بخشی از مقاله

سرطان سینه

سینه مجموعه از غذا و بافت چربی می باشد که بین پوست ودیواره سینه واقع شده است .غدد داخل سینه بعد از اینکه زن یک بچه به دنیا آورد ریشه تولید می کنند هر غده همچنین یک لب کوچک می باشد نامیده می شود و تعداد زیادی از این لب های کوچک یک لب را تشکیل می دهند. پانزده تا بیست لب کوچک در هر سینه وجود دارد .


شیر از غده ها بوسیله راه لوله مانندی که مجراها نام دارند به نوک سینه می رسد. غدد و مجراهای وقتی که یک سینه پر از شیر باشد. بزرگتر می شوند اما بافتی که موظف اندازه و شکل سینه می باشد. بافت چربی است همچنین رگ های خونی و رگهای لنفی در سینه وجود دارد . لنف یک مایع شفاف و زلال بوده که محصولات زاید را به غدد لنفی از درون سینه انتقال می دهد. غدد لنفی کوچک هستند تکه های اندازه نخود بافتی که لنف را تصفیه و تمیز می سازد ساخته شده اند و اغلب غدد لنفی که سینه را از مواد زاید خالی می کنند، در زیر بازو قرار داشته که زیر بغل (اکسید ) نامیده می شود.


سرطان سینه چیست؟
سرطان سینه وقتی رخ می دهد که سلولها در سینه شروع به رشد خارج از کنترل نموده و می توانند در نزدیکی بافتها گسترش یافته و در سرتا سر بدن بخش شوند. مجموعه های بزرگی از این بافت خارج از کنترل تومور نامیده می شود هر چند بعضی از تومورها در واقع سرطان نیستند زیرا

آنها نمی توانند منتشر و پخش شوند و یا زندگی سلولهای دیگر را تهدید نمایند (زندگی بکسی را تهدید می کنند این تومورها ، تورموهای خوش خیم نامیده می شوند. تورموهایی که می توانند در سرتاسر بدن یا نزدیک بافتها منتشر و پخش شوند بعنوان سرطان ملاحظه می شوند. (در نظر گرفته می شوند) و تومورهای بدخیم (زیانبخش) نامیده می شوند. بطور نظری هر یک از انواع بافتها در سینه می تواند از شکل یک سرطان یک سرطان را به خود گیرد اما معمولاً آنها از مجراها و غده ها بوجود می آید. زیرا ماهها تا سلولها طول می کشد تا یک تومور به اندازه ای بزرگ شود که درسینه حس گردد. ما تورمورها را در سینه (پستان) موقعی تشیخص می دهیم که قبلا بیماری ایجاد شده است (قبل از احساس آن، ایجاد بیماری می کند.)
چگونه از سرطان سینه می توانیم جلوگیری کنیم»
مهمترین عوامل خطر ساز برای رشد وتوسعه سرطان سینه نمی توانند بوسیله افراد کنترل شوند. بعضی از عوامل خطر ساز وجود دارد که با یک خطر افزوده شده تعامل می یابد. اما هیچ علت واضحی و رابطه موثری وجود ندارد .و هیچ راهی برای توصیه های قوی وجود ندارد که علتی مشابه و رابطه ای موثر دیده دشده در زمینه تنباکو وسرطان شش یا ریه وجود دارد چندین عوامل خطر ساز وجود دارد که ممکن است بوسیله یک زن توصیف شود که بطور بالقوه می تواند رشد و توسعه سرطان سینه را تحت تاثیر قرار دهد. اگر امکان داشته باشد یک زن باید از درمانهای جایگزینی هورمونی دراز مدت اجتناب نماید، قبل از سی سالگی بچه دار شود سینه ها را مراقبت نمایید و از کسب وزن و با ورزش و ژریم مناسب اجتناب نمایند و مصرف الکل را محدوده به یک نوشیدن در روز یا کمتر کاهش دهد . برای زنان در موقعیت خطر بالا ، خطر توسعه سرطان سینه می تواند در حدود 50% با خوردن دارویی به نام توماکسینن تا پنج سال کاهش یابد.
توماکسین اثرات جانبی مشهور و رایج کمتری دارد (مانند بارقه های داغ و نقضان واژینال)، ک

ه جدی نبوده و بعضی اثرات جانبی غیر موسوم آن (مانند لخته شدن خون، بسته (رگ بستگی) ریوی ، حمله قلبی ، وسرطان رحم که تهدید کننده زندگی می باشد.
توماکسین بطور وسیع و زیاد برای جلوگیری استفاده نمی شود. اما ممکن است در بعضی موارد مفید واقع شود.
اطلاعات محدودی وجود دارد که پیشنهاد شده ویتامین A ممکن است در برابر سرطان سینه محافظت نماید اما به تحقیق بیشتری نیاز دارد قبل از اینکه جلوگیری توصیه شود. دیگر چیزهای

ی که تحقیق و بررسی شده شامل فیتواستروژن به طور طبیعی و خداد استروژنهایی که در تعداد زیادی در سویا وجود دارد ویتامین E ، ویتامین C و دیگر داروها می باشد.
آزمایش نمودن بیشتر این مواد نیز باید صورت گیرد قبل از اینکه آنها بتوانند برای جلوگیری از سرطان سینه توصیه شوند. درست الان مهمترین چیزی که هر زن می تواند بوسیله آن خطر مردن از سرطان سینه را کاهش دهد بررسی ودیدن ماموگرام (بررسی سینه)منظم می باشد یاد بگیر

ند. که چگونه سینه خود را مورد امتحان (بوسیله خودشان) قرار ردهند. ویک امتحان و آزمایش جسمی بوسیله پزشکشان بطور منظم داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر برای جلوگیری سرطان سینه سایت زیر را ببینید
NCTIPDQ physician statement :prevetion of Greasr cancer
نشانه های سرطان سینه چیست؟
متاسفانه مراحل اولیه سرطان سینه ممکن است هیچ علامت و نشانه ای نداشته باشد. بخاطر همین توصیه های بازبینی منظم پیشنهادی می شوند . همچنانکه که یک تومور بزرگ و بزرگتر می شود می تواند نشانه های مختلفی داشته باشد. مانند:
برآمدگی یاورم در سینه یا زیر بازو
تغییر در شکل یا اندازه سینه
خالی شدن نوک سینه یا برگشتن آن بطرف داخل قرمزی یا سرخ شدن پوست یا نوک سینه (پوسته پوسته شدن آن)
فرو رفتگی یا چاله چوله شدن پوست سینه
اگر شما این علایم و نشانه ها را تجربه کردید (دیدید) ضرورتاً بدان معنی نیست که شما حتماً سرطان سینه دارید. اما شما نیاز به آزمایش کردن توسط دکتر دارید.
راههای درمان سرطان سینه چیست؟
جراحی : اغلب تمام زنان دارای سرطان سینه نوعی از جراحی را در طی دوره درمانی خود خواهند داشت. هدف از جراحی برداشتن و حذف سرطان تا حد ممکن می باشد و راههای مختلف زیادی وجود دارد که جراحی می تواند به آن طریق انجام شود. بعضی از زنان برای آنچه که درمان نگهداری سینه نامیده می شود کاندایدا می شوند. (داوطلب می شوند) (BCT)
در (BCT) جراحان یک لامپکتومی ( حذف برآمدگی ها) را انجام می دهند به این معنی که تومور را با کمی از بافت سینه برداشته اند اما نه تمامی سینه را. (BCT) همیشه نیاز به درمان با اشعه دارد تا به آن همراه شود تا اینکه یک انتخاب برای تهدید سرطان سینه باشد. در زمان جراحی ، جراحان ممکن است غدد لنفی زیر بازو را بشکافند بنابراین درمانگران می توانند در آنجا علائم سرطان را مرور بازبینی نمایند.
سرطان سینه
عوامل احتمال خطر:
احتمال خطر سینه با بالا رفتن سن افزایش می یابد. تاریخچه آشنایی با سرطان سینه، منارج زودرس – فویوژ دیر رس سنی که اولین فرزند متولد می شود. نه همه فرزندان ، چگونگی راههای به کار گیری از جلوگیری از حاملگی و احتمالا درمان هورمونهای جایگزین است رژیم های غذایی در چاقی های بالا هم ممکن است احتمال بروز سرطان سینه را افزایش دهد. همچنین نوشیدن مداوم الکل با سرطان سینه مرتبط است.


سرطان سینه یک سرطان شایع میان خانمها است و یک بیماری است که سلولهای سرطانی دربافتهای پستان پیدا می شوند. هر پستان 15-20 بخش دارد که LOBES نامیده می شود اینها خود به بخشهای کوچکتری تقسیم می شود. که Labulesنام دارد Labules به وسیله مجراهای لاغری به هم مرتبط می شوند که duets نام دارد. شایع ترین نوع سرطان سینه سرطان ductat

شروع می شود. lobular های سرطانی نامیده می شود ؟ lobular ای سرطانی نسبت به بقیه سرطانهای سینه در هر دو پستان دریافت می شوند سرطان سینه التهابی یک نوع یک غیر معمول سرطان سینه است که در این نوع بیماری پستان گرم ، قرمز و متورم است.
ژنها در سلولهای شما موارد موروثی را که از والدینتان گرفته اید را منتقل می کنند. گاهی اوقات یک تست می تواند کار جستجوی یک ژن را که ممکن است به یک خصوصیت ارثی وابسته باشد را انجام دهد. اخیراً در 5% بیماران سرطان سینه ژنی پیدا شده که ناقص بوده است. سرطان سینه ارثی به طور تقریبی 10-5 درصد تمام موارد سرطان سینه را شامل می شود.
ارتباط سرطان سینه در کسانی که این ژن ناقص را حمل می کنند این است که احتمال بیشتری دارد که سرطان سینه یا تخمدان در آنها پیشرفت پیدا کند.
تستهای پیشرفته ای وجود دارد که ژن های ناقص طولانی را قبل از پیدایش پر سرطان نشان می دهد.
شما باید به محض دیدن تغییری در پستان خود به دکتر خود مراجعه کنید. خانم های بالاتر از 50 سال باید ramy-x مخصوص که mammograrm نامیده انجام می شود. که این کار ممکن است تو مورهایی که خیلی کوچک هستند و احساس می شوند را پیدا کنند.
اگر شما یک برآمدگی در پستان خود را کشتید. ممکن است لازم باشد که دکتر شما یک تکه کوچک را بردارد و آن را زیر یک میکروسکپ نگاه کند و بینید که آیا سلول سرطانی وجود دارد که این عمل نمونه برداری نامیده می شود.
گاهی اوقات نمونه برداری به وسیله یک سوزن در پستان انجام می شود و بعضی بافتهای طولانی انجام میشود.
اگر نمونه برداری نشان دهد که سرطان وجود دارد که این مهم است که در سلولهای سرطانی حتماً تست شود.(گیرنده تستها استروژن و پرژسترون نامیده می شود). تستهای استروژن و پروژسترون ممکن است بگوید که هورمونهای بر روی رشد سرطان تاثیر دارد.


همچنین آنها ممکن است اطلاعاتی درباره امکان عود کردن تمور بگیرند. این نتایج که به دکتر شما کمک کنید که تصمیم بگیر از هورمون درمانی برای متوقف کردن رشد سرطان استفاده بکند.
بافت دارای تمور احتیاج دارد که در لابراتور در تست استروژن و پروژسترون از زمان نمونه برداری برداشته شود زیرا ممکن است دیرتر برداشتن سلولهای سرطانی به اندازه کافی این کار را سخ

ت کند. اگر چه تکنیک های جدیدتری می تواند استفاد ه شود در بافتی که تازه نیست.
شانس شما در برگشت (بهبودی) و درمانهای انتخابی به مرحله سرطان شما وابسته است که آیا در پستان است یا جدا از قسمتهای بدن است . نوع سرطان سینه ویژگی های سلولهای سرطانی و اینکه اگر سرطان در پستان دیگر پیدا شده است سن شما ، وزن ، وضعیت یائسگی آیا هنوز شما دوره ای قاعدگی دارید یا نه) و سلامتی عمومی که می تواند اثر بگذارد بر بهبود و درمان انتخابی شما.
مراحل سرطانی سینه:
اولین باری که سرطان کشف شد بیشتر تست های انجام شدند برای اینکه کشف کنند آیا سرطان از سینه به قسمتهای دیگر بدن پخش می شونند یا نه. این مراحل stagiy نامیده می شود در طرح درمان دکتر شما نیاز دارتد که مرحله بیماری شما را بداند و پیروی کردن از این مراحل در سرطان سینه استفاده می شود سرطان سینه siut در حدود 20-15 درصد سرطانهایی سینه سرطانهای خیلی زود رس هستند که آنها گاهی carcinominsitu نامیده می شود ( فقط در منطقه duct پیدا شده اند)
دو نوع سرطان سینه در siut وجود دارد که یک نوع duetalسرطانی ( که شناخته شده به عنوان intraductalسرطانی سرطان نوع دیگر درlobular سرطانی در cita است lobular نیست اما برای اهداف طبقه بندی بیماری سرطان سینه در cita نامیده می شود موقعی پیدا می شود که یک نمونه برداری به عمل می آید برای برآمدگی های دیگر یا وضعیت غیر عادی که در mammograrm پیدا شده است.
بیماران با این شرایط یک شناس 25 در صد گسترش سرطان سینه را در بعد از 25 سالگی در هر پستان دارد.
مرحله اول : سرطان بزرگتر از 2 سانتی متر نیست (حدود یک اینچ) و همه جای پستان گسترش پیدا نکرده است.
مرحله دوم: هر یک از این موارد می تواند درسی باشد ، سرطان بزرگتر از 2 سانتی متر نیست اما در غدد لنفاوی زیر بازو گسترش پیدا کرده است. ( و غدد لنفاوی زیر بغل )
سرطان بین 2 تا5 سانتی متر از یک تا 2 اینچ که سرطان ممکن است در غدد لنفاوی زیر بازو پخش شده باشد یا پخش نشده باشد.
سرطان بزرگتر از 5 سانتی متر از 2 اینچ است اما در غدد لنفاوی زیر بازو پخش شده است. مرحله سوم ، این مرحله به دو قسمت تقسیم می شود. مرحله IIIA ومرحلهIIIB


در مرحله IIIA: سرطان کوچکتر از 5 سانتی متر است و در غدد لنفاوی زیر بازو پخش شده است و غدد لنفاوی هستند که هریک به بقیه قسمتهای بدن حمله می کنند. سرطان بزرگتر از 5 سانتی متر است و در غدد لنفاوی زیر بازو پخش شده است.
مرحله BIII: سرطان پخش شده در بافتهای نزدیک پستان (پوست یا دیواره قفسه سینه شامل ماهیچه های قفسه سینه و دنده ها هستند . سرطان پخش شده است در غدد لنفاوی طرف دیواره قفسه سینه در طول استخوان پستان مرحله چهارم : سرطان در بقیه قسمتهای بدن پخش شده است بیشتر در استخوانها و ششها کبد و یا مغز استخوان یا تومور پخش شده است در

مناطق پوست و غدد گردن نزدیک استخوان ترقوه)
التهاب سرطان سینه یک نوع مخصوص سرطان سینه هست که رایج می باشد. و به نظر می رسد که پستانها ملتهبدند به خاطر اینکه رنگشان قرمز است و داغند و پوست ممکن است نشانه هایی از برآمدگی را نشان دهد یا ممکن است یک ظاهر بدون هسته داشته باشند. سرطان سینه التهابی آمادگی سریع پخش شدن را دارند . بیماری تکراری یعنی سرطانی که بر می گردد بعد از اینکه درمان شد. آن ممکن است در پستان و در بافتهای قفسه سینه یا بقیه قسمتهای بدن برگردد.
سرطان سینه چگونه درمان می شود؟
درمانهایی وجود دارد برای همه کسانی که مبتلا به سرطان سینه اند که 4 نوع درمان را می توانیم استفاده کنیم جراحی (برداشتن سرطان در یک عمل جراحی )- رادیو تراپی (استفاده از روز بالای اشعه X که سلولهای سرطانی را می کشد) شیمی درمانی (استفاده از دارو سلولهای سرطانی را می کشد) هورمونهای درمانی ( استفاده هورمونها از رشد سلولها جلوگیری می کند) Biological تراپی استفاده از سیستم ایمنی بدن شما در جنگ با سرطان ) و عمل پیوند مغز و استخوان درکلینکهای درمانی وجود دارد.
بیشتر افراد مبتلا به سرطان سینه که عمل جراحی داشته سرطان در سینه از بین رفته است معمولاً بعضی از غدد لنفاوی زیر باز و برداشته می شود. و زیر میکروسکوپ دیده می شود آیا سلولهای سرطانی در آنجا وجود ندارند یا نه.
جراحی مختلف جراحی ها:
جراحی برای حفظ پستان
برداشتن سوده گاهی اوقات برش نمونه برداری یا برش طولانی نامیده می شود.) که جابه جایی توده در پستان و بعضی بافتهای دور آن است این کار معمولاً پس از رادیوتراپی قسمتی از پستان هست که باقی می ماند. بیشتر پزشکان بعضی از غده های لنفاوی زیر بازو را بر می دارند. برداشتن سینه به صورت جزئی یا تکه ای که جابه جایی سرطان است به خوبی در بعضی از تمور اور بافت پستان و جدار بالای ماهیچه ای قفسه زیر زیر تمور معمولاً بعضی از گره های لنفاوی در زیر بازو برداشته می شوند. در بیشتر موارد رادیو تراپی استفاده می شود.
بقیه انواع جراحی :
برداشتن سینه به طور کامل یا جزیی ، انتقال تمام سینه است. گاهی اوقات گره های لنفاوی زیر بازو نیز برداشته می شود. تغییر اساسی در برداشتن پستان ، جابه جایی پستان ، بعضی از گره هایی لنفاوی زیر بازو ، ماهیچه های بالا جدار قفسه سینه و گاهی اوقات قسمتی از ماهیچه های دیواره قفسه سینه است . این روش معمولی ترین روش جراحی سینه است.
برداشتن ریشه ای پستان نیم yHalstedradicalmastectom نامیده می شود، جابه جایی پستان ماهیچه ای قفسه سینه و تمام گره های زیر بازو است. در سالهای زیادی این روش استفاده می شد اما اکنون تنها مواقعی استفاده می شود که تومور در کل ماهیچه های قفسه سینه پخش شده باشد. رادیو تراپی در استفاده از انرژی بالای اشعه x برای کشتن سلولهای سرطانی وکوچک کردن تومورها است. اشعه ممکن است از یک ماشین بیرون بدن بتابد. (رایو تراپی بیرونی )یا از گذاشتن موادی که اشعه تولیدی می کنند داخل مجرای پلاستیکی لاغری در منطقه ای که سلولهای سرطانی پیدا شده اند. (رایو تراپی بیرونی)


در شیمی درمانی از داروها برای کشتن سلولهای سرطانی استفاده می شود در شیمی درمانی ممکن است دارو در دهان گذاشته شود یا اینکه ممکن است قرار هند در بدن به وسیله فرو بردن یک سوزن در رگ یا ماهیچه شیمی درمانی یک رفتار سیستماتیک نامیده می شود زیرا داروها وارد جریان خون می شوند. و عبور می کنند از طریق بدن و می تواند سلولهای سرطانی بیرون منطقه پستان را از بین ببرد اگر تستها نشان دهند که سلولهای سرطانی گیرنده های استروژن و

پروژسترون دارند آن وقت شما باید شود. هورمون درمانی شوید و هورمون درمانی سابقاً در تغییر شیوه هورمونها در بدن که به رشد سرطان کمک می کنند استفاده می شوند.
این کار ممکن است به وسیله استفاده از داروهایی که شیوه کار هورمونها را عوض میکند انجام شود. یا به وسیله جراحی که ارگانهای را که هورمونها را تشکیل می دهند را بر می دارند مثل تخمدانها. هورمون درمانی با Tamoxifen برای 5 سال در بیمارانی با مراحل زود رس سرطان سینه داده شده است که شامل غده های لنفاوی نمی گردد.


هورمون درمانی با ifentamox یا استروژن می تواند روی همه سلولهای بدن عمل کند و ممکن است شانس سرطان رحم را افزایش دهد . شما باید هر سال نزد دکتر بروید برای چکاب لگن خاصره و باید گزارش بدهید خونریزی واژن را غیر از خونریزی قاعدگی هرچه زودتر.
اگر دکتر شما برطرف کند تمام سرطانی را که در طول زمان جراحی می توانند ببنید . شما احتمالا رادیو تراپی شیمی درمانی یا هورمون درمانی شوید . بعد از عمل جراحی سعی می شود از بین ببرنند همه سلولهای سرطانی که ممکن است باقی مانده باشد. درمان انجام می شود بعد از یک عمل جراحی موقعی که هیچ سلول سرطانی وجود ندارد که قابل دیدن باشد.adjubant تراپی نامیده می شود.


lbiologca تراپی سعی می کند با سرطان بدن شما مبارزه کند آن از مواری که به وسیله بدن شما ساخته می شوند. استفاده می کند یا در یک لابراتور به صورت کمکی برای تقویت مستقیم یا مرمت سیستم طبیعی دفاعی بدن شما بر علیه بیماری ساخته می شود biologicalتراپی گاهی) BRM (تراپی یا ایمنی درمانی نامیده می شود. این درمان در حال حاضر تنها درکلینیک های درمانی موجود است.
عمل پیوند مغز استخوان جدیدترین نوع درمان است که در حال حاضر درکلینک ها مطالعه

می شود. گاهی اوقات سرطان سینه در برابر درمان با رادیو تراپی یا شیمی درمانی مقاوم می شود. دوز خیلی بالای شیمی درمانی ممکن است بعداً سرطان را درمان کند بخاطر اینکه دوز شیمی درمانی می تواند مغز استخوان را از بین ببرد.
مغز استخوان از استخوانهای شما قبل از درمان گرفته می شود. سپس پیوند مغز استخوان منجمد می شود وسپس در دوز بالای شیمی درمانی با رادیو تراپی یا بدون آن برای معالجه سرطان گرفته می شود.
مغز استخوان منجمد شده که از شما گرفته شده بعداً باز می شود و به شما منتقل می شود. از طریق وارد کردن یک سوزن به داخل رگ برای جایگزین کردن مغز استخوان که از بین رفته است این نوع پیوند زدن پیوند اتو لوژی (خوری) نامیده می شود.
نوع دیگر پیوند اتو لوژی اتصال پیوند سلول ریشه خون نامیده می شود خون شما از یک ماشین عبور می کند. سلولهای ریشه را بر طرف می کند. (سلول های نابالغ که در همه سلولهای خون گسترش پیدا کرده است وسپس به خون شما بر می گردد این فرآیند Leukapherehsis نامیده می شود و معمولاً در سه یا 4 ساعت کامل می شود . ریشه سلولها با دارد که هر سلول سرطانی را از بین می برد معالجه می شود. وسپس منجمد می شود تا اینکه آنها به شما پیوند زده می شود و این عمل به تنهایی می تواند انجام شود یا با یک عمل مغز استخوان autologous بزرگترین شانس برگشت (بهبودی ) بیماری اتفاق می افتد در جایی که دکتر شما انتخاب کند یک بیمارستانی را که بیشتر از پنج عمل مغز استخوان در هر سال انجام داده است.
معالجه به وسیله مراحل:
معالجه سرطان سینه بستگی به نوع ومرحله بیماری شما، سن شما و وضعیت منوپوز و سلامتی کلی شما دارد. شما ممکن است معالجه ای را که دریافت می کنند شامل معالجات استاندارد باشد براساس تاثیر در شماره بیماریهای مطالعه شده یا اینکه شما ممکن است انتخاب کنید کلینیک درمانی که می خواهید بروید. همه بیماران با درمانهای استانداردهای معالجه نمی شوند بعضی از معالجات استاندارد ممکن است داشته باشند بیشترین قسمت اثر را نسبت به آنچه که شما می خواهید. (تمایل دارید.)
برای این دلایل کلینک های درمانی برای راههای بهتر پیدا کردن درمان سرطان بیماران طراحی کردند و آن بیشتر براساس اطلاعات روز است . کلینیک های درمانی این کار را در بیشتر قسمتهای کشور برای تمام مراحل سرطان سینه ادامه می دهند اگر اطلاعات بیشتری می خواهید به سرویس های اطلاع رسانی درباره سرطان در(1-800-422-6237):TTYAT1-800-332-8615)CANCER
سرطان سینه situ :


درمان شما بستگی دارد به اینکه آیا شما ductat سرطانی laabubr سرطانی . بنابراین تمایز این دو نوع مشکل است و آن ممکن است موثر باشد در داشتن اولین عمل جراحی به خاطر داشتن اسلایدهای نمونه برداری به وسیله آسیب شناسان در بیمارستان دیگر معالجه می شوند.اگر شما aluctat سرطانی itus داشته باشید درمان شما ممکن است یکی از موارد زیر باشد.
در جراحی در برداشتن تمام پستان (برداشتن پستان به طور کامل) ج- جراحی در برداشتن

سرطان (برداشتن توده) فقط بعد از رادیوتراپی 3- کلینیک های درمانی در جراحی از بین بردن سرطان (lampeetamy) بعد از رادیو تراپی با هورمون تراپی یا بدون هورمون تراپی به ندرت بعضی از گره های لنفاوی زیر بازو و عکس است برداشته شوند در طول جراحی های بالا


اگر شما قصد دارید یک ymateetsam داشته باشید شما ممکن است بخواهید درباره ترمیم پستان (ساختن یک پشته پستان جدید ) فکر کنید این کار ممکن است در هنگام mastectomy یا در زمان دیگر انجام شود.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید