بخشی از مقاله

مديريت در شبكه جهاني
مقدمه:
يكي از ابزار و سازو كار اصلي امروزه براي هر تجارت از بنگاه تجاري كوچك گرفته تا يك شركت عظيم ،نياز به اين مهم ، كه همان اينتر نت است به كمال دريافت مي شود.وهر مدير و بخش مديريت و سرپرستي لازم است اسنفاده صحيح ار اين ابزار پرتوان را به خوبي فراگيرد.
در اين مقاله ما قصد داريم از ابزارهايي كه مارا در اين راه كمك خواهند كرد را، برايتان متذكر شويم.
درميان رسانه هاي مختلف و مجاري ارتباطي، اينترنت كانالي است كه با جمع كردن عناصر رسانه اي مي توان از آن به عنوان كانال ارتباطي شخصي و كانال ارتباطي غيرشخصي استفاده كرد. از آنجا كه قالب ارتباطي آن چندجانبه است و غناي اطلاعاتي آن بالاست، بنابراين، مي تواند وسيله مناسبي براي استفاده در برنامه هاي ترغيبي و ترفيعي باشد.


اين بررسي، بدون بحث پيرامون قوتها و ضعفهاي اينترنت و با گذار از كنار موضوع تجارت الكترونيك، تنها به معرفي روشها و ابزارهاي برخط (ONLINE) تبليغات و ترفيعات مي پردازد. اين روشها مي تواند درجهت فروش كالا در فضاي الكترونيك و يا در امر بالا بردن ترافيك مراجعان يك سايت كه خود در راستاي ارائه كالا يا خدمتي خاص است، به كار برده شود.
متن مقاله:


روشهاي تبليغات در اينترنت
:E. Bay به عنوان یک روش عالی و مناسب، زمانی، بهتر جواب می دهد که برای فروش یک کالایی که جدید و دارای تکنولوژی نوین است به کار رود یا ، برای شرکتهای کوچک تجاری که هنوز وارد صحنه بزرگ رقابت نشده اند و مقدمات رشد و پیشرفت خودشان را فراهم می کنند.
البته که این روش به عنوان یک روش سود مند برای شرکتهای بزرگ نیز می باشد .
مزیت E. Bay در این است که، شما نیاز ندارید که برای خود یک سایت مخصوص طراحی کنید.
و یک هزینه ایجاد سایت بپردازید و با استفاده از این روش شما می توانید تجارت کوچک و نوپای خود را توسعه داده و در آخر یک E. Bayموفق نیز شوید .

- موتورهاي جستجو و دفاتر راهنماي اينترنتي:(Motor Searchs) موتورهاي جستجو، ابزاري ه

ستند براي هدايت مراجعان به آنچه مي خواهند. احراز رتبه بالاتر در ليست حاصل از جستجوهاي موتورهاي اينترنتي، يكي از روشهاي افزايش تعداد مراجعان به سايت در اينترنت است.مثل:Google
- تبليغ با استفاده از كادرهاي تبليغي و پنجره ها: وقتي به سايت هاي پربيننده رجوع مي كنيد، كادرهاي تبليغي (BANNER) فراواني را مشاهده مي كنيد كه با روشهاي جذاب، بيننده سايت را وادار به تاييد علامت ماوس روي آنها مي كنند. با تاييد هر نقطه ازاين كادرها، آدرس اينترنتي متصل به آنها نيز فعال و بر روي مانيتور ظاهر مي شود. وظيفه كادرهاي تبليغي دعوت مردم به ديدن سايت هاست. بقيه كار به اهداف، طراحي ومحتويات سايت هدف بستگي دارد. كادر تبليغي گران ترين روش تبليغي در اينترنت است و درعين حال مي‌تواند از موثرترين روشها نيز باشد. (زرگر)

 

ابزار ديگر تبليغي، پنجره ها (INTERSTITIAL) هستند، همان پنجره هايي كه همراه صفحه باز مي شوند (PETER EVERY). اين پنجره‌ها مكانيسم عملي مثل كادرهاي تبليغي را دارند. البته بايد گفت به دليل اينكه مخاطبان از خاصيت تبليغاتي اين ابزار آگاهي دارند در بسياري از موارد از آنها فرار مي كنند.

FORUM : محيطي است كه موضوعهاي موردعلاقه، توسط كاربران تعيين و درباره آنها نظرات خود را به صورت متن مي نويسند. ديگر اعضا كه در مواقع بعدي وارد مي شوند، نظرات ثبت شده ديگران را در ارتباط با موضوعها مي خوانند و در صورت لزوم پاسخ يا اظهارنظر خود را نيز وارد مي كنند. سايت هايي كه اين امكان را ارائه مي دهند، از متقاضيان عضويت، مشخصات و نشاني پست الكترونيك را دريافت مي كنند. صاحب سايت در مواقع بعدي از اين آدرس ها براي ارسال پيامهاي ويژه استفاده مي كند. (زرگر)

 

NEWS GROUPS: گروههاي خبري شكل ديگري از همايش يا گردهمايي است كه به وسيله اينترنت به اجرا درمي آيد. ولي اين گروهها به كساني كه درمورد موضوعهاي خاص در شبكه پيامهاي بازرگاني مي دهند وكساني كه آنها را مي خوانند محدود مي شود (كاتلر). در اينترنت هزاران گروه خبري وجود دارند كه حاوي طيف گسترده اي از موضوعها هستندو امكان انتخاب ومشترك شدن با هركدام از آنها در اينترنت و تنها ازطريق پست الكترونيك وجود دارد و با اشتراك در يك گروه خبري، نامه هاي ارسالي همه اعضا در صندوق پست الكترونيك شما رويت خواهدشد. در صورت تمايل به جواب يا اظهارنظر، پاسخ شما براي همه مشتركان موجود در آن گروه ارسال مي شوند. بازار هدف، شما را از طريق يك گروه خبري وابسته به شما بهتر مي شناسند. (زرگر)

EMAIL: يك شركت مي تواند مصرف كنندگان و مشتريان بالقوه را تشويق كند كه ازطريق پست الكترونيك پرسشهايي را مطرح كنند، پيشنهادهايي بدهند و حتي شكاياتي را براي شركت بفرستند. هم چنين امكان دارد شركت با مراجعه به آدرس پست الكترونيك افراد در اينترنت فهرستي از مشتريان بالقوه تهيه كند. چنين فهرستي مي تواند فرصتي طلايي براي شركت به وجود آورد كه محصولات خود را به مشتريان جديد معرفي كند. (كاتلر) براي اين منظور مي توان از دو روش استفاده كرد: يكي ارسال مستقيم نامه هاي فروش به مشتريان و ديگري استفاده از يك فرايند دو مرحله اي كه مرحله اول، پست كردن يك نامه به مشتري همراه با اطلاعات موردعلاقه آنها و مرحله دوم، هدايت آنها به وسيله برقراري يك ارتباط بين آنها و سيستم فروش است. (زرگر)

USENET GROUP: جاسوسي رقبا و جمع آوري اطلاعات درباره فعاليتهاي آنان، روشي است كه مي تواند شما را يك گام جلوتر از رقبايتان قرار دهد. بايد بدانيد كه آنها درحال انجام چه كاري

هستند. بنابراين، مي توانيد بياموزيد كه چگونه كالاها و طرحهاي بازاريابي رقبا را بدون آنكه آنها متوجه شوند يا شما به دام بيفتيد كنترل كنيد.

براي شروع چنين كاري و آشنايي با رقبا از يك طرف و مطلع شدن از نظرات مردم درباره يك فعاليت يا كالاي خاص، مي توان از آرشيو مكاتبات USENET در اينترنت استفاده كرد. اين نوع جستجو بايد مرتب و هميشه انجام شود. از ديگر كاربردهاي USENET امكان درج آگهي در آن است. (زرگر)
- EZINE: مجلات الكترونيك در حوزه تجاري را EZINE مي گويند. چنانچه بتوانند بيننده هاي سايت خود را تشويق به عضويت در يك مجله تخصصي الكترونيك كنيد و براساس توان خود و زمان بندي

مرتب و توسط پست الكترونيك يك شماره از آن را براي آنها ارسال كنيد، ابزار خوبي براي ادامه ارتباط با بيننده ها و تبديل تدريجي آنها به مشتري پيدا مي شود. مطالب و موضوعهاي اين مجلات بايستي در راستاي خدمات وفعاليتهاي سايت باشد. به همين دليل يكي از مشكلات اين مجلات جمع آوري و ارائه مطالب و ارسال منظم آنها به اعضاست. (زرگر)

- برنامه هاي واسطه تبليغاتي: يك وب سايت (ناشر) است كه محصولات موردنظر وب سايت ديگر (تبليغ شونده) را در تبادلي به منظور كسب حق كميسيون براساس هدايت به آن وب سايت يا فروش كالايي تبليغ مي كند. ناشر، كادرهاي تبليغي، آگهي ها، پيوندهاي متني يا محصولات را روي وب سايتش نمايش مي دهد و كميسيوني از تبليغ شونده وقتي كه يك بيننده عمل خاصي را انجام مي دهد (مثل كليك كردن روي يك كادر تبليغي، پركردن يك فرم يا انجام يك خريد) دريافت مي كند.(PETER EVERY)
بسياري از برنامه هاي واسطه اي، خودكار هستند. ناشر، سايت را بازديد مي كند، يك فرم برخط را كامل و بعد به سايت هدف متصل مي كند. تبليغ كننده ها مي توانند تعداد زيادي سايت براي پيشبرد كسب وكارشان داشته باشند، بدون اينكه نيازي به مذاكره منفرد با هر ناشر داشته باشند. هرچه ارتباط شما با سايت هاي ديگر بيشتر باشد، شما نيز مي توانيد از امكان متقابل در ساير سايت ها هم استفاده و بيننده هاي آنها را به سمت خود جذب كنيد. (زرگر)

 

- بازاريابي ويروسي: شركتهايي ازجمله YAHOO,HOTMAIL,AOL از اين روش استفاده مي كنند. اين شركتها ازطريق پيامهايي در برنامه‌هاي پست الكترونيك، براي خود تبليغ مي كنند. براساس اين روش، هر نامه كه توسط خدمات پست الكترونيك اين شركتها صادر مي شود، حاوي پيام تبليغاتي مختصر و مفيدي است. يعني به تعداد نامه هايي كه مردم با استفاده از خدمات اين شركتها بين هم مبادله مي كنند، اين پيامها هم توزيع مي گردند. از آنجا كه اين پيامها بدون فعاليت يا دخالت بيشتر اين شركتها توزيع مي گردد ودرتمام مكاتبات بين مردم كه نشاني الكترونيك خود را از اين شركتها اخذ كرده اند، منتشر مي گردد، به اين شيوه بازاريابي ويروسي مي گويند. (زرگر) به عبارت ديگر،

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید