بخشی از مقاله

شرکت صنایع پلاستیک پوشینه

تأسیس سال 1376 با بهره گیری از تکنولوژی مدرن دنیا
زمینه فعالیت : تولید فیلم پلاستیکی BOPP برای اولین بار در ایران
تولید فیلم پلاستیکی CAST FILM
تولید فیلم متالایز


چاپ فیلم و کلیشه سازی
تعداد پرسنل : حدود 360 نفر در سه شیفت کاری
دارای گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 از توف نورد
دارای گواهینامه استاندارد تشویقی ایران
دارای آزمایشگاه همکار اداره استاندارد ایران
مساحت :
با مساحت تقریبی 20 هکتار و مساحت سالنها 000، 60 متر مربع
آدرس :
ابهر – کیلومتر 17 جاده ترانزیت ابهر – تاکستان روبروی روستای قروه
تلفن 2020 – 2250 – 0242536 فکس 2189 – 0242536
کدپستی : 451137313 پست الکترونیکی کارخانه : Tec@Poushineh.Com


دفتر مرکزی :
تهران – خیابان بهشتی – خیابان شهید سرافراز –

کوچه شهید حق پرست 9 – پلاک 22
تلفن : 88730944 – 021
فکس : 88502065
کدپستی : 1587698311
پست الکترونیکی : Poshineh@Podhineh.Com
سایت شرکت : WWW.Poshineh.Com
چکیده پنجم :


مراحل تولید فیلم Bopp :
فیلم های تولیدی در دستگاه بروکنر اساساً از سه لایۀ تشکیل که لایه مبانی (اصلی) از موادی به بنام (hopolymer)Hopo و دولایۀ رویشی و زیرین از موادی که Copo (Copolyer) نامیده می شود تشکیل می گردند که در فیلم های مختلف از Copo متفاوتی استفاده می شود مثلاً برای تولید فیلم PCC از مواد 5C37F و برای تولید PGm از مواد 5C39F , 5C30F استفاده می شود.
شرح مختصر تولید از این قرار است. ابتدا مواد hopo به همراه RGG (رگرانول) و مواد افزودنی مثلاً fosps یا AT (Anti sTaTic) (جرقه) : Anti ship (لغزنده بودن) لازم است با Dosing هایی که مسئول بخشی مواد از لحاظ وزن هستند با درصد مشخصی وارد hoper شده از این طریق به pryer منتقل می گردند pryer وظیفه خشک کردن مواد و گرو غبار روبی مواد به وسیله جریان هوا بافشار مشخصی را دارد بعد مواد Anti sTaTic یا Anti ship به مواد فوق تزریق می گردد و با مسیر تعیین شده به BagfiHer که وظیفه filter نمودن و گرفتن مواد زائد را وارد شده و از bogflter به hoper اصلی می رسد در hoper اصلی مواد mix می شود و با وزن مشخص وارد extruder می شود extruder شامل دو بخش است.
1 ) melt extudr؛ 2 ) Meter extruder
همانطور که از اسمشان پیدا است melt extuder وظیفه ذوب مواد را به عهده دارد.
Meter exTusu وظیفه اندازه گیری مواد مذاب را بر عهده دارد.
بعد از خروج از extruder مواد از طریق filter به die وارد شده که با سایز مشخص بر روی Chillroll پهن می شوند. Chillroll (رول خنک کننده) و WaTerTch (حوض آب) مسئول خنک کردن مواد مذاب هستند تا از این طریق Cast film (فیلم ضخیم) بدست می آید. CasT film تولید شده با pize مشخص (90 تا 80 سانتی متر) وارد دستگاهی به MDO می شود که مسئول گرم کردن

CusTfilm و کشش طولی تا 5 برابر می شود بعد از کشش طولی فیلم، فیلم وارد دستگاهی به نام TDO می شود که مسئول کششی عرض فیلم است این دستگاه در حدود 40 متر طول دارد و با گرم کردن تدریجی فیلم، فیلم را تا عرض 7 متر باز می کند.
و در انتهای این دستگاه قسمتی به نام Cooling وجود دارد که فیلم را خنک می سازد بعد از آن فیلم وارد دستگاه pullrooll می شود در دستگاه pullrooll فیلم کاملاً صاف شده و توسط Thickness. ضخامت فیلم اندازه گیری شده و توسط Corono، TreaT می گردد که برای چاپ پذیر شدن فیلم TreaT لازم می باشد سپس فیلم با دستگاهی به نام winder بر روی رولهای مشخصی (جامبورول) پیچیده شده و بعد از کامل شدن و رسیدن به diameter تعیین شده رول آماده Load کردن می باشد که رول مذکور بااستفاده از جرثقیل به قسمت دیگری در سالن تولید

 

(سایت) که برای نگهداری رول های تولید شده به مدت 48 ساعت طراحی شده منتقل می شود و در این مرحله آزمایشگاه از فیلم های تولید شده نمونه برداری کرده و مورد آزمایش قرار می دهند تا مشخص شود فیلم از نظر ضخامت و دوخت پذیری و چاپ پذیری و غیره ... دارای مکشل نباشد و در صورت مشاهده ایراد یا مشکل در فیلم موضوع به اطلاع مهندسین خط کد در اتاق کنترل حضور دارند می دارد تا از تولید فیلم های معیوب جلوگیری شود و ایراد به صرف گردد.
و در مرحله بعد فیلم های تولید شده که در سایت قرار دارند که وزن رول کامل در این مرحله به بیش از 6 تن می رسد را به دستگاه برش که اسیلتر نام دارد انتقال می دهند. و رول مذکور را ب

 

ا استفاده از دستور برش که مدیریت به سرشیفت این قسمت ابلاغ می کند رول به سایزهای مختلف که مورد سفارش مشتری است برش داده می شود و رولهای

دستگاه برش فيلم
برش داده شده مورد نظارت پرسنل آزمایشگاه قرار می گیرند و فیلم های تولید شده که بدون مشکل باشند تأیید می کنند و رولهای مشکل دار را به قسمت تیتان (اصلاح رولها) فرستاده می شود تا مشکل آنها برطرف گردید و آماده بسته بندی شوند رولهای برش داده شده از طریق ریل های مخصوص به قسمت باسکول منتقل شده و بعد از وزن کردن آنها و اطلاعات لازم و در مورد عرض رول وزن و تاریخ برش و Tickness آن که بر روی لیبل های مخصوص که دارای بارکد می باشد چاپ شده و روی رول مذکور چسبانده شده و آماده بسته بندی می گردد.

تاریخچه ایجاد این شغل در ایران
شرکت صنایع پلاستیک پوشینه با بهره جستن از پیشرفته ترین فن آوری در تولید انواع و اقسام فیلمهای CasT film, Bopp متالایز، کلیشه سازی، چاپ و لیمنت و با قابلیت تولید روزانه 100 تن انواع فیلم در میکرونهای مختلف در سال 1376 برای اولین بار ایران توسط آقای محسن نجفی تأسیس و راه اندازی شد.


با تأسیس این شرکت تولیدی گامی جدید در صنعت بسته بندی کشور برداشته شد این شرکت در سال 1376 تنها با یک خط تولید (بروکز) شروع به فعالیت کرد و در سال 1381 با تأسیس و راه اندازی یک خط تولید دیگر به نام (DMT) بر ظرفیت تولید خود افزود و هم اکنون با تولید روزانه 100 تن از انواع فیلم های Bopp به تولید خود ادامه می دهد.
نوع شغل. تولید :
فعالیت اصلی شرکت پلاستیک پوشینه تولید انواع فیلم های Bopp جهت مصارف بسته بندی است. و 360 نفر کارگر و مهندس در قسمت های مختلف شرکت به صورت سه شیفت کاری مشغول به کار می باشند و حقوق و مزایای کارگران طبق قانون کارپرداخت می شود.
عمده فروشي و خرده فروشي : بيشتر فروش شركت بصورت عمده فروشي ميباشد.
فهرست تولیدات و خدمات : از انواع تولیدات این شرکت می توان به فیلم های PGT – PTL – PCC – PGM – PCG – PPB – PGO که شامل فیلم های پلاستیکی شفاف، صدفی، متالایز، سیگار، چسب ولینت، اشاره کرد.
فیلم شفاف 20 میکرون فیلم لیمنتی 20 میکرون
فیلم سیگار 20 میکرون فیلم لیمنتی 25 میکرون


فیلم چسب 28 میکرون فیلم مات 22 میکرون
فیلم پوشک 26 میکرون فیلم متالایزی 20 میکرون
فیلم استرچ 17 میکرون فیلم شفاف 25 میکرون
فیلم شفاف 25 میکرون فیلم شفاف 30 میکرون
فیلم شفاف 40 میکرون فیلم صدفی 35 میکرون
فیلم لبمنتی 15 میکرون

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید