بخشی از مقاله

کارآفرینی تولید سیم و کابل فشار قوی

فصل اول
کلیات
1- 1 مقدمه :
با تقاضاي رو به افزايش براي انرژي الكتريكي، ولتاژهاي انتقال نيز رو به افزايشند. انتقال توان زياد به مسافت هاي دور، كه به علت مبادله قدرت بين كشورها مي باشد، نياز به كابل هاي فشارقوي موثري دارد تا در مناطق شهري يا براي عبور زير زميني يا دريايي استفاده شود. امروزه ولتاژ عملياتي كابل هاي فشارقوي الكتريكي توليدي تا 500 kV افزايش يافته است.


1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :
تولید سیم و کابل فشار قوی

محل اجزا :
استان شهرستان بخش روستا
قزوین صنعتی البرز


1 – 3 – مشخصات متقاضیان :
نام نام خانوادگی مدرک تحصیلی تلفن


1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :
نیاز کشور به خودکفایی در تولید محصولات صنعتی ، بخصوص در زمینه تولید سیم و کابل و در واقع نیاز بازار داخلی کشور به داشتن محصولات داخلی با کیفیت که توان رقابت با محصولات خارجی را داشته باشد دلیل اصلی انتخاب طرح است .

1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :
بی شک خودکفایی در تولید این محصولات می تواند ارز قابل توجهی را در کشور نگهداشته و به رشد و خودکفایی کشور کمک سایانی نماید ، علاوه بر این عامل ، میزان اشتغالزایی طرح نیز قابل توجه میباشد

1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :
وضعیت اشتغالزایی این طرح 16 نفر میباشد .


مقدمه :
كابل هاي الكتريكي polymer-insulated يا PE ضرورتا حاوي هادي فلزي با مقاومت پايين كه توسط پليمر عايق سازي شده است هستند. اين عايق هادي ها را از يكديكر و اطرافشان جدا مي كند. يك غلاف(sheath or jacket) كه بدوا بسته به خواص مكانيكي قالب ريزي شده از كابل مقابل

محيط محافظت مي كند. محتويات عمده ي ديگر ميتوانند شامل لايه هاي نيمه هادي، screen فلزي، سيم فلزي تقويت كننده، و لايه ي بلوكه كننده ي آب. اگرچه يك تحول محتمل از مواد با خاصيت ابررسانايي ساختار سيستم انتقال نيرو را دگرگون خواهد كرد متخصصان استعمال گسترده ي آن را تا 20-10 سال آينده عملي نمي دانند. در حال حاضر تكنولوژي كابل هاي فشارقوي توسط گذار از پوشش كاغذي معمول گذشته،كاغذ آغشته به روغن تحت فشار كه مشكلاتي از قبيل اتلاف عايقي بالا، مخارج عملكرد بالا و آلودگي و ... دارد ،به داي الكتريك اكسترود شده ي مصنوعي (extruded synthetic dielectric) مشخص مي شود.

 

الف – سرمایه گذاری ثابت :
الف – 1) زمین :

الف – 2 ) محوطه سازی :


الف – 3 ) ساختمانها :


الف – 4 ) ماشین آلات ( ارقام به میلیون ریال )

الف – 5 ) تاسیسات : ( ارقام به میلیون ریال )

الف - 6 ) وسایل نقلیه ( ارقام به میلیون ریال )

الف – 7 ) تجهیزات اداری :

الف – 8 ) هزینه های قبل از بهره برداری :


جمع کل سرمایه گذاری ثابت :

فصل دوم
توجیه اقتصادی طرح


هزینه های جاری


فصل دوم – هزینه های جاری :
ب : هزینه های جاری :
ب – 1 ) مواد اولیه و نهاده های تولید :

ب – 2 ) حقوق و دستمزد ( پرسنل تولیدی ) :


پرسنل غیر تولیدی :


ب – 4 ) هزینه استهلاک :

 

ب – 5 ) سوخت و انرژی :


جمع هزینه های جاری طرح :


سرمایه در گردش :

جمع کل سرمایه گذاری طرح :


محاسبه کارمزد وام :

جدول بازپرداخت اصل و کارمزد تسهیلات :


فصل سوم
شرح فرآیند و اطلاعات فنی مورد نیاز


فصل سوم – شرح فرآیند و اطلاعات فنی مورد نیاز :
ساختمان کابلها

کابلها بر اساس نوع کاربردی که دارند بسیار متنوع هستند و به شکلهای گوناگون در بازار یافت می‌شود. ساختمان و اجزای تشکیل دهنده کابلهای مخابراتی کاملا با کابلهای مورد استفاده در صنعت برق فشار قوی و فشار ضعیف تفاوت دارند. اما بطور کلی کابلها همواره از دو قسمت اصلی هادی و عایق تشکیل شده‌اند. تفاوت کابلها ناشی از نوع کاربرد آنهاست. یعنی نوع کاربردشان موجب می‌شود که جنس ، شکل ، تعداد ، سطح مقطع هادیها و عایقها با یکدیگر تفاوت داشته باشند. این تفاوتها موجب تقسیم بندی کابلها می‌گردد.

 

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید