بخشی از مقاله

شرح مختصری در مورد محصول انتخاب شده :

قطعه انتخاب شده برای مونتاژ دستگیره درب های ساختمانی میباشد که یک وسیله روزمره بوده و روزانه از آن به صورت مکرر استفاده میشود.
دستگیره دربهای ساختمانی بر روی درب نصب شده و به کمک آن عمل باز و بسته کردن درب را بر عهده دارد.امروزه انواع مختلفی از دستگیره ها در سایز های مختلف و مدل های متنوع در بازار موجود است که ساختمان داخلی آنها با یکدیگر تفاوت زیادی ندارند. ساختمان داخلی این وسایل پیچیدگی زیادی ندارند و از ساختار ساده ای برخوردار هستند معمولا هر دستگیره درب یک اهرم ثابت دارد که سایر قطعات بر روی آن قرار گرفته و سپس به کمک میله انتقال نیرو به دستگیره دوم متصل شده و باهم عمل باز و بسته کردن درب را انجام

میدهند. قاب اصلی یا بدنه دستگیره که معمولا ما آن را بر روی درب مشاهده میکنیم نیز یکی از قطعات اصلی میباشد که به همراه اهرم دستگیره تنها قطعاتی هستند که آنها را بر روی درب مشاهده میکنیم و سایر قطعات دستگیره که شامل فنر ،واشر ،نگه دارنده فنر ،خار ،میله انتقال نیرواست را در داخل و در بین دو دستگیره قرارمیگیرند و باهم ساختمان داخلی دستگیره را تشکیل میدهند.

لیست قطعات:

لیست قطعات بکار رفته در دستگیره درب به شرح زیر میباشد:

نقشه انفجاری دستگیره در:


گام های طی شده جهت مونتاژ محصول:
همانطور که در فیلم مونتاژ محصول مورد نظر که در پوشه Material گذاشته شده، دیده میشود؛ پس از قرار دادن اهرم در دستگیره، حلقه اهرم در اههرم قرار میگیرد و سپس واشر پلاستیکی را بر روی حلقه میگذاریم. بعد از گذاشتن قاب اصلی بر روی واشر، فنر مارپیچ را توسط نگهدارنده ورقه ای فنر با عبور از اهرم، به بدنه متصل میکنیم. باید در نظر داشت که نگهدارنده ورقه ای فنر، خود توسط خار نگهدارنده، نگه داشته شده است. در نهایت، با عبور میله انتقال نیرو از داخل اهرم؛ و قرار دادن پیچ ها در محل تعبیه شده بر روی بدنه، مونتاژ محصول به پایان میرسد.


نمودار مونتاژ

طراحی ایستگاه کاری با استفاده از اصول اقتصادی حرکت

شکل زیر نمونه ای از چیدمان مناسب قطعات و ابزار جهت مونتاژ محصول برای اپراتور راست دست میباشد.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید