بررسی دقیق موضوع و دستیابی به نظریه های جدید

بررسی دقیق موضوع و دستیابی به نظریه های جدید

شما باید با آرامش کامل و با استفاده از قدرت فکر و تخیلی خود، موضوع مورد نظر را انتخاب کنید. حتی از طریق «تعمق» نیز می توانید به موضوعات ارزشمندی برای تحقیق دست یابید. استفاده از روشهای زیر نیز می تواند ایدههای جدید را به شما ارائه دهد.

بررسی روزنامه های تحقیقاتی

همان طور که میدانیم دفتر خاطرات شخصی، شامل وقایع روزانه و مجلات نوآورانه شامل شعر، داستان و سناریو است، اما برخلاف آنها مجلات تحقیقاتی شامل ایدهها و مطالب بسیار خوبی در رابطه با موضوعات خاص است. شما باید پس از فهرست بندی موضوعات و انجام یک نگارش آزاد، نوشته های خود را به مطالب کپی شده ضمیمه کرده، در نهایت به طرح سؤالات و یادداشت برداری بپردازید. برای نتیجه گیری بهتر، میتوانید مطالب خود را در یک دفترچه جیبی (به جای فیش - های تحقیقی) یادداشت کنید تا همیشه اطلاعات گوناگون، در دسترس شما باشد.

نگارش آزاد

در این نوع نگارش، تنها بر موضوع خود تکیه کنید و هرچه به ذهنتان میرسد را روی کاغذ بیاورید. در نگارش آزاد، به دستور زبان، سبک نوشته و خط خود زیاد اهمیت ندهید. در اینجاممکن است از خود بپرسید «نتیجه ی این کار چیست؟» در واقع هنگامی که شروع به نوشتن می کنید، عقاید و افکار جدیدی به ذهن شما خطور می کنند که میتوانند برای انتخاب موضوع تحقیق مناسب باشند. این تمرین نیاز به نگارش بدون وقفه (۱ الی ۲ صفحه) داشته و هدف از آن عبارت است از: ۱- ارائه ی عبارات ارزشمند ۲- مقایسه ی مطالب ۳- بررسی رویدادها و وقایع ۴- ارائه ی ایدهها و نظرات جدید برای بررسی یک موضوع میباشد.

الکساندر درباره خبررسانی سریع و گسترده رسانه ها می گوید: «به نظر میرسد شبکههای ارتباطی در حال تغییردادن نظم جهانی و دیدگاههای مردم اند و امروزه خوشبختانه مردم درک عمیق تری نسبت به وقایع داخلی و خارجی دارند. در زمان اتحاد آلمان غربی و شرقی، حمله ی نیروهای مسلح به بغداد در جنگ «طوفان صحرا» و شکل گیری دوباره دولت روس، شبکههای خبری هر لحظه قادر به پاسخگویی در برابر این رویدادها بودند. اکنون نیز شبکههای ارتباط جهانی مانند CNN ما را به جامعه ی جهانی پیوند میدهند. دیکتاتورها نمیتوانند بدون توجه به دوربینهای مخفی و پخش فوری اخبار در سراسر جهان، مرتکب اعمال خشونتآمیز شوند. و معمولاً قبل از تحکیم قدرتها، شبکههای جهانی با پاسخ سریع خود، به این اعمال خشونت آمیز پایان میبخشند.» امی - الکساندر"

نگارش آزاد، راه را برای تحقیقات نویسنده در رابطه با سیاست جهانی و آگاهی دقیق رسانه های خبری باز می کند.