بخشی از مقاله

خلاصه طرح :
در این طرح به بررسی تولید صفحه کلید کامپیوتر پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .


فصل اول
کلیات


1- 1 مقدمه :
صفحه کلید با کد آیسیک 3000 (30001212) و کد تعرفه 84716010 که همراه با کامپیوتر و به عنوان بک ابزار ضروری وابسته به آن در دهه 1940 ساخته و بعد از ساختن کامپیوترهای شخصی (personal computer) و در دهه 1980 وارد بازارهای جهان شد یکی از محصولاتی است که به دلیل گسترش روزافزون استفاده از کامپیوتر در جهان امروز توسعه فراوان یافته است .


صفحه کلید ، متداولترین وسیله ورود اطلاعات در کامپیوتر است که شامل مجموعه ای از سوئیچ ها است که به یک ریزپردازنده متصل می گردند . ریزپردازنده وضعیت هر سوئیچ را هماهنگ و واکنش لازم در خصوص تغییر وضعیت یک سوئیچ را از خود نشان خواهد داد . هر کلید در زمان های مختلف با دادن درخواست به پردازشگر و ایجاد وقفه وظیفه اجرا و یا ورود دستوری خاص را به عهده می گیرد .


قطعاً پیشرفت همگام سخت افزار و نرم افزار ، شرایط لازم برای توسعه همه جانبه IT است و در این بین اگر یکی از بخش ها دچار نقصان شود ، به طور حتم بخش دیگر نیز متضرر خواهد شد . امروزه که تولید تجهیزات کامپیوتری رشد روزافزونی پیدا کرده است ، صفحه کلیدها نیز با پیروی از این قاعده ، تنوع بسیاری یافته اند . صفحه کلید یکی از مهمترین وسائل جانبی ورودی کامپیوتر می باشد که وظیفه ورود دیتا و در برخی مواقع وظایف کنترلی را نیز به عهده دارد . امروزه صفحه کلیدها در طرح ها و اندازه های مختلف و همچنین تعداد کلیدهای بیشتری که هر کدام وظایف و عملکردی مشخص را به عهده دارند به بازار عرضه می شوند .

 

شکل ریز پردازنده و کنترل کننده صفحه کلید

مدار ماتریسی کلیدها

شکل یک کانکتور PS/2

1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :
تولید صفحه کلید کامپیوتر

محل اجرا :


1 – 3 – مشخصات متقاضیان :
نام نام خانوادگی مدرک تحصیلی تلفن

1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :
تعداد اشتغالزایی این طرح 15 تا 25 نفر می باشد.

مجوز های قانونی :
تعریف: جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان ، تاسیسات و نصب ماشین آلات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی (زراعی ، باغی ، شیلاتی ، دام و طیور، جنگل و مرتع) صادر می گردد .
مراحل صدور جواز تاسیس :


1- پذيرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسيس فعاليتهای صنعتی و تكميل پرونده توسط مديريت جهاد كشاورزی شهرستان و يا مديريت صنايع كشاورزی و روستائی استان .
2- بررسی پرونده از نظر مدارك و تطبيق با مصاديق والويتهای سرمايه گذاری در واحد صدور مجوز مديريت صنايع كشاورزی و روستائی .
3- تكميل پرسشنامه جواز تاسيس ( فرم شماره يك ) توسط متقاضی


4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره يك به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائيد فرم پرسشنامه جواز تاسيس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تيپ و تجربيات كارشناسی و ارجاع پرونده به مديريت .


5- ارجاع پرونده توسط مديريت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسيس .

شرايط عمومي متقاضيان ( اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي ) دريافت جواز تاسيس
1- اشخاص حقيقی
- تابعيت دولت جمهوری اسلامی ايران
- حداقل سن 18 سال تمام
- دارا بودن كارت پايان خدمت يا معافيت دائم


2- اشخاص حقوقی
- اساسنامه ( مرتبط با نوع فعاليت )
- ارائه آگهی تاسيس و آگهی آخرين تغييرات در روزنامه رسمی كشور

مدارك مورد نياز:
1- ارائه درخواست كتبی به مديريت جهاد كشاورزی شهرستان يا مديريت صنايع كشاورزی و روستايی استان.
2- اصل شناسنامه وتصوير تمام صفحات آن
3- تصوير پايان خدمت يا معافيت خدمت سربازی
4- تصوير مدرك تحصيلی و سوابق كاری مرتبط با درخواست
5- يك قطعه عكس از هريك از شركاء
6- تكميل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح صنايع تبديلی و تكميلی
7- پوشه فنردار
8- درصورت داشتن شركت ، ارائه اساسنامه ، آگهی تاسيس و روزنامه ، مرتبط با فعاليت مورد درخواست

اصلاحیه جواز تاسیس :
1- ارسال درخواست متقاضی توسط جهاد کشاورزی شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز.
2- دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند.
3- دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد.
4- اداره تخصصی پس از بررسی وتائید به دبیرخانه صدور مجوز ارجاع میدهد.


5- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید مدیر اقدام به صدور اصلاحیه جواز تاسیس نموده و رونوشت آنرا به بخشهای ذیربط ارسال می نماید.

تعریف:
پروانه بهره برداری مجوزی است که پس از اتمام عملیات ساختمان و تاسیسات و نصب ماشین آلات جهت تولید بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی وسایر صنایع روستایی صادر می گردد.

صدور پروانه بهره برداری :
1- تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و تائید و ارسال آن توسط جهاد کشاورزی شهرستان به مدیریت.
2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی و کارشناس نواحی صنعتی و کارشناس تولید) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.
3- تائید رئیس اداره تخصصی و ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز.
4- اخذ استعلام از ادارات ذیربط.


5- تهیه پیش نویس پروانه بهره برداری و تائید مدیریت.
6- صدور پروانه بهره برداری و ارسال رونوشت به بخشهای ذیربط.

مراحل صدور توسعه طرح :
1- تکمیل فرم درخواست توسعه طرح توسط شهرستان (متقاضی) و ارسال به مدیریت.
2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بررسی و اظهار نظر و بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی و کارشناس تولید) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.
3- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید ادارات تخصصی در کمسیون بررسی طرحها مطرح می نماید و در صورت عدم تایید کمسیون به شهرستان و متقاضی اعلام مینماید و در صورت تایید از ادارات ذیربط استعلام می نماید.
4- ارجاع به اداره تخصصی جهت بررسی طرح توسعه.
5- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت صدور موافقت با توسعه طرح پس از تایید مدیر.
6- ارسال رونوشت به بخشهای و ادارات تخصصی و سازمانهای ذیربط.


فصل دوم
روش انجام کار

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :
بازدید از کارخانه تولید صفحه کلید کامپیوتر


براساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از کارخانه تولید صفحه کلید کامپیوتر به بررسی سیستم ها و دستگاه ها و ماشین آلات موجود در کارخانه پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :
ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش صنعت و در تولید صفحه کلید کامپیوتر استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی یکی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت می باشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .


فهرست تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :
بخشی از ماشین آلات مورد نیاز طرح د رایران موجود نبوده و لازم است که از خارج وارد شوند . شرکت های فراوانی د ردنیا ماشین آلات مربوطه را تولید می کنند . با بررسی قیمت های موجود در بازار هزینه خرید ماشین آلات به طور متوسط 0.5 میلیون دلار برآورد شده است .

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار:
براساس برآوردهای به عمل آمده نیروی انسانی طرح شامل 2 گروه تولیدی و اداری است . که حدود 15 تا 25 نفر کارگر ماهر ، کارمندان اداری ، مهندسان الکترونیک و نیروی خدماتی تخمین زده می شوند . نیروی انسانی مورد نظر در منطقه وجود داشته و از نظر تامین آن مشکلی وجود ندارد .

روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت فروش کالا )
در زمینه تولید صفحه کلید کامپیوتر می توان از روش های مختلف بازاریابی استفاده نمود ، تبلیغات تلویزیونی ، استفاده از بنر های و تیزر های تبلیغاتی ، استفاده از چاپ پوستر های تبلیغاتی و ارائه روش های تبلیغاتی دیگر برای جذب بازار فروش جزئی و استفاده از روش فرد به فرد برای فروش کلی محصولات در بازار داخلی .


فصل سوم
امور مالی طرح

جدول 1 فروش کامپیوتر در جهان در فاصله 5 سال گذشته (میلیون عدد)

جدول 2 برآورد فروش کامپیوتر در جهان

جدول 3 گروهی از عمده ترین شرکت های تهیه کی برد در جهان

جدول 4 برآورد فروش کامپیوتر در ایران در فاصله سال های 1381 تا 1385 (1000 دستگاه)

جدول 5 پیش بینی تقاضای کامپیوتر در ایران در فاصله سال های 1386 تا 1389 (1000 دستگاه)

جدول 6 مهمترین مارک کی برد در بازار ایران

جدول 7 قیمت انواع کی برد در بازار ایران (ریال)

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید