بخشی از مقاله

خانه تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک: انتخاب روش پرداخت
نوشته شده Farshid Mahdavipour

هنگامی که سایت تجارت الکترونیک خود را طراحی می کنید، سازمان شما باید در نظر داشته باشد که مشتریان قرار است از چه روشی در وب پرداخت کنند. روشی که در ابتدا به ذهن مدیران سایت های تجارت الکترونیک می رسد اینست که اطلاعات کارت اعتباری را به صورت آنلاین جمع آوری کنند و خود این اطلاعات را پردازش کنند (Offline manual process). این روش راه را برای کلاه برداری، وارد کردن اطلاعات اشتباه و به هدر دادن نیروی انسانی باز می گذارد.
آخرين بروز رساني ( ۰۷ تير ۱۳۸۴ )
ادامه مطالب ...

تجارت الکترونیک: افزایش نرخ تبدیل
نوشته شده فرشید مهدوی پور

شما بسیار زحمت کشیده اید که بالاخره توانسته اید مقدار زیادی بیننده به وب سایت خود جذب کنید، اما چگونه و با چه روشهایی می توان این بینندگان را به مشتری تبدیل کرد. در واقع آوردن مشتری به وب سایت تنها کار اول است، کار مهم تر و پر اهمیت تر تبدیل این بینندگان به مشتری است. همه هنر یک وب سایت تجارت الکترونیک این است که بینندگان بیشتری را به خریدار تبدیل کند. فروش آنلاین یک بازی اعداد است: در واقع مقدار کل بینندگان وب سایت شما تقسیم بر کل فروش، به شما نرخ تبدیل وب سایت تان را می دهد که هر چقدر این نرخ تبدیل بیشتر باشد، نشان می دهد که وب سایت تجارت الکترونیک شما کارآمد تر هست.

آخرين بروز رساني ( ۰۷ تير ۱۳۸۴ )
ادامه مطالب ...
سایت تجارت الکترونیک ایران
نوشته شده مدیر سایت

سایت تجارت الکترونیک ایران، فعالیت خود را در تاریخ چهارم خرداد سال 1384 به طور رسمی آغاز کرد. هدف این سایت، ارتقای دانش تجارت الکترونیک در بین دانشجویان و اساتید تکنولوژی اطلاعات در ایران و ارائه راه حل های عملی و مناسب ایران برای مدیران صنایع و شرکتها برای حضور در بازارهای جهانی الکترونیکی می باشد.
آخرين بروز رساني ( ۰۷ تير ۱۳۸۴ )


شرکت رهنما به مناسبت حضور در نمایشگاه کامپیوتر در نظر دارد هدایای ویژه ای به کلیه افرادی که از ابتدای راه اندازی سیستم تا حداکثر پایان تاریخ 5/10/84 سفارش خریدی بیش از ده هزار تومان داشته باشند به رسم یاد بوداهدا نمایداز شما دعوت میگردد با در نظر گرفتن فرصت باقی مانده تا تاریخ مذکور نسبت به ثبت سفارش اقدام نموده وبا در دست داشتن فاکتور خرید انجام شده در محل دائمی نمایشگاههای استان اصفهان غرفه شرکت رهنما حضور به هم رسانید
وعده ما یکم لغایت چهارم دی ماه محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان سالن 3 غرفه شرکت رهنما .کیفیت هدایا با خرید بیشتر افزایش می یابد و چند خرید با یک نام نیز در سیستم محاسبه میگردد

ارائه فروشگاه اینترنتی با شرایط ویژه وقیمتهای استثنائی شما همین امروز به جمع صدها فروشگاه متصل به این سیستم در سراسر کشور بپیوندید وحتی اگر یک محصول برای فروش دارید فرصت را از دست ندهید برای ارائه در خواست به بخش راه اندازی فروشگاه مراجعه کنید

به زودی خدمات بسیار جالب و نوینی به شما ارائه خواهد شد
ممنون از اينكه چنين فضايي را براي خريد به وجود آورده ايد٠ بهترين سايت خريد اينترنتي اي كه در ايران وجود داره به نظر من اين سايته!!!
طرح پرداخت از سيستمهاي بسيار خوب و مناسب در عرصه تجارت الكترونيك ميباشد كه ميتواند تاثير مثبتي در كارآفريني ايفا نمايد .با توجه به كمبود كارتهاي اعتباري اين طرح ميتواند جايگزين مناسبي از لحاظ مالي و فرهنگي باشد. همچنين براي بسط و توسعه آن تبليغات مؤثر جهت آگاهي عموم مردم از اين تسهيلات مورد نياز است
گز شيرين
مجيد٠ق
محدوديتها و مشكلاتي كه در كشورمان در امر تجارت الكترونيك و خريد و فروش برروي اينترنت وجود دارد و همچنين عدم وجود امكانات بانكي مناسب براي استفاده از کارتهاي اعتباري باعث شد تا شركت رهنما با همكاري شركت پست جمهوري اسلامي ايران با توجه به داشتن شبكه گسترده پستي و اعتماد مردم به اين بخش دولتي، تسهيلاتي جهت رفاه حال هم ميهنان عزيز در امر تجارت الكترونيك و خريد و فروش برروي اينترنت ارائه دهد. به همين منظور سيستم دريافت پول از مشتري در هنگام تحويل كالا راه اندازي شده است.


اين پروژه از تير ماه 1381 از سوي شركت اطلاع رساني رهنما با همكاري شركت پست جمهوري اسلامي ايران شروع گرديد و در ديماه همان سال فاز اول آن در اصفهان به بهره برداري رسيد. دراين سيستم ابتدا خريدار وارد سايت اينترنتي فروشنده مي شود و محصول يا محصولاتي را انتخاب و در سبد خريد خود قرار مي دهد و پس از وارد نمودن اطلاعات ارسال كالا در سايت پرداخت ، خريد خود را نهايي مي كند. اين اطلاعات جهت بررسي و تصميم گيري در سايت اينترنتي به اطلاع فروشنده مي رسد.

 

فروشنده در صورت تمايل به ارسال ، سفارش رسيده را آماده كرده و پس از اعلام در سيستم اينترنتي ، پست آن را از فروشنده دريافت مي كند و به دست خريدار مي رساند و هزينه كالا به همراه هزينه ارسال را از خريدار دريافت مي نمايد. واحد مالي پرداخت در دوره هاي زماني مشخص با فروشندگان تسويه حساب مي كند . كليه مراحل عملياتي سيستم از طريق اينترنت به اطلاع خريدار، فروشنده ، شعبه پستي و مديريت سيستم مي رسد. لازم به ذكر است اين سيستم به گونه اي طرح ريزي شده كه امكان اتصال به سيستم هاي الكترونيكي بانكها و موسسات مالي و اعتباري را داشته باشد و در كنار سيستم پرداخت هنگام تحويل قابليت هاي پرداخت الكترونيكي نيز در آن پيشبيني شده است.


پرداخت زير ساخت مناسب تجارت الكترونيك وتجارت در ايران است زير بستر تعامل فروشگاه اينترنتي و فروشگاه الكترونيكي با خريداران در راستاي فروش اينترنتي وخريد اينترنتي به همراه امكانات مناسب پرداخت اينترنتي با كمك اينترنت ميباشد اين سيستم خريد الكترونيكي و فروش الكترونيكي را تسهيل كرده است وحتي بدون نياز به كارت اعتباري روش هاي نوين پرداخت الكترونيكي را نيز تدوين ميكند سرويس دهي تجارت الكترونيك در همه زمينه ها از سياست هاي كلي سيستم پرداخت ميباشد كه با هدف فرهنگ سازي خريد اينترنتي و فروش اينترنتي در ايران صورت ميپذيرد


قابليت خريد از صدها فروشگاه متصل در سراسر ايران ، تحويل کالا در هر کجاي کشور توسط پست ، بدون نياز به کارت اعتباري و يا واريز به حساب بانکي ، بيمه شدن کالا در بين راه ، کاملا امن ، پرداخت پول بعد از تحويل کالا درب منزل و يا محل کار ، بدون نياز به عضويت و اتلاف وقت ، منتخب وزارت بازرگاني و طرح برتر کارآفريني کشور

نکات مهم در تجارت الکترونیکی
از زمان شروع کار با اينترنت و تجارت الکترونيک، نکات و درسهاي زيادي ياد گرفته ام که دوست دارم برخي از مهم ترين آنها را با شما به اشتراک بگذارم.

درس اول
يکي از کارهائي که بايد اولويت بالائي براي شما داشته باشد، جمع آوري آدرس پست الکترونيک بازديد کنندگان سايت شما است. از زمان شروع سايت، به جمع آوري آدرسها بپردازيد. تهيه يک ليست از مشتريان بالقوه خدمات شما، يک بايد است. هرچند ارائه يک خبرنامه الکترونيک بسيار عالي است ولي خيلي ضروري نيست. شما مي توانيد به ليست خود، تغييرات سايت، محصولات جديد يا هرچيز ديگري که دوست داريد ارسال کنيد.


توجه داشته باشيد که تا زماني که ليست شما کوچک است، مي توانيد آنرا توسط نرم افزار پست الکترونيک موجود در رايانه خود پيش ببريد ولي وقتي ليست شما بزرگ شود، مثلا از 100 آدرس بيشتر شود، ديگر بايد به دنبال ابزارهاي مخصوص مديريت ليست باشيد و يا از سايت هاي مخصوص اين کار استفاده کنيد. هرچند شخصا تمايلي به نام بردن از سايت خاصي براي اين کار ندارم، ولي چون خدمات سايت http://www.ymlp.com/ کمک بزرگي در اين زمينه براي من بوده، هميشه آن را به ديگران پيشنهاد مي کنم. سايت ياهو هم خدمات مناسبي در اين زمينه ارائه مي کند.

درس دوم
سايت شما ممکن است باعث پيروزي يا شکست شما شود. يک سايت با ظاهر حرفه اي نقش اساسي در موفقيت شما دارد. اگر در طراحي يک سايت حرفه اي چندان مهارت نداريد، حتما يک نفر حرفه اي براي اين کار استخدام کنيد. توجه داشته باشيد که سايت حرفه اي به معني يک سايت با امکانات گرافيکي بالا و بخشهاي متحرک و يا حتي بخشهاي Flash نيست. سايت حرفه اي در نگاه اول ممکن است خيلي هم ساده به نظر آيد ولي ساختارمناسب، راحتي حرکت در سايت، دسترسي سريع به اطلاعات، سرعت بالا آمدن مناسب (مخصوصا با خطوط نه چندان مناسب ما)، وجود خدمات مناسب، خدمات پشتيباني مناسب، پشتيباني مناسب از زبان هاي مختلف و پارامتر هاي متعدد ديگري در حرفه اي شدن سايت شما موثر هستند. وجود يک مشاور در اين زمينه در کنار شما، خيلي به شما کمک مي کند.

درس سوم
اگر مي خواهيد پول زيادي بدست آوريد، بايد يک بازار خاص را انتخاب کنيد که نياز ويژه اي از مشتري را پاسخ دهد. مردم محصولات و خدماتي که نياز شخصي آنها را پاسخ دهند خيلي دوست دارند. اگر شما نفر اول در برآوردن اين نياز باشيد، برنده هستيد. سعي نکنيد در سايت خود همه جور خدمات يا محصولات را ارائه کنيد. مثلا براي خريد کتاب، يک سايت فرهنگي که روي فروش کتاب متمرکز است را انتخاب مي کنيد يا يک سايت که از فروش گل و اسباب بازي گرفته تا فروش لوازم منزل و شوکلات و کتاب ؟ حتي آمازون که همه چيز مي فروشد، هنوز به عنوان يک کتاب فروشي شناخته مي شود تا يک اسباب بازي فروشي.

درس چهارم
ايجاد ترافيک بالا براي سايت شما نياز به صرف وقت و هزينه دارد. کليد ايجاد ترافيک بالا براي سايت شما، برقراري هرچه بيشتر ارتباط از ساير سايتها به سايت شما است. هرچند ليست شدن در موتورهاي جستجو اولين قدم شما بايد باشد ولي نبايد به آن اکتفا کنيد. دو روش خوب براي ايجاد ترافيک به سايت شما عبارت است از :
- برنامه همکاري فروش (Affiliate program) – چنين برنامه اي به برقراري صدها و حتي هزاران ارتباط از ساير سايتها به سايت شما کمک مي کند. موضوع از اين قرار است که شما برنامه اي طراحي مي کنيد که هرکس که خدمات و محصولات شما را از طريق سايت خود بفروشد، درصدي از فروش به او تعلق مي گيرد. حتي برخي برنامه ها، در جلب مشتري، حتي اگر فروشي هم صورت نگيرد، پول مي دهند.


- ارائه خدمات و محصولات رايگان – ارائه چنين امکانات رايگاني به جذب ترافيک زياد به سايت شما کمک خوبي مي کند. مثلا ارائه مقالات رايگان که ديگران بتوانند در سايت خود از آنها استفاده کنند و به سايت شما ارتباط دهند. کتاب هاي الکترونيک رايگان، نرم افزار، فايل هاي صوتي که بتوانند در Flash از آنها استفاده کنند، ملودي هاي طراحي شده براي گوشي هاي موبايل و خيلي چيزهاي جذاب ديگر.

درس پنجم
فروش محصولات و خدمات خودتان خيلي از فروش براي بقيه، سود آورتر است. برخي از برترين اقلام قابل فروش در اينترنت عبارتند از :

- نرم افزار
- اطلاعات
- سايت هاي اختصاصي
- خدمات اينترنت

درس ششم
معمولا مردم دوست ندارند که در معرض فروش قرار گيرند و در مقابل آن مقاومت مي کنند. شما خيلي موفق تر خواهيد بود اگر در جهت ارائه کمک به مشتريان خود حرکت کنيد. اين کار با نوشتن مقالات مفيد، دوره هاي آموزشي و يا حتي با حضور فعال در اتاق هاي گفتگوي مناسب با خدمات شما حاصل مي شود. اعتماد، حرف اول را در تجارت اينترنتي مي زند. شما بايد در ميان مخاطبين خود، اعتبار کسب کنيد. اگر مشتري احساس کند که شما قبل از فکر کردن به فروش به او و بدست آوردن پول، مي خواهيد مشکل او را شناسائي کنيد و به او در رفع نيازش، کمک کنيد، خيلي راحت تر به شما اعتماد مي کند.

درس هفتم
خودکار کردن کارها، وقت با ارزش شما را حفظ مي کند. هرچند در تجارت، خيلي کارها را بايد شخصا انجام دهيد و درگير آنها شويد، خيلي کارها را هم مي توان خودکار کرد، مثل :

- مديريت ليست آدرسها
- پيگيري ها با مشتري
- پيام هاي خوش آمد گوئي
- پيغام هاي تشکر
- پيگيري سفارش ها
- تاييد سفارش ها

اين کار با استفاده از سيستم هاي پاسخ گوي خودکار، کدها و برنامه هاي نرم افزاري قابل حصول است.

درس هشتم
سازمان مناسب کار، يک دليل اصلي موفقيت تجارت شما است.

- يک برنامه کاري زمان بندي شده براي هر روز خود تنظيم کنيد.
- از برنامه دريافت پست الکترونيک با قابليت طبقه بندي نامه هاي دريافتي در زير شاخه هاي مختلف استفاده کنيد.
- فايل ها و شاخه هاي موجود در رايانه خود را براي دسترسي راحت تر و سريع تر، تنظيم کنيد.
- يک صفحه "سوال و جواب هاي مکرر" براي سايت خود طراحي کنيد.
- براي پيام هائي که بصورت متناوب ارسال مي کنيد، يک ساختار مشخص تعريف کنيد.
- در رايانه خود يک صفحه شامل اطلاعات ورود به سايت هائي که با آنها همکاري داريد و آدرس وب آنها براي دسترسي راحت تر، تهيه کنيد.

درس نهم
بالاترين اولويت براي شما بايد خدمات پس از فروش مناسب و رضايت کامل مشتري باشد. هرچند داريم در مورد دنياي اينترنت صحبت مي کنيم ولي با مردمي که در دنياي واقعي زندگي مي کنند سروکار داريم. خيلي هم به ارتباط هاي مصنوعي و نرم افزاري و پست الکترونيک تکيه نکنيد. خيلي از بازديد کنندگان سايت شما مي خواهند با يک تفر در بخش خدمات مشتري شما حرف بزنند و بعد خريد کنند. از امکانات پشتيباني زنده (Live Agent) در سايت خود استفاده کنيد.

درس دهم
براي بدست آوردن پول، بايد پول خرج کنيد. شما بايد در موارد زير با دست باز سرمايه گذاري کنيد :
- رايانه
- دسترسي به اينترنت
- نرم افزار
- ثبت دامنه
- ميزباني سايت
- آموزش شامل کتاب، سي دي و غيره
- تبليغات

درس يازدهم
هرچند قرار ما فقط ده درس مهم بود، ولي هميشه به خاطر داشته باشيد که خطرناک ترين تهديد براي موفقيت شما و غير حرفه اي ترين کار در اينترنت، SPAM است. هميشه از آن دوري کنيد.

مطالب بالا، ليست کاملي نيست و فقط به عنوان شروع و راهنما مي تواند مفيد باشد. مطمئنا مسائل و نکات بسياري هستند که بايد مورد توجه قرار گيرند و شما بسياري از آنها را مي شناسيد و به آنها عمل مي کنيد.
http://www.google.com/


آيا يك راه ميانبر براي تسريع كسب درآمد در تجارت الكترونيك وجود دارد؟
اخیرا تب سریع پولدار شدن از طریق اینترنت همه گیر شده و ...
مثلا ، از چت کردن و حرف زدن خسته شده اید؟ بهترین فکری که در این فرصت به سرتان میزند (با توجه به اینکه زیاد وبگردی می کنید) این است که شما از یک محصول نرم افزاری مانند Traffic Equalizerبرای ایجاد وب سایت استفاده کنید.Traffic Equalizeو سایر محصولات نرم افزاری مشابه آن به این صورت کار میکنند که کلمه کلیدی شما را دریافت کرده و سپس وب سایت شما را بر اساس این کلمه ایجاد میکنند. و نتیجه نهایی یک جایگاه یا یک فهرست از لینک های مرتبط به دیگر مقالات و وب سایت ها است که در ارتباط با کلمه کلیدی شما میباشد . چون با این روش سایت به صورت اتوماتیک ساخته می شود ،این صفحات شانس بسیار خوبی برای بدست آوردن رتبه بالا در موتور های جستجو را دارند . و این به معنای ایجاد ترافیک بالا بصورت مجانی است .


پس ، یک مرحله بالاتر ،اضافه کردن لینکهای مربوط و همچنین درج تبلیغات گوگل (Google adsense) به این صفحات اتوماتیک است و ناگهان این وب سایت اتوماتیک شکل وب سایت فروش به خودش میگیرد که می توان توسط آن از هر بازدید کننده کسب درآمد کرد ، البته باید به خاطر داشته باشید همه این بازدیدکنندگان بصورت مجانی از طریق موتور های جستجو به وب سایت شما آمده اند .


حالا ، واقعیت این است که هر سایت ممکن است توانایی کسب درآمد را داشته یا نداشته باشد و تصور می شود که اکثراین سایت ها روزانه 5 دلار از تبلیغات درآمد داشته باشد . ولی یک مطلبی هست و آنهم اینکه فقط چند دقیقه برای ایجاد وب سایت وقت لازم است ، و یک بار هم که ساخته شد مطلقا نیاز به نگهداری ندارد . میتوانید تصور کنید می خوام چکار کنم ؟
بطور اساسی سرعت ایجاد سایتها به این معناست که شما میتوانید هرچه بیشتر وب سایت ایجاد کنید و اگر عایدی شما از هر کدام از این سایتها 5 دلار در روز باشد، یک درآمد توجیه پذیر و معقول برای شما خواهد بود.


پس مشکل چیه ؟ چرا آه و ناله می کنید؟
ساده است . به نظر من این راه گریز( یا هر چه که شما بهش میگین) برای ایجاد ترافیک رایگان همیشگی نیست ؟
موتور های جستجوگر از هرگونه نتایج دستکاری شده (به هر طریقی) متنفرند و بیشتر مردم اینترنت را از اینگونه سایت های فهرست وار پر میکنند ، موتورهای جستجو به دنبال راه هایی برای حذف اینگونه نتایج از نتیجه های جستجوی خود هستند.


من این واقعیت را میدانم که مردم از طریق همین وب سایت های ورودی اتوماتیک ماهیانه هزارها دلار کسب درآمد میکنند و آنها در هر روز یک سایت جدید را upload میکنند (در بعضی مواقع 50 یا حتی یبشتر در روز) و با صراحت کامل عرض میکنم که تا زمانی که این کار ادامه دارد آنها را برای بدست آوردن این گونه سود مقصر نمی دانم .از چه چیز میبایست بیمناک باشم ؟ هر چند وقتی که مردم پیرامون چیزهایی که دوست دارند کسب درآمد میکنند ، بدون هیچگونه طراحی و پشتیبانی در این مورد ، اینطور میشود . در اینجا وقت خوبی ................


بیایید به یک موقعیت مشابه که دو سال پیش اتفاق افتاد نگاهی بیاندازیم . Stephen Pierce(در آن زمان این شخص در حوزه فروشگاه های اینترنت ناشناس بود ) کتابی را در مورد موفقیت خود در اینترنت منتشر کرد . یک فصل این کتاب از قسمتهایی تشکیل شده بود که به آن صفحات هونشمند Smart Pages گفته می شد . در آنجا صفحات بصورت بسیار ساده طراحی شده بود و موضوع آن در مورد یک راه مطمئن برای بدست آوردن رتبه خوب در موتور های جستجو بود و با صفحات فهرست که من در بالا اشاره کردم کاملا تفاوت داشت و لی منظور آن همان ترافیک رایگان و سریع به وب سایت شما از طریق موتور های جستجو بود .


Lets look at a similar situation that arose a couple of years ago. Stephen Pierce (who was unknown at the time in Internet marketing circles) released an eBook about his online success. One chapter of the eBook covered something that he called Smart Pages. There were, quite simply pages which had been designed in a certain way to rank well in search engines. They were completely different to the directory pages I have mentioned above but the concept was the same - fast, free traffic to your site from the main search engines.
صفحات هوشمند Smart Pagesموضوع بسیار خوبی بود. فکر می کنم یک سال پس از انتشار کتاب توسط Stephen Pierce نرم افزار هایی برای ایجاد چنین صفحاتی نوشته شد . کتابهای بیشتری در این زمینه نوشته شد ، من حتی آنها را آزمایش کرده و در مورد آنها نیز مطالبی نوشتم .
با وجود اینکه بتدریج تاثیر آنها رو به کاهش کرده من شک دارم که هر فروشنده اینترنتی بتواند بطور جدی از تکنولوژی صفحات هوشمند استفاده کند . من مطمئن هستم هنوز هم با گذشت چند سال ، بعضی از مردم از مفهوم تکنولوژی صفحات هوشمند Smart Page technology مقدار کمی کسب درآمد می کنند 0
فقط برای توضیح بیشتر این موضوع ، امروز در سایت گوگل برای اصطلاح Smart Pages جستجویی انجام دادم و دیدم حتی یک نفر برای تبلیغات درباره این موضوع به گوگل (Google Adword) پول نداده است . چگونه این اتفاق رخ می دهد ؟


من معتقدم که سایتهای فهرست (directory sites) که توسط TE و دیگر محصولات نرم افزاری ساخته میشوند کاملا با صفحات هوشمند تفاوت دارند و فقط حاوی کمی از محتویات موردنظر می باشند ، ولی واقعیت این است که آنها محصولات نرم افزاری تولید انبوه میباشند و در اکثر موارد مردم حتی زحمت تغییر صفحات الگوهای استانداردی که توسط اینگونه نرم افزار ها ارائه می شوند را به خود نمیدهند . اگر موتور جستجوی گوگل( یا هر موتور جستجوی قدرتمند دیگر) بخواهند که نتایج جستجوی آنها شامل اینگونه صفحات نشود در اکثر موارد این کار برای آنها بسیار ساده و راحت است و اگر تمامی ترافیک وب سایتتان را از طریق موتور های جستجو دارید ، در مدت یک شب کل درآمدحاصل از این طریق را از دست خواهید داد .


پس منظور این مقاله چیست ؟ می گویم از این تکنولوژی استفاده نکنید ؟
مطلقا نه – من نرم افزارهای مختلفی را در این زمینه آزمایش کردم تا ببینم چگونه کار میکنند ، بنابراین مطمئنا نمی گویم که این کار را انجام ندهید . فقط می گویم از ریسکهای این موضوع آگاه باشید . باید بدانید که ممکن است یک روز صبح از خواب بیدار شوید و با یک سرک کشیدن به موتورهای جستجو بفهمید که دیگر صفحات اتومات شما در آنها نیست و دیگر روی این روش کسب درآمد نمی توانید حساب کنید .


به عبارت دیگر تمامی تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید ، و تا تنور گرم است باید نان را پخت چرا که ممکن است همیشه تنور داغ نباشد.
بسیاری از مردم بر اساس مد از یک شاخه به شاخه دیگر می پرند و یک زندگی خوب برای خودشان میسازند . ولی ممکن است این کار همراه با ریسکهای زیادی باشد .فقط از این ریسک ها آگاه باشید.


مترجم : محمد سهرابي
http://www.google.com/
کاربران گرامي
با توجه به مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي در خصوص ساماندهي شرکتهايي که در زمينه بازاريابي شبکه اي فعاليت مي کنند و جلوگيري از فعاليت شرکتهاي غير قانوني، هر چند سايت ايران بين استانداردهاي لازم براي اجراي بازاريابي شبکه اي خود را رعايت کرده است، اما با توجه به پيچيدگي موضوع و نوع فعاليت سايت ايران بين، به منظور هماهنگي با مصوبه مجلس و در جهت آسودگي خاطر شما عزيزان، تغييراتي در سيستم بازاريابي ايران بين اعمال شده است. بر اساس اين تغييرات:
1) هر شخصي مي تواند بدون پرداخت وجه، بدون خريد آريا کارت، بدون خريد کالا و بطور کلي بدون هيچ قيد و شرطي براي همکاري تجاري با شرکت و بازاريابي براي محصولات سايت اقدام نمايد. براي اين منظور کافيست افراد فقط تقاضاي خود را در سيستم ثبت نمايند.
2) حق بازاريابي افراد، فقط بر مبناي ميزان فروش محصولات سايت توسط شخص بازارياب و تيم زير مجموعه وي، به مصرف کنندگان نهايي پرداخت مي شود. براي اطلاع از جزييات اين کارمزدها اينجا را کليک کنيد.
3) هر فرد بعد از ثبت نام به عنوان بازارياب معمولي شناخته مي شود و با افزايش فروش محصولات سايت به بازارياب برنزي، نقره اي و طلايي ارتقاء مي يابد.


4) آريا کارت يک خدمت جانبي و مستقل از محصولات سايت است و فقط دارندگان آن از مزاياي ارسال رايگان و تخفيفهاي ويژه برخوردارند. سايت به بازاريابان خود با افزايش فروش آنها و در نتيجه ارتقاء آنها به بازارياب نقره اي يک آريا کارت هديه مي دهد.
4) بازاريابان قبلي سايت کماکان از مزاياي مورد توافق بهره مند مي باشند.
موفق باشيد
+ نوشته شده در شنبه بيست و سوم مهر 1384ساعت 10:23 توسط مهرداد | نظر بدهید

خبر مهم در مورد ایران بین
با توجه به مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي در خصوص ساماندهي شرکتهايي که در زمينه بازاريابي شبکه اي فعاليت مي کنند و جلوگيري از فعاليت شرکتهاي غير قانوني، هر چند سايت ايران بين استانداردهاي لازم براي اجراي بازاريابي شبکه اي خود را رعايت کرده است، اما با توجه به پيچيدگي موضوع و نوع فعاليت سايت ايران بين، به منظور هماهنگي بيشتر با مصوبه مجلس و در جهت آسودگي خاطر شما عزيزان، در چند روز آيند تغييراتي را در سيستم بازاريابي اعمال خواهيم کرد تا اگر ذره اي شبهه نيز به شکل سيستم کنوني بازاريابي ايران بين وجود دارد کاملا بر طرف شود. همانطور که نمايندگان طراح اين قانون بارها اعلام کرده اند

، بازاريابي شبکه اي به هيچ وجه ممنوع نيست و فقط براي جلوگيري از سوء استفاده برخي از افراد از اين سيستم مدرن بازاريابي، قصد ساماندهي آن وجود دارد. نکته اصلي طرح مجلس آن است که افراد نبايد از رشد شبکه درآمد کسب کنند بلکه بايد درآمد از فروش کالا و يا خدمات حاصل شود. همانطور که شما کاربران محترم مي دانيد، ايران بين در حال حاضر شش نوع بازاريابي دارد که 5 مورد آن دقيقا از فروش کالا و خدمات(کتاب فارسي، کتاب خارجي، بنرهاي تبليعاتي،آريا کارت، مرچنت يابي براي آريا کارت

) حاصل مي شود و تنها يک نوع از پورسانت دهي سايت از نظر قانون فعلي محل ترديد دارد که آنهم بخاطر نوع فعاليت سايت است. اصولا افراد نمي توانند 170 هزار عنوان کتاب فارسي و 30 ميليون عنوان کتاب خارجي را به صورت مستقيم بازاريابي کنند. بهترين نوع بازاريابي براي اين منظور معرفي سايت به ديگران است تا آنها در طول زمان بر حسب نياز خود کالاهايشان را از سايت تهيه نمايند. بنابراين بازاريابي براي خدمات سايت همان معرفي سايت به ديگران است که ايران بين براي اين منظور نيز ششمين نوع پورساندهي خود را در نظر گرفته است. براي بازارياب شدن نيز وجهي از افراد دريافت نمي کنيم. افراد براي دريافت آريا کارت و استفاده از تخفيفها به سايت پول مي دهند. اما با توجه به اينکه اين موضوع پيچيدگي خاص خود را دارد و ممکن است تطابق آن با قانون فعلي مشکل باشد(چون اين موضوع در قانون پيش بيني نشده است)، تصميم داريم طي چند روز آينده سيستم بازاريابي سايت را به گونه اي تغيير دهيم تا شبهات احتمالي نيز از بين بروند. موفق باشيد
+ نوشته شده در سه شنبه نوزدهم مهر 1384ساعت 10:52 توسط مهرداد | نظر بدهید

فرصتهاي مناسب در زندگي بندرت پيش مي آيند
سالهاست كه بسياري از بنگاه هاي بزرگ تجاري در دنيا براي فروش محصولات خود از شيوه اي موسوم به بازاريابي شبكه اي(Network Marketing) يا بازاريابي چند سطحي(Multi-level Marketing=MLM) استفاده مي كنند. اما با توجه به اينكه اساساً اين نوع بازاريابي به سطح ارتباطات مردم با يكديگر بستگي دارد و هر قدر اين ارتباط كاراتر و در زمان كوتاه تري رخ دهد كارايي بيشتري دارد، به جرات مي توان گفت كه گسترش اينترنت در سال هاي گذشته استفاده از اين نوع شيوه بازاريابي را دو چندان كرده و بسياري از بنگاه هاي اقتصادي و همچنين مردم عادي ملل مختلف را براي شركت در اين پديده، ترغيب كرده است. رشد اين پديده چنان بوده است كه از آن به عنوان موج چهارم در قرن بيست و يك نيز ياد مي کنند.


شركت هايي كه براي فروش كالا و خدمات خود از اين روش استفاده مي كنند در واقع هزينه هاي توزيع كنندگان و هزينه هاي تبليغات خود را بين بازاريابان مستقل تقسيم مي كنند، زيرا اعتقاد بر اين است كه كارايي اين شيوه يعني تبليغ شفاهي و دهان به دهان بسيار موثرتر از ساير شيوه هاي تبليغاتي و توزيع از طريق موزعين بزرگ است.


شما هم شايد روزانه، به طور ناخودآگاه بر حسب عادت براي شركت ها و افراد زيادي تبليغ مي كنيد، بدون اينكه در سودي كه آن فرد يا شركت به دست مي آورد، سهيم باشيد. به طور مثال فرض كنيد يكي از دوستان شما از شهري ديگر به شهر شما مي آيد و از شما سئوال مي كند كه آدرس يكي از بهترين رستوران هاي شهر را به وي بگوييد. شما هم براساس اطلاعات خود به طور مثال رستوران A را به وي معرفي مي كنيد. دوست شما به اتفاق خانواده و شايد دوستان خود به رستوران A رفته و سبب كسب در آمد براي صاحب رستوران مي‎شود. نقش شما در اين ميان به عنوان معرف چه بوده است؟


حال اگر صاحب رستوران فردي آينده نگر باشد و به شما بگويد اگر تعداد معيني از افراد توسط شما به اين رستوران معرفي شوند، شما مي توانيد به اتفاق خانواده تان به طور رايگان شامي را مهمان رستوران باشيد ديگر شما ازاين معرفي، بدون بهره نخواهيد بود و تبليغ شفاهي شما نيز ارزشمند خواهد شد. در حقيقت صاحب اين رستوران شما را در سود به دست آمده به نوعي شريك نموده است. بازاريابي شبكه اي در واقع شكل هدايت شده و برنامه ريزي شده همين مثال است.


سايت ايران بين بعد از اينكه مدت ها براي معرفي خود شيوه هاي مختلفي از جمله تبليغ در نشريات، روزنامه ها و سايت هاي پر بيننده، شرکت در نمايشگاه هاي مرتبط، پخش کاتالوگ و بروشور، چاپ آگهي در کتاب هاي مختلف و... را در پيش گرفت، نهايتاً در مرداد ماه سال 83 تصميم گرفت به جاي تمام ابزار هاي تبليغاتي سنتي، از روش نوين بازاريابي شبكه اي استفاده نمايد.
ما در واقع خواستيم

با توجه به تحول علم بازاريابي در دنيا و قدرت شگرف بازاريابي شبکه اي در توسعه و معرفي کالاها و خدمات و همچنين با عنايت به پيشرو بودن سايت ايران بين در حوزه تجارت الکترونيک در ايران، نخستين کسب و کاري باشيم که از اين روش براي معرفي و توسعه کار خودمان طبق اصول علمي، استفاده مي کنيم و شما عزيزان را نيز در درآمد آن شريک نماييم.


و اما انواع بازاريابي در ايران بين چگونه صورت مي گيرد و كارمزد ها چيست؟ شيوه بازاريابي ايران بين جزو روش هاي نوين بازاريابي در عصر ارتباطات به حساب مي آيد و بخش عمده اي از آن از طريق اينترنت قابل انجام است. به همين دليل نيز به راحتي قابليت آن را دارد كه به عنوان شغل دوم افراد باشد و ظرفيت تبليغ به عنوان يک شغل مناسب براي كار در خانه را نيز دارد.


هر فرد مي تواند به عنوان يك بازارياب مستقل با شركت همكاري كند و از يك موقعيت عالي، براي كسب درآمد استفاده نمايد. ولي فراموش نكنيد كه اين تنها يك موقعيت است. مانند هر كار ديگري، بازاريابي از هر نوع آن(سنتي و مدرن) نيز به زحمت و كار جدي نياز دارد، بر خلاف تصوري كه بسياري از افراد ممكن است از بازاريابي شبکه اي داشته باشند، عضويت در يك شبكه بازاريابي به معني سرمايه گذاري در بورس يا يك بانك نيست كه به صورت ماهانه يا سالانه براي شما، بدون اينکه فعاليت ويژه اي انجام دهيد، سود دهي داشته باشد. سود دهي در اين مجموعه ارتباط مستقيم با فعاليت بازاريابي شما دارد.


كليه بازاريابان مستقل سايت از شش طريق امكان كسب درآمد دارند
الف) بازاريابي براي كتاب هاي فارسي سايت
ب) بازاريابي براي كتاب هاي خارجي سايت
ج) بازاريابي براي بنرهاي تبليغاتي سايت
د) بازاريابي براي آريا كارت
ه) بازاريابي براي پذيرش آريا كارت در فروشگاه هاي فيزيكي و مجازي(مرچنت يابي)
و) بازاريابي براي خدمات سايت(معرفي سايت به ديگران)


الف) بازاريابي براي محصولات داخلي سايت(كتاب و سي دي): كليه بازاريابان سايت اين امكان را دارند كه از طريق امكان بازاريابي اينترنتي ويژه اي كه از طريق اي ميل هاي متداول عمل مي كند و در اختيار افراد قرار مي گيرد، كتاب هاي سايت را به ديگران(كليه افرادي كه آريا كارت ندارند) معرفي كنند. كنار هر كتاب گزينه اي وجود دارد تحت عنوان" اي ميل به ديگران" كه از طريق كليك روي آن مي توانيد لينك كتاب مربوطه را به همراه توضيحات خودتان براي ديگران اي ميل نماييد. در صورتي كه فرد از طريق كليك بر روي اي ميل ارسال شده توسط شما كتاب مورد نظر را خريداري نمايد، 3 در صد كارمزد به شما و 2 درصد كارمزد هم به معرف مستقيم شما تعلق مي گيرد(براي اطلاع از ماهيت معرف مستقيم بخش بعد را مطالع نماييد).


همچنين اين امكان براي اعضاي ويژه سايت كه خودشان داراي وب سايت هستند وجود دارد كه بنر ايران بين و يا سرويس فروش كتاب فارسي را بر اساس بانك اطلاعاتي و خدمات فني ويژه سايت ايران بين، به سايت شان اضافه كنند(Affiliation Service). ايران بين بر مبناي كليه سفارش هاي نهايي كه مبدأ آنها سايت هاي ديگران باشد 5 درصد كارمزد به صاحب سايت پرداخت مي كند. براي هماهنگي هاي فني و انعقاد قراردادي جداگانه در اين زمينه، ضروري است كه علاقه مندان با هماهنگي قبلي به شركت مراجعه كنند.


علاوه بر اين چون اعضاي ويژه براي خريد محصولات داخلي سايت از 5 درصد تخفيف برخوردار هستند مي توانند به طور مستقل و خارج از شبكه اينترنت نيز به بازاريابي عمده و يا جزيي بپردازند و سفارش هاي اخذ شده را از طريق account خودشان در ايران بين به انجام برسانند. به اين ترتيب، سفارش با 5 درصد تخفيف و بدون هزينه ارسال به دست شما مي رسد و شما مي توانيد آن را به مشتري اصلي برسانيد و وجه كامل را دريافت كنيد. البته درصورتي كه وجه سفارش را شما از طريق حساب الكترونيكي خودتان و يا كارت هاي اعتباري و يا ساير شيوه هاي آنلاين (به آموزش هاي سي دي پيوست توجه فرماييد) بپردازيد، مي توانيد آدرس مشتري نهايي را به عنوان تحويل گيرنده درج كنيد. ايران بين سفارش را به مشتري نهايي تحويل خو

اهد داد. بديهي است دريافت وجه سفارش ها از مشتري نهايي به عهده شما خواهد بود.
ب) بازاريابي براي محصولات خارجي سايت(كتاب ها و نشريات خارجي): بازاريابان سايت مي توانند به همان شيوه اي كه كتاب هاي فارسي را به ديگران معرفي مي كنند، كتاب هاي خارجي سايت را نيز به ديگر علاقه مندان(كليه افرادي كه عضو ويژه سايت نيستند) معرفي كنند. در صورتي كه فرد از طريق كليك بر روي اي ميل ارسال شده توسط شما،كتاب مورد نظر را خريداري نمايد، دو در صد كارمزد به شما و يك درصد كارمزد هم به معرف مستقيم شما تعلق مي گيرد. براي ارسال اي ميل ها نيز ابزار لازم در اختيار شما قرار دارد.
در اين بخش نيز چون اعضاي ويژه براي خريد محصولات خارجي سايت از 3 درصد تخفيف برخوردار هستند، مي توانند به طور مستقل و به هرشيوه اي كه تشخيص مي دهند(مثلاً مراجعه حضوري به كتابخانه ها، دانشگاه ها و كتاب فروشي ها) به بازاريابي عمده و يا جزيي بپردازند

و سفارش هاي اخذ شده را از طريق account خودشان در ايران بين به انجام برسانند. به اين ترتيب، سفارش با 3 درصد تخفيف به دست شما مي رسد و شما مي توانيد آن را به مشتري اصلي برسانيد و وجه كامل را دريافت كنيد. در اين بخش نيز درصورتي كه وجه سفارش را شما از طريق كارت هاي اعتباري و يا ساير شيوه هاي آنلاين (به آموزش هاي سي دي پيوست توجه فرماييد) بپردازيد، مي توانيد آدرس مشتري نهايي را به عنوان تحويل گيرنده درج كنيد. ايران بين سفارش را به مشتري نهايي تحويل خواهد داد. بديهي است دريافت وجه سفارش ها از مشتري نهايي به عهده شما خواهد بود.


امكان ديگر بازاريابي در اين بخش، انعقاد قراردادي جداگانه با شركت براي بازاريابي هاي عمده و تجاري مي باشد. كليه اعضاي ويژه سايت مي توانند با هماهنگي قبلي با بخش مربوطه به شركت مراجعه كنند. كارمزد بازاريابي در اين بخش براي سفارشهاي عمده بين 5 تا 10 درصد است.
ج) بازاريابي براي بنرهاي تبليغاتي سايت: كليه بازاريابان مي توانند با مراجعه به بخش آگهي در سايت از آخرين نرخ بنرهاي تبليغاتي سايت و همچنين تعداد بازديدكنندگان روزانه آگاهي يابند و بر اساس آنها اقدام به بازاريابي براي بنرهاي تبليغاتي سايت بكنند. شيوه بازاريابي در اين بخش نيز بر عهده بازارياب است و هر فرد مي تواند بر اساس توانايي ها، دانش و روابط خود برنامه كاري ويژه خود را طراحي كند. امكاناتي نيز براي سهولت بازاريابي اينترنتي براي بنرها پيش بيني شده است كه مي توانيد با مراجعه به بخش مربوطه آنها را مشاهده كنيد.


کارمزد بازاريابي آگهي براي کليه اعضاي ويژه 10 درصد پيش بيني شده است. علاوه بر اين به معرف مستقيم شخص بازارياب نيز 10 درصد کارمزد تعلق مي گيرد.
براي مشاهده تعرفه آگهي هاي سايت و همچنين شرايط و مقررات تخفيفها لطفا اينجا را کليک کنيد.


د) بازاريابي براي خدمات سايت و آريا كارت: كليه بازاريابان سايت مي توانند خدمات ويژه سايت را به ديگران معرفي و براي فروش آريا كارت به مشتريان علاقه مند، از روشهاي مختلف از جمله بخش معرفي به دوستان اقدام به بازاريابي كنند. براي اين منظور كافيست متقاضي آريا كارت هنگام ثبت نام اي ميل شما را به عنوان معرف در بخش مربوطه درج كند. در اين شرايط به ازاي فروش هر آريا كارت برنزي مبلغ 5 هزار تومان، آريا کارت نقره اي 10 هزار تومان و آريا کارت طلايي 20 هزار تومان به حساب الكترونيكي شما واريز مي شود.


ه) بازاريابي براي پذيرش آريا كارت در فروشگاه هاي فيزيكي و مجازي(مرچنت يابي): كليه بازاريابان سايت اين امكان را دارند كه با مذاكره با فروشگاه هاي فيزيكي و مجازي، آنها را تشويق كنند كه آريا كارت را به عنوان يك كارت اعتباري براي دريافت وجه از مشتريان بپذيرند. براي اين منظور ضروري است افراد در صورت تمايل با هماهنگي قبلي مديريت آريا كارت، در شركت، مراجعه حضوري داشته باشند تا توضيحات لازم در اين خصوص به آنها داده شود. قراردادي مستقل در اين زمينه با افراد منعقد خواهد شد. كارمزد بازاريابي در اين بخش بسيار متنوع و قابل توجه است. در جلسه مذكور جزييات مربوطه و قواعد پورسانت دهي تشريح خواهد شد

.
و) معرفي بازارياب و مشتري جديد: كليه بازاريابان سايت اين امكان را دارند كه خدمات سايت از جمله امكانات بازاريابي سايت را به ديگران معرفي كنند و در زير مجموعه خود بازاريابان ديگري را به كار گيرند. هر فرد جديدي كه تقاضاي عضويت در شبكه بازاريابي ايران بين را بنمايد و شناسه شما را به عنوان معرف در فرم ثبت نام خود درج كند، شما معرف مستقيم فرد به حساب مي آييد. حال با توجه به اينكه فرد زير مجموعه شما نيز اين امكان را دارد كه بازاريابان ديگري را در زير مجموعه خود تعريف كند، شما براي افراد مذكور حكم معرف غير مستقيم را خواهيد داشت.

هر بازارياب از مجموعه فعاليت خودش و تيم زير مجموعه اش منتفع مي شود. به اين ترتيب كه نخست هر بازارياب خودش يك مصرف كننده به حساب مي آيد، همين كه شما خدمات سايت را به فرد جديدي معرفي كرديد مستحق پاداش هستيد. پاداش اوليه شما اين است كه يك درصد كارمزد از بابت كليه خريد هاي افرادي كه شما معرف مستقيم آنها هستيد به حساب شما واريز مي شود. دوم آنكه به ازاي تشكيل هر زوج در زير مجموعه شما(يك نفر در سمت راست و يك نفر در سمت چپ) بدون توجه به اينكه شما معرف مستقيم آنها بوده ايد و يا اينكه افراد زير مجموعه شما خدمات سايت را به آنها معرفي كرده اند، 2000 تومان حق معرفي مشتري و بازارياب جديد دريافت خواهيد نمود. چون در هر صورت، شما باني اوليه و اصلي كليه مشترياني كه زير مجموعه شما قرار مي گيرند، هستيد.


و دوم آنكه هر بازاياب كه در زير مجموعه شما قرار دارد و شما معرف مستقيم او بوده ايد همه امكاناتي را كه شما براي بازاريابي در اختيار داريد، در اختيار دارد و مي تواند براي بنرهاي تبليغاتي سايت، محصولات داخلي و كتاب هاي خارجي سايت بازاريابي نمايد و با كارمزدهاي پيش گفته حق بازاريابي كسب كند. شما نيز از بابت تلاش افرادي كه معرف مستقيم آنها بوديد، با كارمزدهاي تعيين شده كه در بخش هاي قبل به آنها اشاره شد، كسب درآمد مي نماييد. ضمن آنكه معرفي مستقيم افراد بجز اين نيز، براي شما مزاياي ديگري را به ارمغان مي آورد. شما مي توانيد با معرفي مستقيم افراد بيشتر، طبق مقررات و شرايطي كه در پي خواهد آمد به بازارياب نقره اي و طلايي تبديل شويد و از مزاياي ويژه آن بهره مند گرديد.


براي روشن تر شدن موضوع ذكر يك مثال واقع بينانه ضروري به نظر مي رسد.
مثال:
حال بپردازيم به يك مثال واقع بينانه. فرض كنيد شما به عنوان بازارياب فعاليت تجاري خود را با ايران بين آغاز نموديد. فرض مي كنيم شما يك بازارياب با توانايي هاي متوسط هستيد(هر چند مطالعه بخش پاياني اين نوشتار توانايي هاي شما را در امر بازاريابي افزايش خواهد داد).
فرض مي كنيم شما تنها مي توانيد شخصاً در هر ماه فقط يك نفر را به مجموعه خود اضافه كنيد(شما معرف مستقيم فرد باشيد) همچنين فرض مي كنيم كه افراد زير مجموعه شما نيز توانايي مشابه شما داشته باشند. يعني تنها يك نفر را بتوانند به مجموعه اضافه نمايند

. به اين ترتيب ظرف يك سال زير مجموعه شما به 4095 نفر مي رسد كه شما معرف مستقيم 12 نفر آنها هستيد. در ماه اول شما يك نفر را به مجموعه اضافه مي كنيد، در ماه دوم شما باز هم يك نفر را در زير مجموعه خود قرار مي دهيد و فردي كه در ماه اول معرفي كرده ايد نيز يك نفر را معرفي مي كند. بنابراين در ماه دوم دو نفر به مجموعه اضافه مي شوند. در ماه سوم شما و سه نفر ديگر، هر كدام يك نفر را به زير مجموعه خودتان اضافه مي كنيد

. يعني در ماه سوم در مجموع چهار نفر به مجموعه اضافه مي شوند. در ماه چهارم هشت نفر، در ماه پنجم 16 نفر و... وماه دوازدهم 2048 نفر. در مجموع در طول يكسال 4095 نفر به زير مجموعه شما اضافه خواهند شد.


شما و افرادي كه مستقيماً به مجموعه معرفي كرديد داراي توانايي ها و همچنين ابزار مشابهي براي بازاريابي هستيد. اولين كاري كه ابزار آن در اختيار شما قرار گرفته است اي ميل كردن كتاب هاي سايت به ديگران با متن پيغام خودتان است

. هر فرد مي تواند با استراتژي اي خودش تعيين مي كند، با صرف زماني در حدود يك ساعت در روز دست كم 500 اي ميل ارسال كند(50 كتاب براي 10 نفر يا ده كتاب براي 50 نفر و يا هر تركيب ديگر). توجه داشته باشيد بخشي از اي ميل ها يك جا ارسال مي شوند و امكان آن براي شما در نظر گرفته شده است. فرض كنيد تنها يك درصد از اي ميل هاي ارسالي شما منجر به سفارش شود. يعني روزي 5 كتاب. از آنجايي كه قيمت متوسط كتاب در حال حاضر در كشور 3 هزار تومان است. يعني شما به طور متوسط از اين بابت مي توانيد ماهانه 330 هزارتومان فروش و 3 درصد آن يعني 9900 تومان درآمد كسب كنيد.


درمورد كتاب هاي خارجي نيز از ميان هزاران عنوان كتاب خارجي جديد كه در روز منتشر مي شوند، شما باز هم تنها با صرف زماني معادل يك ساعت در روز امكان اي ميل 500 كتاب را داريد(با تركيب دل خواه). باز هم فقط فرض مي كنيم يك هزارم از اين اي ميل ها منجر به فروش كتاب شود. در اين شرايط شما در هر ده روز ،امكان فروش 5 كتاب خارجي با قيمت متوسط 60 هزار تومان را به دست آورده ايد. يعني 900 هزار تومان فروش كه 2 درصد كارمزد آن مبلغ 18000 تومان در ماه مي شود.


در پايان ماه اول شما از بابت حق بازاريابي مستقيم براي كتاب هاي فارسي و انگليسي جمعاً 27900 تومان درآمد كسب مي كنيد.
در ماه دوم شما درآمد ماه اول را، بعلاوه درآمدي تحت عنوان حق بازاريابي غير مستقيم كه در واقع ناشي از عمليات(بازاريابي) فردي است كه شما در ماه اول معرفي كرده ايد، كسب مي نماييد. با فرض بر اينكه فرد معرفي شده توانايي مشابه شما داشته باشد وي نيز مي تواند به همان ميزاني كه شما كتاب فروختيد، فروش داشته باشد. از اين بابت 2 درصد فروش كتاب هاي فارسي يعني 6600 تومان و يك درصد كتاب هاي خارجي يعني 9000 تومان كارمزد به عنوان معرف مستقيم وي به شما تعلق مي گيرد. در ماه دوم با توجه به اينكه با معرفي نفر دوم توسط شما يك زوج كامل زير مجموعه شما شكل مي گيرد، شما 2000 تومان نيز حق معرفي مشتري و بازارياب جديد كسب مي كنيد.


در ماه سوم همين عمليات تكرار مي شود با اين تفاوت كه شما در اين ماه از بابت فعاليت دو نفري كه شما معرف مستقيم آنها بوده ايد منتفع خواهيد شد. براي روشن تر شدن موضوع خلاصه اي از انواع حق بازاريابي هايي كه شما در طول يك سال در اين مثال كسب مي كنيد در جدول زير ارائه شده است:
(تومان)

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید