانمارک 1طلا 1 نفره و 3 برنز در مجموع 5 طلا
هلند 1 نقره در مجموع 1 مدال
انگلستان 1 نقره و 1 برنز در مجموع 2 مدال


که فقط يک طلا سه نقره و 4 برنز به قاره اروپا رفته است.
بنابراين براي رسيدن و دست يابي به مدال در آسيا بايد برنامه ريزي نمود که مي خواهيم براي المپيک داشته باشيم.
براي اطلاع و آگاهي بيشتر عکس، نام بازيکنان و کشورشان را که در اين چهار دوره مدال طلا را بدست آورده اند مشاهده خواهيد نمود.
عکس و نام قهرمانان المپيک بارسلون در سال 1992 در رشته بدمينتون:


عکس شماره 1 خانم سوزي سوزانتي دارنده مدال طلا يک نفره خانمها از کشور اندونزي
عکس شماره 2 آقاي آدلن بادي کاسوما دارنده مدال طلا يک نفره آقايان از کشور اندونزي
عکس شماره 3 خانمها هوانگ- هاي- يونگ و جانگ- سو- يونگ دارندگان مدال طلاي دونفره خانمها از کشور کره جنوبي
عکس شماره 4 آقايان پارک جو بونگ و کيم مون سو دارندگان طلاي دونفره آقايان از کشور کره جنوبي
نکته قابل توجه : در المپيک بارسلون، بازي مختلط گنجانده نشده بوده از المپيک 1996 قرار داده شد. در ضمن در المپيک بازي هاي تيمي بدمينتون گنجانده نشده است.

بازي بدمينتون چند گيم دارد و هر گيم در چه امتيازي تمام مي شود:
هر بازي دو گيم از سه گيم مي باشد، يعني هر بازيکن دو گيم از سه گيم را ببرد برنده خواهد بود.
هر گيم در امتياز 21 تمام مي شود به شرطي که برنده گيم حداقل 2 امتياز از بازنده گيم بيشتر داشته باشد. در صورتيکه امتياز دو بازيکن برابر 20 بشود بازيکني برنده خواهد شد که 2 امتياز بيشتر داشته باشد، البته اين شرايط حداکثر تا امتياز 30 خواهد بود. يعني اگر دو بازيکن به امتياز برابر 29 رسيدند بازيکني برنده گيم خواهد بود که زودتر به امتياز 30 برسد.
نحوه زدن سرويس و دريافت آن در بازي يک نفره :


در بازي يکنفره، سرويس زننده در امتيازهاي زوج تمام سرويس ها را از قسمت راست زمين و تمام امتيازهاي فرد را از قسمت چپ زمين خود مي زند.
گيرنده سرويس براي دريافت سرويس تابع سرويس زنده مي باشد، يعني اگر سرويس زننده در امتياز 2 از قسمت راست زمين سرويس مي زند گيرنده نيز در قسمت راست زمين خود آن را دريافت مي کند.

نحوه زدن سرويس و دريافت آن در بازي دو نفره :
1. در مقررات جديد هر تيم دو نفره که حق زدن سرويس را بدست مي آورد فقط يک سرويس زننده دارد.
2. چون امتيازگيري به صورت رالي شده است، دو بازيکن وقتي جاهاي خود را براي زدن سرويس عوض مي کنند که خود سرويس را زده باشند و جريان رالي به نفع آنها تمام شده باشد.


3. بازيکن ها وقتي در امتياز زوج هستند از قسمت راست زمين و زماني که امتياز آنها فرد باشد از قسمت چپ زمين خود سرويس بايد بزنند.
ارزش سرويس بدمينتون با توجه به قوانين جديد :
در رشته هايي مانند واليبال، تنيس روي ميز، تنيس و بدمينتون که بازي ها با سرويس شروع مي شوند و نحوه امتياز گرفتن بطور رالي مي باشد، زدن سرويس با مشخصات استاندارد بسيار مهم و ارزشمند خواهد بود.


بازيکنان بدمينتون بايد دقت در زدن سرويس هاي بلند، کوتاه و تيز را خيلي، خيلي تمرين نمايند تا در جريان مسابقات بتوانند حريف خود را با زدن سرويس خوب در برگشت دادن تحت فشار قرار دهند.
در صورتيکه بازيکنان، ضربه سرويس را در تمرين هاي خود جدي نگرفته و به سادگي از کنار آن عبور کرده باشند، در هنگام مسابقات براحتي با خراب نمودن هر سرويس يک امتياز بحريف خود خواهند داد.
بنابراين يکي از اساسي ترين ضربه ها که در بازي بدمينتون بايد بدان توجه ويژه خاصي گردد سرويس مي باشد که در برد و باخت بازي نقش فراواني دارد.
مربيان بايد در هر جلسه از تمرين هاي خود زمان کافي را براي تمرين سرويس اختصاص دهند.


اهميت گرفتن و از دست دادن امتياز از ابتداي هر گيم با توجه به قوانين جديد در بدمينتون :
همانطور که مي دانيد گرفتن امتياز در بدمينتون بطور رالي مي باشد. در گذشته خيلي از بازيکنان مي توانستند عقب ماندگي امتياز خود را جبران نمايند. مثلاً در مسابقات قهرماني جهان بنام سودرمن کاپ که در سال 1993 در بيرمنگام انگلستان برگزار شد. (نگارنده: شاهد بازي تيم ملي دانمارک و تيم ملي کره جنوبي بودم). در بازي يک نفره خانمها بازيکن

دانمارک بيش از شش بار امتياز برنده بازي خود و تيم ملي دانمارک را بدست آورد اما نتوانست بازي را بنفع خود و تيم دانمارک تمام کند. در فينال مسابقات دانشگاهها در سال 56 در يک نفره آقايان در گيم سوم توانستم بازي 8 بر14 را بنفع خود به پايان برسانم با اينکه بيش از ده بار سرويس در اختيار حريف قرار گرفته بود. اما در قوانين جديد امکان اتفاقهاي فوق که به آن اشاره شد بسيار نادر خواهد بود. بنابراين مربيان و بازيکنان بايد بدانند که از ابتدا هر گيم گرفتن و يا از دست دادن يک امتياز چقدر مهم و با ارزش مي باشد زيرا برنده شدن يا بازنده شدن در مسابقات بستگي به همين امتيازها در گيم ها دارند.


بنابراين مربيان در جلسات تمرين خود بايد اين موضوع را مرتباً به بازيکنان خود يادآوري کنند و ناظر بر دقت آنها باشند، زيرا بايد عادت خوب را در تمرين ها به بازيکنان انتقال داد تا در هنگام مسابقات دچار مشکل نشوند.


اثر مهم اين تغييرات در بازي بدمينتون باعث مي شود که نقش مربيان در هنگام مسابقات بسيار خطير تر گردد، زيرا در قوانين گذشته در لحظات حساس و سرنوشت ساز در جريان مسابقه مربيان نمي توانستند بازيکنها را براحتي و با آرامش خاطر راهنمايي کنند. اما مقررات جديد و استراحت ها در قوانين فعلي اين امکان را به مربيان مي دهد که بتوانند تبادل فکري بهتري را با بازيکن خود جهت استمرار استراتژي، و تاکتيک هاي خود داشته باشند.


حال بايد شرايط مسابقات را که مربي در کنار زمين مي تواند بازيکن خود را راهنمايي کند، در تمرين ها فراهم شود. مربيان همانند مسابقه بازيکنان را ارشاد و آنها نيز دقت نمايند که مربيان به آنها چه مي گويند و آنها چگونه بايد از حرف هاي مربيان خود جهت پيروزي بر حريفان حداکثر استفاده را نمايند.
به کارگيري مهارت ها به طور اصولي در بازي بدمينتون، اساس و پايه استراتژي و تاکتيک در بازي خواهد بود. مربيان وظيفه دارند در جلسات تمرينهاي خود به بازيکنان تاکتيک هاي مختلف را جهت مغلوب نمودن حريفان ياد بدهند.


در واقع اين کار باعث عادات و تقويت مثبت بازيکنان خواهد شد.
مربي در جمع آوري اطلاعات از جنبه هاي مثبت و منفي بازيکنان خود و همچنان بازيکن حريف، نقش بسيار مهمي را در هنگام رهبري در جريان مسابقه ايفا مي نمايد.
مربي بايد بتواند وضع تاکتيکي بازيکن خودش و حريف او را ارزيابي نمايد تا بتواند رهبري منطقي در راهنمايي بازيکن خود در حالت هاي متغير بازي را انجام دهد.
در واقع مربي با دادن اطلاعات از نحوه بازي حريف و به کار بردن آن توسط بازيکن خودش مي تواند استراتژي حريف را خنثي نموده و استراتژي خود را بر حريف تحميل نمايد.
دقت و سرعت در زدن ضربه ها با توجه به قوانين جديد در بدمينتون


در گذشته امتياز گرفتن بطور رالي نبود، اگر بازيکن سرويس را مي زد و رالي را از دست مي داد سرويس عوض مي شد و هيچگونه امتيازي حريف او کسب مي کرد اما در قوانين جديد امتياز گرفتن بصورت رالي مي باشد، بازيکنان بايد در تمام مدت بازي در زدن ضربه هاي خود گذشته از سرعت، دقت را نيز درنطر داشته باشد بهمين جهت مربيان و باريکنان در تمرينها بايد دقت وسرعت در زدن ضربه ها راباهم درنظر بکيرند بدست آوردن مهارت فقط باتمرين زيان بدست مي آيد نتايج مسابقات توماس کاپ 2006 نشان ازسرعت ودقت در بازيهارا دارد

چنانجه بازي بين توفيق هدايت قهرمان المپيک 2004 آتن ازاندونزي با ساتوبازيکن ژاپن بمدت 90 دقيقه طول کشيد وبالاترين رفت وبرگشت آنها48 ضربه بوده است .
آمار اين بازي نشان ازآن دارد که مربيان بايد در تمرينهاي خود هر دو فاکتور سرعت ودقت راباهم در اجراي مهارت ها به بازيکنان خود به کار گيرن زيرا توجهبه سرعت وغافل شدن اردقت وبالعکس هيچگونه نتايج مثبتي براي رساندن باز يکن ها به سطوح بين المللي نخواهد داشت .
تصوير سازي چيست؟


همانطور که قبلاً اشاره گرديد که دقت و سرعت با هم در بازي بدمينتون ارزشمند است.
تصوير سازي در پيش برد اين امر فوق العاده موثر و مفيد خواهد بود.
تعريف تصوير سازي اينگونه بيان شده است .
(استفاده از همه حواس براي ساخت يا باز ساخت يک تجربه در ذهن)1

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید